Behöver hjälp..

rarrex
P25
Medlem

31 augusti 2012 23:32 | #1 rarrex

Hej! Jag är en kille på 15 år och jag har nyss pratat med en tjej som går i 9B, jag går i A.. Hon och jag har en sak gemensamt. Vi båda gillar Hockey och vi gillar samma lag. Vi använder ganska många smileysar i våra konversationer (vi pratar via FB) och det verkar gå ganska bra.

En sak jag också märkt är att hon brukar kolla på mig under skoltid, sen när jag kollar på henne kollar hon bort, hon har gjort det ganska länge innan vi började prata, fast det är nu jag behöver hjälp. Jag är VÄLDIGT blyg utav mig och jag har inte haft många tjej vänner, vi går i samma Tyska klass.. Fast problemet är att jag är för feg att prata med henne eftersom jag tror att hon inte kommer bry sig. Kan någon hjälpa mig? :(

ville00
P22
Medlem

31 augusti 2012 23:45 | #2 ville00

Prata med henne?

rarrex
P25
Medlem

31 augusti 2012 23:49 | #3 rarrex

Citat:
Citat av: ville00
Prata med henne?

Inte så lätt när man är blyg..

aquila
P16
Medlem

31 augusti 2012 23:53 | #4 aquila

Då kan du inte göra någonting. Var singel hela livet.

ville00
P22
Medlem

31 augusti 2012 23:53 | #5 ville00

Prata med henne iallafall?

Swarley
P28
Medlem

3 september 2012 00:41 | #6 Swarley

Ah om man ändå fick gå i högstadiet igen, då var livet så mycket enklare...Jaja jag har aldrig varit en blyg person utav mig så jag hade aldrig riktigt ditt problem men kan slänga in ett tips som jag alltid tänker innan jag ska göra något som jag egentligen kanske är för feg för, "Vafan gör det här om 10 år?" sen tänker jag "Eller ens om 1.." så kör bara jag menar gillar du tjejen så måste du ju visa det också för hon kommer inte ta första steget iallafall thats just how girls are, they like a guy and magically they think that u will know that she likes you!! Så ja snacka bara med henne och tänk så som jag skrev om det ändå känns för jobbigt så börja i småsteg, kanske fråga henne något på tyska klassen som du inte förstår när läraren hjälper någon annan, ge henne en liten blink eller ett leende och säg tack sen bam skitlätt och effektivt. Annars kan du ju snacka med henne när hon är lite mer själv fråga något eller shit!

Lycka till nu grabben!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.