Ciggarett tråden (för/emot)

gormiti100
P28
Medlem

4 juli 2012 05:14 | #1 gormiti100

Tycker att jesper saknar cigg trådar, här kan man disskutera för och emot rökning, om ni brukar röka, vilket märke du röker osv. INGE SKIT SNACK OM ATT MAN SKA VARA 18 FÖR ATT RÖKA

Själv sitter jag och väntar på att fifa 12 ska ladda klart, vill ut och röka men måste skriva de här j*vls inlägget.

Röker camel gula just nu för att testa, vill testa på alla olika cigg vettu ;) Nämen fyfan camel gula smakade fan hund bajs. Brukar röka level för de e billigt och smakar mindre skit än lm. Köper ett paket malboro om jag känner för det och en o annan prince blir de också.

Så vad tycker ni om rökning? Vilka märken är era favoriter? Och ni som är omyndiga hur fixar ni och vad tycker era föräldrar om det? Haha förlåt för ett långt innläg

Edit: Tycker ni det är skönt att stå i grupp och röka eller själv.

dagenefter
P33
Medlem

5 juli 2012 17:40 | #2 dagenefter

Jag röker inte, eller rättare sagt, väldigt sällan. Det händer att man tar sig några bloss om man blir bjuden på en fest efter att ha druckit några öl, men jag brukar bara stå och hosta som en gris. Snusar gör jag däremot allt oftare.

Ärligt talat tycker jag generellt det är ganska motbjudande med rökning; det kan se sexigt/ballt ut med en brud som står och blossar, det är ju trots allt så cigaretter ofta marknadsförs, och visst kan cigarettrök många gånger lukta gott när det kommer från en brinnande cigarett. Men... rök som satt sig i kläder, inrökta lägenheter, andedräkten från från folk som röker, och inte minst sagt inrökta bilar är rent ut sagt äckligt. För att inte tala om beläggningen man får i hela käften när man rökt en cigg, jag upplever i alla fall själv att salivproduktionen minskar vilket också bidrar till en sämre andedräkt.

Sen är det ju allmänt känt och bevisat att rökning är direkt dåligt för hälsan. Du skadar andningsvägar och lungor, och ökar i hög grad dina risker att få cancer i dessa delar av kroppen, samt att syreupptagningsförmågan försämras avsevärt eftersom lungorna fylls med en massa skit; du blir lättare trött när du anstränger dig. KOL är ju inte heller någon höjdare.

Är man nikotinberoende så är det betlydligt bättre att snusa. Amerikanska "60 Minutes" har ett ganska bra inslag om snus kontra rökning, finns att se här.

Om du nu är nikotinberoende så hade du kunnat snusa under tiden du skapade tråden, istället för att känna röksuget!

Zooorka
P46
Medlem

12 juli 2012 10:59 | #3 Zooorka

Jag röker aldrig, för jag vet dock hur det kan skadda personen som röker OCH folket runt omkring. rök inte >:C

cerio
P32
Medlem

27 augusti 2012 01:03 | #4 cerio

Jag röker men har faktiskt börjat sluta idag. Vi får se hur det går.

Har sett så mycket skit som rökning har orsakat så jag vill inte att de ska hända mig(Jobbar som sjuksköterska).

Inte nog med när man gjorde en obduktion och på lungorna... fy fan..

Rökning dödar, väldigt effektivt också. Tycker det egentligen ska vara den ända emot man behöver för att inte börja. Rökning är inte positivt, ja det har visat sig vara bra mot Parkinson och det hjälper mot inflammerad buk. Men fan inte värt att dö för :P

gormiti100
P28
Medlem

27 augusti 2012 01:43 | #5 gormiti100

Citat:
Citat av: cerio
Jag röker men har faktiskt börjat sluta idag. Vi får se hur det går.

Har sett så mycket skit som rökning har orsakat så jag vill inte att de ska hända mig(Jobbar som sjuksköterska).

Inte nog med när man gjorde en obduktion och på lungorna... fy fan..

Rökning dödar, väldigt effektivt också. Tycker det egentligen ska vara den ända emot man behöver för att inte börja. Rökning är inte positivt, ja det har visat sig vara bra mot Parkinson och det hjälper mot inflammerad buk. Men fan inte värt att dö för :P

Starkt av dig att sluta! Hoppas det håller i sig, aja måste ta en cigg

Borttagen medlem

27 augusti 2012 22:52 | #6 Avslutat konto

Citat:
Citat av: gormiti100
[b]INGE SKIT SNACK OM ATT MAN SKA VARA 18 FÖR ATT RÖKA[/b]

Det är lag på att man 'måste' vara 18 eller äldre för att röka men själv så kan jag inte bry mig mindre om någon röker i min närhet. Har växt upp med en mor och far som har rökt så länge jag kommer ihåg.

gormiti100
P28
Medlem

28 augusti 2012 21:58 | #7 gormiti100

Vet att det är lag på det men vill inte att tråden skulle fyllas med folk som bitchar om det

tigerkvinnan
P30
Medlem

31 augusti 2012 15:48 | #8 tigerkvinnan

Feströker väl om något, och isf det det bjuds på (a)

IronyFist
P31
Medlem

31 augusti 2012 23:59 | #9 IronyFist

Jag feströker om någon bjuder, vägrar dock röka om jag är nykter även om jag kan känna mig röksugen ibland, även när jag är nykter...

gormiti100
P28
Medlem

1 september 2012 00:22 | #10 gormiti100

Måste va svårt att bara fest röka, förr eller senare så tänker ni väl att en cigg inte skulle skada och köper ett paket.. Man ska va försiktig med sånt :p haha

IronyFist
P31
Medlem

1 september 2012 08:31 | #11 IronyFist

Visst har jag tänkt så, i flera år, men viljestyrka är starkare än röksug.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.