magfett
28 december 2012 21:10 | #3 karibu8
Det handlar om att äta rätt.
Kombinerat med motion. Typ gå/spring/rullskida 1h varje dag. Gör typ 50 situps morgon och 50 kväll.
Skippa allt godis. Sen har du resultat. Dock inte efter 2 veckor. Håll ut!
28 december 2012 22:51 | #4 W16
Situps hjälper till att träna de övre magrutorna, de är lättast att få fram. Om du vill ha riktigt snabba resultat så måste du börja springa och äta nyttigt. Skippa godis och onyttigheter. Jag rekomenderar dej att även börja på gym så du inte blir en spinkig liten räka med mesiga magmuskler. På gym finns det även mycket folk som kan ge dej goda råd. Lycka till! ;)
29 december 2012 17:40 | #6 izuzu96
If you want a good body and are not prone to work for it, you're gonna have a bad time.
Ät nyttigt(det är lite överskattat när man e nybörjare men det hjälper for sure) och träna regelbundet. Det finns ingen annan väg, tyvärr.
29 december 2012 23:30 | #7 W16
If you want a good body and are not prone to work for it, you're gonna have a bad time.
Ät nyttigt(det är lite överskattat när man e nybörjare men det hjälper for sure) och träna regelbundet. Det finns ingen annan väg, tyvärr.
WORD!
4 januari 2013 21:05 | #8 EliteSausage
Ät nyttigt, och träna på bra. Kanske ta en promenad per dag, eller jogga. Styrketräna och göra sit-ups är oxå bra.
NOT A PROBLEM!!!
6 januari 2013 00:40 | #9 zz22zz
Har läst hälsopedagogik och har en biologilärare som inriktat lektionerna på träning och sånt så har några tips.
Det bästa sättet att bränna fett på är att springa lång tid och lågintesivt. Alltså att jogga i minst 30-40 minuter så att leverns glykogenlager (energilager) används och kroppen går över till att förbränna fett för att få energi.
För att få ett ännu bättre resultat är det bra att börja gymma eller träna hemma och där göra stora basövningar som aktiverar stora muskelgrupper och där coremuskulaturen (magmuskler mm) behöver arbeta för att stabilisera kroppen. Exempel på det är bänkpress, armhävningar, marklyft, knäböj mm. Avsluta passen med några magövningar som vanliga sit-ups (du kan börja med 3 x 10), cykelcrunches (20x3 (10x3 per sida)), fällkniven är bra för att man tränar både övre och nedre delen av magen. Övningar på en balansboll är extra bra för att hela coremuskulaturen får jobba.
6 januari 2013 01:15 | #10 Blessed
den här tråden skapades förra året så den sommaren har redan varit....men kan skriva iallafall, man behöver inte ha läst hälsopedagogik och massa sånt det är inte rocketscience sluta bara äta godis och snabbmat håll en bra diet rör dig mer än du äter så blir du av med ''sockermagen''
P27
Medlem
6 maj 2012 21:09 | #1 Geppra
Tja, jag skulle villa ha lite tips om hur jag skulle kunna få bort fett från magen till sommaren.
jag är inte sån som tränar mycket så please i need some help.