Överarmarna

SquirrelBoy
P25
Medlem

8 november 2011 23:43 | #1 SquirrelBoy

Nu är det är så att jag har väldigt taniga överarmar och skulle vilja ändra på det. Lite pinigt att folk når runt dom med en hand. Hur ska jag ändra på det? Är det styrketräning som gäller? Kan tillägga att jag tränar fotboll 3 ggr i veckan och innebandy 3ggr i veckan också. Tacksam för svar :)

jaghetervictor
P24
Medlem

9 november 2011 13:35 | #2 jaghetervictor

Gör armhävningar varje dag :)

vaith
P27
Medlem

9 november 2011 18:20 | #3 vaith

hemm, lägg upp ett träning's schema som du följer. Men pusha det kropen klarar inte för lätt och inte för svårt. Det bästa är väll push up och armhävningar och sitt armhävningar.

Fascista
P35
Medlem

9 november 2011 20:38 | #4 Fascista

Skrivet av vaith View Post
hemm, lägg upp ett träning's schema som du följer. Men pusha det kropen klarar inte för lätt och inte för svårt. Det bästa är väll push up och armhävningar och sitt armhävningar.

Push ups och armhävningar är samma sak.

Många tror för övrigt att det gäller att maxa bicepsövningar. Jag däremot, råder dig att satsa extra hårt på triceps, en större muskel än biceps, som därav, om man vill få större armar, bör tränas mycket. Nu säger jag inte att du inte ska träna biceps ö.h.t, men, glöm för allt i världen inte bort triceps.

Här ska du få lite övningstips...

Biceps: Bicepscurl. Antingen med hantlar, stång, kabel eller maskin. Du väljer. Rekommenderar hantlar eller stång.

Triceps: Overhead triceps extensions. Hantlar eller kabel. Rekommenderar hantlar.
Push Downs. Kabel.

Glöm inte heller att äta rätt. Vill du ha tips så hojta till.

vaith
P27
Medlem

9 november 2011 20:45 | #5 vaith

skrev fel menn pull ups*

wistrom
P28
Medlem

18 november 2011 20:04 | #6 wistrom

Skrivet av Fascista View Post
Skrivet av vaith View Post

Push ups och armhävningar är samma sak.

Många tror för övrigt att det gäller att maxa bicepsövningar. Jag däremot, råder dig att satsa extra hårt på triceps, en större muskel än biceps, som därav, om man vill få större armar, bör tränas mycket. Nu säger jag inte att du inte ska träna biceps ö.h.t, men, glöm för allt i världen inte bort triceps.

Här ska du få lite övningstips...

Biceps: Bicepscurl. Antingen med hantlar, stång, kabel eller maskin. Du väljer. Rekommenderar hantlar eller stång.

Triceps: Overhead triceps extensions. Hantlar eller kabel. Rekommenderar hantlar.
Push Downs. Kabel.

Glöm inte heller att äta rätt. Vill du ha tips så hojta till.

Lyssna på honom. Antar att du är ganska tanig i övrigt också så jag skulle rekommendera att ligga på ett kcal-överskott och gå upp i vikt lite.

Dessutom Pull-ups tar mestadels på ryggen också. Biceps tränas sekundärt i den övningen.

MadHatter
P29
Medlem

18 november 2011 20:14 | #7 MadHatter

Lyssna på Fascista, så kan du kanske en dag se ut som Rebar!

Fascista
P35
Medlem

22 november 2011 11:44 | #8 Fascista

Skrivet av MadHatter View Post
[img]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/50105_100001747149917_4775966_n.jpg[/img]

Lyssna på Fascista, så kan du kanske en dag se ut som Rebar!

Snacka inte skit om Rebar, han har kämpat hårt för den där gudalika kroppenlol

Fascista
P35
Medlem

22 november 2011 11:47 | #9 Fascista

Skrivet av wistrom View Post
Antar att du är ganska tanig i övrigt också så jag skulle rekommendera att ligga på ett kcal-överskott och gå upp i vikt lite.

Det här måste du också lyssna på TS, ligger du inte på Kcalöverskott går du inte upp i rebar muskel.

mrx35
P26
Medlem

23 november 2011 19:59 | #10 mrx35

Två Ord: Chins och Dips

wistrom
P28
Medlem

24 november 2011 19:30 | #11 wistrom

Skrivet av mrx35 View Post
Två Ord: Chins och Dips

Ett ord: Varför?

Chins kommer verkligen inte att bygga bra på överarmarna.Chins tar mest på ryggen. Dips är bra för triceps, dock är det inte en övning att rekommendera då skaderisken för axlarna är hög.

dragonboy321
P24
Medlem

25 november 2011 00:14 | #12 dragonboy321

du kan ju beställa en sån dära sak som man sätter på armen som tränar åt en så slipper man göra det själv... brukar finnas att köpa på apoteket

W16
P24
Medlem

25 november 2011 18:51 | #13 W16

man får ju inte stora biceps av innebandy och fotboll i alla fall

wistrom
P28
Medlem

26 november 2011 13:05 | #14 wistrom

Skrivet av dragonboy321 View Post
du kan ju beställa en sån dära sak som man sätter på armen som tränar åt en så slipper man göra det själv... brukar finnas att köpa på apoteket

Är nästan 100% säker på att det inte fungerar.

Darkknightofjesper
F35
Medlem

29 november 2011 13:55 | #15 Darkknightofjesper

Jag är 100% säker på att det bästa sättet du kan träna upp dina underarmar är att lyfta ditt ansikte

Mittens
P28
Medlem

29 november 2011 14:04 | #16 Mittens

Vem börjar styrketräna när man är 14? :D

OnePieceJumpsuit
P40
Medlem

15 februari 2012 04:10 | #17 OnePieceJumpsuit

Börja på gym istället för fotboll och innebandy.. ;)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.