Cola förstör tangentbord!

YYeeaahh
F25
Medlem

16 oktober 2011 01:10 | #1 YYeeaahh

Ahhh, har nyss spillt cola på mitt tangentbord... :( Någon som vet hur man får bort det klibbiga på bästa sätt? Har torkat med papper och tagit bort det mesta, men det finns fortfarande kvar...
Har också cola på golvet D:

Borttagen medlem

16 oktober 2011 01:15 | #2 Avslutat konto

Prova med rengöringsmedel på tangentbordet och inte bara papper?

Att det är cola på golvet är ju irrelevant.

marywin
P23
Medlem

16 oktober 2011 01:18 | #3 marywin

Funkar det fortfarande så bara koppla ur det och skjut bort alla knapparna och rengör under dem. Du kan slänga knapparna i ett diskmedelsbad medan du torkar av tangentbordet.

Ta en penna och bänd under en tangent mitt på bordet, när du skjutit iväg en så åker resten väck lika lätt.
Space och Enter har en liten metallkrok under som håller fast dem, akta så du inte råkar knäcka denna.

HF!

Borttagen medlem

16 oktober 2011 01:34 | #4 Avslutat konto

Skrivet av AX7 View Post
Funkar det fortfarande så bara koppla ur det och skjut bort alla knapparna och rengör under dem. Du kan slänga knapparna i ett diskmedelsbad medan du torkar av tangentbordet.

Ta en penna och bänd under en tangent mitt på bordet, när du skjutit iväg en så åker resten väck lika lätt.
Space och Enter har en liten metallkrok under som håller fast dem, akta så du inte råkar knäcka denna.

HF!

fungerar dock inte på alla tangentbord så akta så du inte pajar knapparna!

marywin
P23
Medlem

16 oktober 2011 04:38 | #5 marywin

Chansen att en 13-årig tjej sitter på en Mac och att skiten fungerar efter hon spillt cola på bordet?
: > Annars har jag aldrig lekt på ett tangentbord som det inte går att rengöra under knapparna på!

IronyFist
P32
Medlem

16 oktober 2011 12:23 | #6 IronyFist

Det är väl just MAC tangentbord som inte går att rengöra under knapparna utan att förstöra tangentbordet? Och jag håller med, hur stor är chansen för det AX7 sa? Vid närmare eftertanke ungefär 50%.

brainfuck
P25
Medlem

17 oktober 2011 15:14 | #7 brainfuck

Och därför, barn, ska man alltid ha förhållningsregler vid datorn. Ingen mat eller dryck.
OnT. Läste någon gång i en pc-tidning om att om man skulle dratta dricka på tangentbordet så att det blev söligt, så skulle man stänga av datorn och duscha av, torka, vänta, sätt på.

Men nu har antagligen colan karamelliserats (stavning), så det blir svårare.

Nickieponken
P31
Medlem

24 oktober 2011 12:26 | #8 Nickieponken

om du har ett löst tangenbord så brukar jag koppla ur de (liknande har hänt mig fast de va pucko) sen tar du helt enkelt och drar de under kranen med varmt (dock inte för varmt) vatten och sen låter du de torka så får man bort allt, se dock till att de e HELT torrt så du inte får kortslutning

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.