Ps3 eller xbox 360

luddekid
P25
Medlem

6 juni 2011 17:21 | #1 luddekid

Hjälp mig bestämma genom att skriva fördelar och nackdelar med konsolerna. Tacksam för seriösa svar!

mstert
P23
Medlem

6 juni 2011 17:50 | #2 mstert

samma sak fast xbox e billigare men du måste betala 60€ i året (vet int om de e samma i sverige) och kontrollerna till xbox går på batterier, men de finns kontroll laddare att köpa. enda bra fördelen med ps3 är väll att de e gratis internet och online mode, och blurayspelare som endå ingen använder :P sen finns det några av mina favoritspel till xbox som inte finns till ps3 tex. left 4 dead serien, halo serien, dead rising (är inte säker om det finns till ps3) och ett awesome spel som jag just tänkte skriva men kommer int på det längre xD Jag skulle välja xbox men du gör som du vill...

stoltgnagare
P24
Medlem

6 juni 2011 19:09 | #3 stoltgnagare

xbox ftw! 100 gånger så sköna handkontroller ...

Capital
P70
Medlem

6 juni 2011 19:14 | #4 Capital

Skaffa XBOX om du gillar Microsoft.
Skaffa PS om du gillar Sony.

manunited98
P25
Medlem

6 juni 2011 19:30 | #5 manunited98

Det beror på vad dina kompisar spelar...
Mina spelar xbox så därför blev de xbox! Fast tycker ändå att xbox är bättre

person
P28
Medlem

6 juni 2011 20:35 | #6 person

Jag har Xbox och gillar allt utom att man måste betala för live, det är dock billigare än spotify så man ska väl inte klaga.
Skillnaderna är inte stora, grafiken ska du ändå inte bry dig om för då skulle du gå efter en dator.
Kinect är ju ganska roligt som sällskapsspel, PS3 har playstationmove som nog är bra mycket roligare att spela ensam.
Xbox-kontrollerna är enligt mig skönare, och upplever det som att alla utom de mest inbitna PS3-fanboy tycker så.
Xboxen är lite snyggare.
den blåa strålen är ju bra, och det blir bättre kvalité på filmer, men inget som ska vara avgörande i denna fråga.

Så slutsatsen är att du ska gå efter den dina vänner spelar, eller de kontrollerna du gillar mest.

Borttagen medlem

6 juni 2011 21:37 | #7 Avslutat konto

inget av dom! Go pc!

IronyFist
P30
Medlem

6 juni 2011 21:40 | #8 IronyFist

Skrivet av EpiskaArne View Post
inget av dom! Go pc!

Agreed!

Ser ännu fram mot den dag det kommer ett ordentligt pcspel nästa gång.
Verkar som om det är Guild Wars 2 och S.T.A.L.K.E.R. 2 som jag väntar på med andra ord.

person
P28
Medlem

7 juni 2011 18:55 | #9 person

Skrivet av IronyFist View Post
Skrivet av EpiskaArne View Post
inget av dom! Go pc!
Agreed!
Ser ännu fram mot den dag det kommer ett ordentligt pcspel nästa gång.
Verkar som om det är Guild Wars 2 och S.T.A.L.K.E.R. 2 som jag väntar på med andra ord.

BF3 kommer snart, enligt dice är den ju PC-anpassat något som blir allt mer sällsynt.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.