kan man höja sin ghz i datan

loled3
P25
Medlem

23 mars 2011 15:44 | #1 loled3

tja jag undrar om man kan köpa till något till sin laptop som man får mer GHZ för jag vill kunna köra battlefield 3

Borttagen medlem

23 mars 2011 16:09 | #2 Avslutat konto

Förstår inte vad du menar med att höja sin ghz i datan
Men om du nu skrev fel och menar dator så...
Ändra inställninga i bios.
ladda ner drivrutiner till dit grafikort och överklocka.
sök bara på "överklocka laptop" så lär du hitta det du behöver.

Kom ihåg att ghz spelar inte direkt roll, kan till och med användas för att lura folk... tex min cpu på 2.6ghz är grymt mycket bättre än nåt från 2007 med 3.4 ghz

RoSon
P24
Medlem

23 mars 2011 16:23 | #3 RoSon

Skrivet av loled3 View Post
tja jag undrar om man kan köpa till något till sin laptop som man får mer GHZ för jag vill kunna köra battlefield 3

köp xbox eller ps3 istället

Borttagen medlem

23 mars 2011 17:04 | #4 Avslutat konto

xbox o ps3 vist är dom bra men absolut inget för battlefield o.O

Master_Chief_150
P29
Medlem

23 mars 2011 17:11 | #5 Master_Chief_150

Skrivet av d2004 View Post
xbox o ps3 vist är dom bra men absolut inget för battlefield o.O

Pfft!! På Pc hackar alla o fuskar ju ffs xD

Borttagen medlem

23 mars 2011 17:37 | #6 Avslutat konto

Skrivet av Master_Chief_150 View Post

ah självklart hackar alla.... det roliga är att man kan...hacka...på konsolerna med utan nåt problem. notera mina snygga punkter
Borde inte vara på en sån "omogen" sida, men man får ju alltid dagens garv här =D
BF är och kommer alltid vara ett pc spel hur mycket ni än whinar förutom bad company då....

Borttagen medlem

23 mars 2011 18:24 | #7 Avslutat konto

Kom ihåg att ghz spelar inte direkt roll, kan till och med användas för att lura folk... tex min cpu på 2.6ghz är grymt mycket bättre än nåt från 2007 med 3.4 ghz

Du har inte riktigt koll på vad du snackar om, eller hur? Kanske inte är så bra att tipsa om saker man inte själv har någon aning om vad konsekvenserna kan bli.
Det är dumma grejer att bara skicka in någon att pilla på som inte vet vad det gör. Han undrade nyss om han kunde köpa något som ökade hans hastighet på CPU:n, och du ber honom pilla i BIOS direkt. Awesome tänkt, verkligen.

OT: Battlefield 3 har från början höga minimumkrav, förmodligen så pass höga att du inte kommer att kunna få det att flyta på din laptop.

~2.6+ GHz dual-core
10-15 GB HDD beroende på om du har en digital kopia eller på skiva.
2-4 GB RAM
~HD 4870 eller kort med liknande prestanda

Men visst kan du öka dina GHz på laptopen, men det kommer varken att hjälpa dig eller vara säkert att den vill fortsätta leva för dig när du är klar. Viktig info som vad det är för dator, modell, hur gammal den är, om du har haft den mycket på kuddar eller på täcke så att den sugit åt sig damm, om den ofta stänger av sig själv redan.
Du verkar inte kunna mycket om datorer eftersom att du fått för dig att höja från dina ~2,1 till 2,6 GHz skulle göra någon skillnad. Det är inte många laptops man köper som faktiskt kör på den hastigheten eftersom att det hade blivit alldeles för varmt. Med det drar jag slutsatsen att resten av komponenterna inte heller kommer att matcha minimumkraven.

Mitt tips är att du lirar det på en stationär dator istället, för du kommer med största sannolikhet inte kunna uppskatta spelet på din laptop.

Master_Chief_150
P29
Medlem

23 mars 2011 18:31 | #8 Master_Chief_150

Skrivet av Master_Chief_150 View Post
ah självklart hackar alla.... det roliga är att man kan...hacka...på konsolerna med utan nåt problem. notera mina snygga punkter
Borde inte vara på en sån "omogen" sida, men man får ju alltid dagens garv här =D
BF är och kommer alltid vara ett pc spel hur mycket ni än whinar förutom bad company då....

nah D

loled3
P25
Medlem

27 mars 2011 14:51 | #9 loled3

OJ OJ OJ jag sa fel jag hade för lite CPU och var kan man få tag på det då??

Jag har redan ett ps3 och sen så vill jag bara att battlefield 3 ska funka på min min dator men jag är lite osäker på det för att black ops funkar inte på den.

nickez
P30
Medlem

31 mars 2011 23:01 | #10 nickez

D2004, du bjöd på dagens garv idag

Borttagen medlem

1 april 2011 00:18 | #11 Avslutat konto

Skrivet av nickez View Post
D2004, du bjöd på dagens garv idag

Tack =)

Zeveryn
P29
Medlem

1 april 2011 11:09 | #12 Zeveryn

Du ska inte överklocka då Processorns Livstid minskar gånger antalet du klockar den med.
Sedan så Blir datorn överhettad som många redan har sagt

arebokert
P27
Medlem

1 april 2011 18:18 | #13 arebokert

Skrivet av Ainoce View Post
Förstår inte vad du menar med att höja sin ghz i datan Men om du nu skrev fel och menar dator så...

Processorns Livstid minskar gånger antalet du klockar den med.

Inte sant. Detta beror HELT på hur du överklockar den samt vilken kylningsutrustning du har. Det är inte så exakt som du säger.

Nickieponken
P29
Medlem

1 april 2011 19:53 | #14 Nickieponken

och för att diskutera övre. kom ihåg att laptops inte direkt är gjorda för att överklockas, vilken kylning utrustning man har i en laptop är ofta fast om man inte köper en kylplatta till den. om du överklockar en laptop så är chansen ganska stor att den blir överhettad och det är verkligen inte bra.

toppa9
P28
Medlem

1 april 2011 22:54 | #15 toppa9

jag säger bara gör som du vill och lär dig av dina misstag

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.