Akut problem - Hjälp!

Bahera93
P29
Medlem

19 december 2010 13:55 | #1 Bahera93

Hej

Min brors dator har ett akut problem tror jag, när man kommit in i windows och är på "skrivbordet" så efter någon 1-3 minut så startar den om sig av sig själv hela tiden, det spelar ingen roll vad man gör, vi har testat och installera om den säkert 3-5 gånger men inget hjälper, vi t.o.m testade och ta bort Windows 7 och installerade Windows XP istället, men inget hjälpte ://, så nu undrar jag: Vad kan jag egentligen göra, testa med? Detta är då väldigt irriterade och jag vill bara att det ska sluta! Säg till om jag har skrivit lite otydligt och ni behöver mer information om det aktuella problemet. Just det, ochså ibland kommer det upp en blå skärm som det står något i denna stilen: Windows har stängts ner för att förebygga ett problem, om detta är första gången du ser detta, starta om datorn (har testat med det, funkade inte), om du har sett detta mer än en gång bla bla bla.... Jag har absolut ingen aning om hur det blev så här, den var helt normal för 2 dagar sedan.

///Bahera93

Ranger
P26
Medlem

19 december 2010 14:28 | #2 Ranger

Är det någon del som är trasig? Som gör så att datorn startar om sig av säkerhetsskäl?

SemperIdem
P31
Medlem

19 december 2010 15:15 | #3 SemperIdem

Det är nog strömförsörjningen.

Ranger
P26
Medlem

19 december 2010 16:19 | #4 Ranger

Skrivet av SemperIdem View Post
Det är nog strömförsörjningen.

Lutar åt det... sad

minmaxlol
P25
Medlem

19 december 2010 17:46 | #5 minmaxlol

hmm hade nästan samma problem... drivrutinerna ska kollas om dom funkar. sen kolla efter virus. köp en ny dator eftersom det är snabbare.

Borttagen medlem

19 december 2010 18:08 | #6 Avslutat konto

lämna den till en it-snubbe...

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.