ladda hem fortare

albin96
P26
Medlem

17 oktober 2010 00:28 | #1 albin96

Detta program gör så att du kan ladda hem snabbare!!!

http://www.youtube.com/watch?v=mJjh1ggADV8

LordDante
P28
Medlem

17 oktober 2010 00:38 | #2 LordDante

OMG, undrar om det inte bara ändrade kb/s till kb/10s....

Mine
P30
Medlem

17 oktober 2010 01:54 | #3 Mine

cheat engine? dummaste jag hört.. och krångligaste jag sett.
vrf göra det så krångligt när man bara behöver ändra lite saker i settings som på videon här:
http://www.youtube.com/watch?v=y0fvSytU9jw&feature=watch_response
personligen gick jag från normala, mellan 0-300kb/s till runt 2-5mb/s, fast då jag kör 100mb bredband / 2.
iaf, funkar perfa!

Failboat
P28
Medlem

17 oktober 2010 11:49 | #4 Failboat

ITT, småbarn som inte har råd med en egen ordentlig bredbandsuppkoppling.

Mine
P30
Medlem

18 oktober 2010 00:25 | #5 Mine

Skrivet av Failboat View Post
ITT, småbarn som inte har råd med en egen ordentlig bredbandsuppkoppling.

snarare folk som vill få ner sina saker snabbare, det är stort sätt "shit the same" om du har 100mb som jag har eller ett 24mb, DL speed är inte mycket skillnad så därför boostar man DL speed vilket jag då fick en enorm boost och kan ladda ner de mesta på nästan en garanterad 2mb/s+.

Grumbledock
P34
Medlem

18 oktober 2010 02:16 | #6 Grumbledock

Skrivet av Mine View Post
personligen gick jag från normala, mellan 0-300kb/s till runt 2-5mb/s, fast då jag kör 100mb bredband / 2.
iaf, funkar perfa!

Vänta nu lite, har du 100Mbit och tankar i 2-5? tycker att 0-300kbit är "normalt"?
Sluta sitta på piratebay och sådana skitsidor, sätt dig på en privat tracker så tankar du nog snarare i 5-10Mbit/s utan några ändrade inställningar ;)
Bra tracker/person som seedar = hög hastighet. Modda utorrent = tjoller ^^
Har maxat mitt 100/100 med såväl utorrent som emule, DC++ och mycket annat utan en enda modd, bara bra sidor/peers ;)

Mine
P30
Medlem

18 oktober 2010 08:05 | #7 Mine

Skrivet av Grumbledock View Post
Skrivet av Mine View Post
personligen gick jag från normala, mellan 0-300kb/s till runt 2-5mb/s, fast då jag kör 100mb bredband / 2. iaf, funkar perfa!

Vänta nu lite, har du 100Mbit och tankar i 2-5? tycker att 0-300kbit är "normalt"?
Sluta sitta på piratebay och sådana skitsidor, sätt dig på en privat tracker så tankar du nog snarare i 5-10Mbit/s utan några ändrade inställningar ;)
Bra tracker/person som seedar = hög hastighet. Modda utorrent = tjoller ^^
Har maxat mitt 100/100 med såväl utorrent som emule, DC++ och mycket annat utan en enda modd, bara bra sidor/peers ;)

jag sitter inte på piratebay.. sa också att jag hade 0-300kb/s och inte att det var "normalt" + jag har 100 ner och inte 100 upp, så det är shit the same om jag sitter med 1TB ner och bara 512kb upp, skulle få skit DL vilket som.
besides, jag sa att jag hade 0-300kb/s var det jag hade innan jag moddade Utorrent och fick en garanterad DL speed på runt 2-5mb/s. sedan så kan man inte använda en privat tracker om man inte hittar ett sätt att bli inbjuden till deras site av admin själv eller en medlem. jag föredrar att köra genom en random tracker för att det är större chans att de har vad jag letar efter, alltså de får in de program/spel fortare.

Failboat
P28
Medlem

18 oktober 2010 09:39 | #8 Failboat

Om du får 100mbps, då får du ut

100 megabit per sekund/8 = 12,5 megabyte per sekund.

Tomten1991
P31
Medlem

18 oktober 2010 13:34 | #9 Tomten1991

Skrivet av Failboat View Post
Om du får 100mbps, då får du ut

100 megabit per sekund/8 = 12,5 megabyte per sekund.

Så ska man dela det man har med 8?
Om man tex har 8mb så ska man dela det med 8, dvs 1mb/s?

Failboat
P28
Medlem

18 oktober 2010 17:26 | #10 Failboat

Ja. Internetleverantörer ger er uppkopplingar i bit, oftast megabit, alltså runt 100.000 bit.

Det går åtta bits på en byte, allt som du laddar ner mäts i byte.

arebokert
P28
Medlem

18 oktober 2010 17:58 | #11 arebokert

Ingen som ska kommentera något om att trådskaparen är en komplett idiot?
Cheatengine gör inte att nedladdningen går snabbare alls. Det ända den gör är att få själva tiden som programmet läser att gå snabbare, nedladdningen går inte snabbare för det. Visst, det ser ut som om det går snabbare, men i själva verket så gör det ej det, den beräknar bara allting så mycket snabbare som man ställer in den att göra.

arebokert
P28
Medlem

18 oktober 2010 17:58 | #12 arebokert

double post

nofearlegend
P31
Medlem

27 oktober 2010 08:40 | #13 nofearlegend

Skrivet av arebokert View Post
Cheatengine gör inte att nedladdningen går snabbare alls. Det ända den gör är att få själva tiden som programmet läser att gå snabbare, nedladdningen går inte snabbare för det. Visst, det ser ut som om det går snabbare, men i själva verket så gör det ej det, den beräknar bara allting så mycket snabbare som man ställer in den att göra.

hahaha
+1
/thread

Tomten1991
P31
Medlem

27 oktober 2010 17:42 | #14 Tomten1991

Men då stämmer de som jag skrev i mitt förra inlägg.. För jag ligger på 8-900 kb/s Ibland 1 mb. :)

LordDante
P28
Medlem

27 oktober 2010 17:47 | #15 LordDante

Var precis vad jag sa,

Skrivet av Lord305 View Post

att den bara stör dig...

arebokert
P28
Medlem

27 oktober 2010 22:49 | #16 arebokert

Ingen som ska kommentera något om att trådskaparen är en komplett idiot? Cheatengine gör inte att nedladdningen går snabbare alls. Det ända den gör är att få själva tiden som programmet läser att gå snabbare, nedladdningen går inte snabbare för det. Visst, det ser ut som om det går snabbare, men i själva verket så gör det ej det, den beräknar bara allting så mycket snabbare som man ställer in den att göra.
Var precis vad jag sa,
att den bara stör dig...

Dock så kvarstår ju faktumet att han faktiskt inte ändrade någonting på hastigheten, och det var det jag försökte få fram. Dock så är det ju ungefär samma förklaring som din fast förtydligad. Men i alla fall, samma sak.

LordDante
P28
Medlem

27 oktober 2010 22:55 | #17 LordDante

Dock missade du att få in lite ironi i ditt inläggwink
Men faktum kvarstår, cheat engine är totalt värdelöst!laugh

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.