Varför lägga upp torrents?

1 2
johnmighty5
P
Medlem

12 juni 2010 23:45 | #1 johnmighty5

Tjo!

Bara undrar, varför lägger folk upp en massa torrents? Jag menar vad vinner dom på det?
Drivs hela fildelningen på hyggliga människor som lägger upp torrents, utan att de tjänar på det?
Känns bara onödigt att riskera fängelsestraff bara för att vara en snäll människa.

Failboat
P27
Medlem

13 juni 2010 12:28 | #2 Failboat

Skrivet av johnmighty5 View Post
Drivs hela fildelningen på hyggliga människor som lägger upp torrents, utan att de tjänar på det?

Ungefär så, ja. Folket som rippar, crackar, kompilerar och allt sådant och gör det till torrenter gör det oftast gratis, och för att få mer respekt. Utan de personerna så hade fildelningscommunityn aldrig existerat.

Hoster och Torrent trackers tjänar oftast väldigt mycket genom donationer, de mesta går till att uppgradera deras servrar, men det kan ju hända att det blir en hel del över.

arebokert
P27
Medlem

15 juni 2010 17:26 | #3 arebokert

Tjo!

Bara undrar, varför lägger folk upp en massa torrents? Jag menar vad vinner dom på det?
Känns bara onödigt att riskera fängelsestraff bara för att vara en snäll människa.

Det de tjänar är respekt och berömmelse över internet, det är belöning nog.

KeXe
P25
Medlem

20 juni 2010 22:02 | #4 KeXe

Men dom personerna som oftast har fungerande torrents (som Razor tex) och som också är väldigt kända för det, är det vanliga privat personer som mig eller kan det vara ett företag med flera pers?

Mine
P29
Medlem

20 juni 2010 22:18 | #5 Mine

Skrivet av KeXe View Post
Men dom personerna som oftast har fungerande torrents (som Razor tex) och som också är väldigt kända för det, är det vanliga privat personer som mig eller kan det vara ett företag med flera pers?

Razor1911 är inte bara 1 person utan en grupp, samma sak med Skidrow och Reloaded.

KeXe
P25
Medlem

21 juni 2010 22:46 | #6 KeXe

Skrivet av Mine View Post
Razor1911 är inte bara 1 person utan en grupp, samma sak med Skidrow och Reloaded.

Jag tänkte väl de ;)

Honka
P25
Medlem

21 juni 2010 22:54 | #7 Honka

http://www.razor1911.com/

nickez
P30
Medlem

21 juni 2010 23:57 | #8 nickez

Aldrig tänkt på att alla har olika intressen och hobbys?

Honka
P25
Medlem

22 juni 2010 00:15 | #9 Honka

Skrivet av nickez View Post
Aldrig tänkt på att alla har olika intressen och hobbys?

att göra ett crack kanske är spännande?

Borttagen medlem

22 juni 2010 00:26 | #10 Avslutat konto

De föder upp folk djupt inne i sydamerikas skogar endast för detta.
Sen hårdtränas de fr.o.m att de fyller 6 tills de blir 18 så får de ett h4x0rnick, likt m4rvel eller Axi0n, sen skickas de ut i skogen för att bli män.
Och nej, det finns inga kvinnliga uploaders.
Sen när de har har slagit ner en random joggare och snott deras kläder så söker de jobb, så att de har pengar till lägenhet, 2 pallar jolt, server och internet. Det är nu deras uploaderliv börjar.
De lever sedan endast på valfri energidryck och enstaka dammtussar som de lyckas rensa ur sin server.
Detta för att spara pengar så att de kan få ihop fler servers, snabbare och stabilare lina.
Allt eftersom de sparat ihop pengar så uppgraderas även servrarna.
Och efter ett par år så lyckas de få tag på ett källarutrymme mitt i ingenstans där de kan fortsätta sina uploaderliv tills de hittar en flicka på chatroulette och gifter sig. Slut!

Det kan också vara så att folk med lite kunskap känner att de får respekt på detta vis och bildar sen en större releasegrupp och blir mer eller mindre inetkändisar. Välj historia själv.

Nextday
P27
Medlem

22 juni 2010 00:39 | #11 Nextday

Det är aldrig onödigt att vara en snäll människa! inte ens om du riskerar fängelsestraff.. mellowe

arebokert
P27
Medlem

22 juni 2010 01:07 | #12 arebokert

Skrivet av deanwin View Post
Det kan också vara så att folk med lite kunskap känner att de får respekt på detta vis och bildar sen en större releasegrupp och blir mer eller mindre inetkändisar. Välj historia själv.

Ska det vara ett hån åt crackers/hackers eller var det bara ett sätt att formulera sig? Ifall det var ett hån så kan jag ju berätta för dig att crackers/hackers förtjänar respekt för att de står upp mot de stora bolagen som tar ALLDELES för mycket betalt för sina verk.

Borttagen medlem

22 juni 2010 01:10 | #13 Avslutat konto

Skrivet av arebokert View Post
Skrivet av deanwin View Post

Ska det vara ett hån åt crackers/hackers eller var det bara ett sätt att formulera sig? Ifall det var ett hån så kan jag ju berätta för dig att crackers/hackers förtjänar respekt för att de står upp mot de stora bolagen som tar ALLDELES för mycket betalt för sina verk.

Nej det var inget hån.

KeXe
P25
Medlem

22 juni 2010 01:11 | #14 KeXe

Skrivet av Nextday View Post

Det är aldrig onödigt att vara en snäll människa! inte ens om du riskerar fängelsestraff.. mellowe

Snäll mot oss ja, men inte snäll mot odm som gjort spelet/filmen/låten som går med förlust

Borttagen medlem

22 juni 2010 01:19 | #15 Avslutat konto

De går knappast i förlust. Många som laddar ner film/musik/spel köper oftast originalet ifall de tycker om det de har prövat på/sett/hört. Även om folk inte gör det så går de mer än oftast förbannat mycket plus i vilket fall som helst.

kickside10
P26
Medlem

22 juni 2010 01:22 | #16 kickside10

hur skriver man ngt såhär

arebokert
P27
Medlem

22 juni 2010 18:07 | #17 arebokert

Skrivet av Nextday View Post
Snäll mot oss ja, men inte snäll mot odm som gjort spelet/filmen/låten som går med förlust

Det är bolagens eget fel att de tar för mycket betalt för det de gör. Och att de går back bara för att folk laddar ner är knappast troligt, då de håvar in miljarder från alla som faktiskt köper spelen.

Ranger
P25
Medlem

25 juni 2010 01:50 | #18 Ranger

Hade det funnits något billigt och smidigt sätt att kunna se valfri film inom en halvtimme? NEJ.
eller ett spel, musik etc.
iofs så har spotify lyckats ganska bra, eftersom det är gratis

Prisa fildelarna!

Borttagen medlem

25 juni 2010 01:53 | #19 Avslutat konto

Om du lägger upp en torrent, så kommer det alltid finnas en torrent när du själv behöver det.
Fildelning är ett generöst community :)

dfs145277
P26
Medlem

25 juni 2010 01:56 | #20 dfs145277

Vissa nedladdninghemsidor har så att man måste '' ladda upp lika mycket som man laddar ned ''

tex, om du laddar upp en film på 3.5 gb så får du ladda ner från andra 3.5 gb

det är en bra anledning tror jag :)

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.