TTi.nu

1 2
ProtonJr
P31
Medlem

7 juni 2009 19:32 | #1 ProtonJr

Tja! är det någon här som är medlem på www.TTi.nu? isåfall vill du kontakta mig på ´PM? :) vore skit schysst :)

nickecross
P27
Medlem

23 juni 2009 10:53 | #2 nickecross

Har dom inte lagt ner nu. Eller har jag fel?

thyllz
P34
Medlem

23 juni 2009 11:02 | #3 thyllz

Dom la ner under rättegången mot TPB, men har kommit igång sen några veckor tillbaka igen.

flashbang
P51
Medlem

23 juni 2009 11:05 | #4 flashbang

Vad är det för sida?

thyllz
P34
Medlem

23 juni 2009 11:23 | #5 thyllz

Skrivet av flashbang View Post
Vad är det för sida?

Det är en "privat" Torrenttracker.

Jag är medlem där, har skickat PM till dig. Ngt speciellt du behöver hjälp med?

Undead92
P30
Medlem

5 september 2010 17:32 | #6 Undead92

Skrivet av thyllz View Post
Vad är det för sida?

Du har inte lust att invita mig? :))

Frankzer
P32
Medlem

27 november 2010 13:58 | #7 Frankzer

Skulle man kunna få någonting av dig om jag ger dig invite? :P för det krävs ju lite för att man ska kunna ge bort invites till andra :)

arebokert
P28
Medlem

27 november 2010 15:29 | #8 arebokert

Skrivet av thyllz View Post
Vad är det för sida?

Han vill ju bli invitad förstår du väll.

exit
P38
Moderator

27 november 2010 15:33 | #9 exit

Tänk på att om man invitar någon på tti.nu så är man ansvarig för den personen. Det är ganska snåriga regler om vad man får skriva för comment, hur man ska dela ut, ratio osv osv så man får se till att det är någon seriös man invitar.

Det första man bör göra är att tanka något gratis med många leachers, för att få upp sin ratio direkt. Det är alltså inte bara att sätta igång och tanka, utan man måste vara seriös.

Frankzer
P32
Medlem

30 november 2010 07:58 | #10 Frankzer

Japp. Men jag skulle gärna vela ha någonting tillbaka om jag skulle gå någon här en invite. :)

Borttagen medlem

30 november 2010 13:52 | #11 Avslutat konto

Hur är sidan om man jämför med tex torrentbytes ?

Frankzer
P32
Medlem

30 november 2010 16:21 | #12 Frankzer

tti.nu är mer seriöst och i högre "klass" om man säger så, om man missköter sig på tti så får man varning och beroende på vad man gör så kan man till ock med bli bannad så det gäller att hålla sig till reglerna, men dom har så för att det ska bli bättre och säkrare torrents som finns där. Man måsta också ha bra ratio och man måste upploada. första veckan är viktigast men man ska försöka att aldrig gå uner ratio 1 så är det bra. Men jag rekomenderar tti.nu är mer proffsigt om man säger så.

Borttagen medlem

30 november 2010 16:26 | #13 Avslutat konto

Låter ju rätt bra faktiskt :3 om du skulle ha någon över sen så skulle jag gärna "ta" en vet dock inte om jag har nåt att erbjuda förutom att jag kan säga att jag alltid seedar och brukar ha runt 450 gb up om jag har 100 gb ner

Frankzer
P32
Medlem

30 november 2010 16:29 | #14 Frankzer

Men det krävs som sagt var lite för en person för att den ska kunna ge bort, tex att man måste vara Pro User och men måste ha runt 500 seed hours per invite också. :) men skulle gära ta emot någonting om jag skulle ge dig eller någon annan invite :)

exit
P38
Moderator

30 november 2010 16:40 | #15 exit

Det positiva man får på tti.nu är (nästan alltid) sjukt bra hastigheter eftersom alla seedar och ingen hit-n-runar. Du får också säkra torrents, skulle någon sprida virus skulle det direkt upptäckas så att andra kan varnas och användaren tas bort.

Dessutom har dom nästan allt som släpps på "scenen", allt du kan hitta en .nfo till på scen-siter kan du också hitta på tti.nu eller göra en request efter. Även P2P-releaser finns.

Dom brukar vara snabba ut med det senaste också, ofta är releaser uppe samma dag som dom släpps.

Men det kommer förstås med ett pris, man måste kunna sköta sig. Jag personligen tar sällan bort en release jag tankat eftersom jag har så stora hårddiskar, och så har jag uTorrent att starta när datorn startar så jag får mycket bonus (tid du seedar oavsett om någon tankar) och mycket upload. Har en ratio på över 800 vanligen.

Frankzer
P32
Medlem

30 november 2010 16:43 | #16 Frankzer

Japp. btw har du tti nu eller söker du inv eller nå?

potexpotex
P31
Medlem

8 december 2010 01:11 | #17 potexpotex

Skulle döda för en invite till tti just nu ! thanks på förhand !

Lazy
P33
Medlem

8 december 2010 14:09 | #18 Lazy

Sitter på 100/100 gammal uploader.
Langa invite för nya, stadiga samt snabba releases.
Kan även tänka mig att pre-seeda mina nya torrents till den som levererar invite.
På så vis är vi 2 som seedar när den nya torrenten läggs upp, Och man får bra ratio väldigt snabbt.

Frankzer
P32
Medlem

27 december 2010 00:49 | #19 Frankzer

skulle det du kunna tänka dig att betala en slant för invite? :)

Borttagen medlem

7 januari 2011 14:02 | #20 Avslutat konto

Skrivet av Frankzer View Post
Japp. Men jag skulle gärna vela ha någonting tillbaka om jag skulle gå någon här en invite. :)

du kan få min ps2a om du kommer till uddevalla :)

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.