WoW-Mists of Pandaria

Nickieponken
P30
Medlem

12 november 2011 02:49 | #1 Nickieponken

så som säkert alla WoW spelare har sett så har Blizzard annonserat sin kommande expansion till World of Warcraft som ska heta som Trådens namn antyder Mists of Pandaria dom inför Pokemon,Kina och Kung Fu Panda (Blizzard kallar de då Pet Battle, Pandaria och Pandaren) och jag undrar är det någon som tycker de verkar vara en vettig expansion? Diskutera gärna :)

Razzee
P25
Medlem

12 november 2011 07:27 | #2 Razzee

meeh, level 90 verkar lite tråkigt, vill inte gå runt och ta 100K i skada hela tiden.. Tycker 85 är nog med levlar men annars .. coolt med pandarens! :)

Okta123
P25
Medlem

13 november 2011 02:18 | #3 Okta123

Skrattade när jag såg det nya talent systemet ( En point varje 15de lvl) Asså 6 totalt....

Ärligt förr hade man ju 70st och det var ju kul att speca. Känns lite som blizzard vill att 5 åringar ska börja spela spelet...

Tror jag slutar om detta händer ( Som jag nästan redan har gjort xD)

saggsson
P32
Medlem

13 november 2011 03:39 | #4 saggsson

känner ingen som kommer att fortsätta att spela wow efter detta. Kör Old republic eller guildwars 2 iställe

Nickieponken
P30
Medlem

13 november 2011 04:14 | #5 Nickieponken

jag själv stängde av mitt konto så fort jag hörde om expansionen (så fort jag insåg att dom va seriösa) jag tycker att för de första är de ingen bra expansion den e som Okta123 sa gjort för dom yngre (trots en 12 års gräns så anpassas de för yngre än så) och för de andra så annonserade dom den så fel, ungefär vid lanseringen av tre riktiga toppspel (Battlefield 3, Call of Duty: Modern Warfare 3, samt The Elder Scrolls 5: Skyrim) helt enkelt Blizzard har gjort bort sig rejält och dom har enligt MMO-Champion tappat 800k subscribers till

Hjalmz
P30
Medlem

13 november 2011 05:08 | #6 Hjalmz

Ska bli väldigt intressant och se hur många fler expansions de tänker göra innan World of Warcraft går i graven

Nickieponken
P30
Medlem

13 november 2011 05:58 | #7 Nickieponken

när dom började tappa subscribers så visste dom inte vad dom skulle göra så dom lovade att släppa expansioner oftare för att fortsätta hålla spelet intressant och Mists of Pandaria är väll mer eller mindre ett resultat av de ^^

Hjalmz
P30
Medlem

13 november 2011 10:30 | #8 Hjalmz

Skrivet av Nickieponken View Post
när dom började tappa subscribers så visste dom inte vad dom skulle göra så dom lovade att släppa expansioner oftare för att fortsätta hålla spelet intressant och Mists of Pandaria är väll mer eller mindre ett resultat av de ^^

Känns lite grann som en nödåtgärd. Kanske en version av "Spinn the wheel" där nålen hamnade på "Kung Fu Panda" :P

MadHatter
P29
Medlem

13 november 2011 12:02 | #9 MadHatter

Det är en otroligt jävla dum idé, Pandaren har väl aldrig varit riktigt delaktiga i Warcraft-universumet. Den enda jag vet är, ursäkta att jag inte kommer ihåg namnet, Brewmaster från WC3 och han är ju inte med så där väldigt mycket om jag inte minns fel.

Nej, jag tycker det är en korkad expansion, ett desperat försök. De borde bara lägga ner, ända sedan WotLK så tycker jag att de har floppat. De skulle gjort som de tänkt från början, arbetat hårt på Emerald Dream och sedan releasat det.

Men sen så har ju activision ett smutsigt finger med i leken också, de förstör ju mer än gärna spel bara för att få pengar.
Meanwhile at Activision

Master_Chief_150
P30
Medlem

13 november 2011 12:16 | #10 Master_Chief_150

Lol jag trodde aldrig att blizzard skulle sjunka så lågt xD
Pffft...

Någon som vet när det ska släppas ens ;o?

IronyFist
P31
Medlem

13 november 2011 12:41 | #11 IronyFist

Skrivet av saggsson View Post
guildwars 2

<3

Nickieponken
P30
Medlem

13 november 2011 16:36 | #12 Nickieponken

Skrivet av Master_Chief_150 View Post
Lol jag trodde aldrig att blizzard skulle sjunka så lågt xD
Pffft...

Någon som vet när det ska släppas ens ;o?

Enligt http://www.warcraftecon.net/...lizzard_product_slate.jpg handlar det om andra kvartalet 2012

Dovahking
P22
Medlem

13 november 2011 20:33 | #13 Dovahking

http://us.battle.net/.../mists-of-pandaria/media/ (Trailern)

Tycker expansionen verkar lite.... I alla fall, Vore najs med "Pet battle"...

zulatomten
F32
Medlem

17 november 2011 07:45 | #14 zulatomten

Why all so mad bout panda...

@ #2 Du kommer inte att gå runt och göra 100k skada utan blizzard kommer att göra en stat "squich" vilket kommer betyda att man till exempel på level 70 kommer att ha 50 str men på lvl 80så kommer du att ha 65str på dina items.

@ #3 har du sett vad alla talents gör ens?
Till exempel för warrior så kan man välja mellan 5sec stun, Aoe slow eller slow på target med rend.
Deras mål var att göra talents mindre cookie gitter viable och det är presis det dom har lyckats med.
Varenda talent du kan välja mellan är både totalt fucking awesome och rolig.

@#7 De första suscriber lost var de som akiverade sina accounts igen för Cata som sedan slutade för de hade gått igenom 80-85 och för att allt faktist var svårt de först veckorna av Cata.

Mina tankar om det:
Det är det första riktiga expansionen av wow sedan Tbc. I tbc så var raiding Svårt och extremt roligt för att det faktorer krävde att alla 10/25 var duktiga. Inte som det är idag när man kan sätta ihop en raid med totala nötter och fortfarande döda Ragge och 4/7 hc...
Gillar inte iden med Wowemons men vadfan jag gillar inte dalies heller, men jag bryr mig inte om dem heller. Jag vet att jag borde göra dom slitna questsen i molten front men jag orkar inte ens bry mig om dem för att vet att jag inte gillar dem.

Dessutom de som säger ni inte vill spela pandarens. Ni order ha sett official forums de senaste 4 årsen. Folk kunde mörda för att få spela pandas. ASAP de gör så att vi kan spela de, alla börjar Whina istället. Jag slår vad om min 2:a i gbg, min bil och alla mina pengar på att när de släpper deras "dance stuido(vilket var ett april skämt)" att folk kommer whina ännu mer på det än vad de gör på pandor, Wowemons och nya talents. Wannabet?

Skrivet på min iphone så ignorera felstavningar.
//Zulatomten

Dovahking
P22
Medlem

19 november 2011 19:18 | #15 Dovahking

Men den verkar (ganska) intressant efter jag har läst på lite ;)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.