Icecrown citadel

1 2 3 4
qurra2
P26
Medlem

26 maj 2010 08:53 | #21 qurra2

GS=ganska skitigt men du borde ha åtminstonde 4k DPS, sen kan du ha 1 GS om det så är eller 10k gs, bara dy göt ca 4k dps.

Borttagen medlem

27 maj 2010 07:26 | #22 Avslutat konto

Jag har alltid tyckt att jag är för liten för wow och andra tycker det med men om jag är sån noob och jag liten hur kan jag fixa gear och sånt just nu har jag 5.7 GS och gör typ 5-6 K dps.

eXcelon969
P28
Medlem

26 juni 2010 01:41 | #23 eXcelon969

Skrivet av Hetoon View Post
GS är världens sämsta system, när min gubbe hade 5,3kgs så över dpsa jag en annan som hade 5,9kgs. Säger de mesta dom GS systemet.

OCh din klass vs hans klass plx? :)

eXcelon969
P28
Medlem

26 juni 2010 01:46 | #24 eXcelon969

GS Suger totalt.. jag har GS addonen. Och den är rolig att ha... MEN jag dömer inte andra efter den sabla GearScoren!!!. Och detdär med 5,7k gs 4k dps är ju = quit life...

BTW för att svara på frågan så hade jag väl runt 5k GS när jag steg in i ICC. Och gear för icc 10 och 25 ligger på ungefär samma IMO!. 5,2k gs kanske?

Mine
P29
Medlem

26 juni 2010 03:37 | #25 Mine

det är ju ofc skillsen (och lite dps) som räknas och inte gearn, om du nu inte är tank eftersom avoidance och defense cap är jäkla viktigt.

Skrivet av eXcelon969 View Post
GS Suger totalt.. jag har GS addonen. Och den är rolig att ha... MEN jag dömer inte andra efter den sabla GearScoren!!!. Och detdär med 5,7k gs 4k dps är ju = quit life...

wow, 5.7k gs och bara 4k dps, då gör man extremt fel.. det är typ tank dps om äns det lol.

Spriest
P28
Medlem

26 juni 2010 04:33 | #26 Spriest

något är fel skulle jag tro, jag har Spriest och hunter som ligger på runt 12k dps i icc och har 5850gs på priesten ohc 5906 på huntern

koolboj12
F23
Medlem

26 juni 2010 14:27 | #27 koolboj12

Skrivet av Zovox View Post
Ledde DPSen på The Lich King med min paladin, hade 12k dps under hela fighten. Hade 5.3k gs och det var 500 mindre än vad han som låg 2a hade. Så ja, GS är skit.

Dom flesta paladins vinner den dps fighten

Skrivet av ponte97 View Post
Jag har alltid tyckt att jag är för liten för wow och andra tycker det med men om jag är sån noob och jag liten hur kan jag fixa gear och sånt just nu har jag 5.7 GS och gör typ 5-6 K dps.

5-6k dps är dåligt för den typ av item gear du har

Borttagen medlem

30 juni 2010 14:09 | #28 Avslutat konto

Aa men det beror på jag gör mer dps i ICC än typ en jävla heroic instance men aa GS är skit man ska gå över dås och skills:) btw brukar göra typ 12-13 dps med fan of knifes^^ really nice

wazpey
P25
Medlem

1 juli 2010 16:14 | #29 wazpey

Jag håller klart med :S GS är det sämsta någonsin ! allt strys av GS och Achives , även om man kan alla tacs eller har achive på sin main ( elr nån annan gubbe ;) ) så går det nte att komma med i specifika guild .........

GearScore är överskattat .........

Korvenffs1337
P26
Medlem

1 juli 2010 16:50 | #30 Korvenffs1337

Aa men det beror på jag gör mer dps i ICC än typ en jävla heroic instance men aa GS är skit man ska gå över dås och skills:) btw brukar göra typ 12-13 dps med fan of knifes^^ really nice

Jag har en kompis som är en rouge som du och han gjorde 64 k dps med Fan of Knives och han har 5,8 elr 5,9+ :P

Bananake
F32
Medlem

1 juli 2010 17:21 | #31 Bananake

Skrivet av Korvenffs1337 View Post

Jag har en kompis som är en rouge som du och han gjorde 64 k dps med Fan of Knives och han har 5,8 elr 5,9+ :P

Myttarn, eftersom blizzard infört en tröskel för hur mkt dps AoE kan göra, skadan på varje mobb sjunker ju fler man attackerar.

Korvenffs1337
P26
Medlem

6 juli 2010 12:30 | #32 Korvenffs1337

Asså det är i ICC på trashen

Han har bildbevis på BDB

darkassasin
P28
Medlem

6 juli 2010 13:54 | #33 darkassasin

Sist jag kollade så har man en 25% buff i icc men inte i HC. Undra varför du gör mer?:O

Jag lirade arcane mage mest chill dps klassen man gör typ 5k dps med 4k gs och nu gör jag väl typ 10 i genomsnitt i icc med 2 knappar:)

Korvenffs1337
P26
Medlem

8 juli 2010 01:26 | #34 Korvenffs1337

arcane är FACEROLL.. aja men jag körde ICC första gången med 4.9 gs som tank

Antmannen
P27
Medlem

9 juli 2010 19:00 | #35 Antmannen

Du jag är fan ingen noob jag har spelat i många år ffs-_-

Flera år?, du är 13?, du var förfan 7 när spelet släpptes -.-

Borttagen medlem

10 juli 2010 10:18 | #36 Avslutat konto

Jag är egentligen 11 år började 2008 har spealt i 3 år nu jag börja nä jag var 8 år:)

RuckaRuckaAlle
P23
Medlem

10 juli 2010 11:38 | #37 RuckaRuckaAlle

jag började köra wow när jag var 7 lol och alla jag spelade med trodde att jag var typ 20 - 30 men sen när jag sa min ålder så trodde dom inte på mig sen när dom fattade då slutade dom spela med mig lol!

thepettson
P30
Medlem

10 juli 2010 14:04 | #38 thepettson

För att det är ju så sjukt svårt att skaffa gear i Wotlk..

Skrivet av Bananake View Post
Myttarn, eftersom blizzard infört en tröskel för hur mkt dps AoE kan göra, skadan på varje mobb sjunker ju fler man attackerar.

Fel, finns ingen gräns, jag själv brukar kma upp i en 30-36k dps på AoE trash.

och för att svara alla som säger att GS är ett värdelöst addon:
det enda GS visar är en spelares ilevel, vilket gör det värdelöst för att veta hur bra spelaren sköter sig i en instance.
men det är ett bra addon att använda till pugs, då det krävs en viss X ilevel för att ha en chans i t.ex. ICC. Självklart har alla rätt när de säger att GS inte visar skills, men en kombination av GS och achiv/armory/quiz w/e så funkar det sjukt bra. Pratar av egen erfarenhet.

Och nu för att svara trådskaparen:
frågan är om du menar hur mycket GS du behöver för att klara av att göra vettig dps i icc, eller för att kma in i pugs.
så länge du sockar rätt, lägger rätt enchants & har rätt delar (alltså inget pvp/fel specc för högre GS) klarar du dig bra med 5k gs till icc10, och kanske något högre i icc25.
på realmen jag spelar på (vashj) brukar det dock vara en 5,4k gs min för att komma in i vettiga pugs.

PangarN
P25
Medlem

10 juli 2010 14:32 | #39 PangarN

Skrivet av thepettson View Post
För att det är ju så sjukt svårt att skaffa gear i Wotlk..
Skrivet av Bananake View Post
Fel, finns ingen gräns, jag själv brukar kma upp i en 30-36k dps på AoE trash.

och för att svara alla som säger att GS är ett värdelöst addon:
det enda GS visar är en spelares ilevel, vilket gör det värdelöst för att veta hur bra spelaren sköter sig i en instance.
men det är ett bra addon att använda till pugs, då det krävs en viss X ilevel för att ha en chans i t.ex. ICC. Självklart har alla rätt när de säger att GS inte visar skills, men en kombination av GS och achiv/armory/quiz w/e så funkar det sjukt bra. Pratar av egen erfarenhet.

Och nu för att svara trådskaparen:
frågan är om du menar hur mycket GS du behöver för att klara av att göra vettig dps i icc, eller för att kma in i pugs.
så länge du sockar rätt, lägger rätt enchants & har rätt delar (alltså inget pvp/fel specc för högre GS) klarar du dig bra med 5k gs till icc10, och kanske något högre i icc25.
på realmen jag spelar på (vashj) brukar det dock vara en 5,4k gs min för att komma in i vettiga pugs.

Sjukt svårt att skaffa gear i wotlk.. ?
Då undrar jag om du ens har spelat under wotlk, det är ju så ÄCKLIGT mycket lättare att få gear i wotlk än om man t.ex tar i TBC. I TBC så var det faktiskt svårt att få bra gear, hade man en T6 så var man ju förfan överlycklig. Nu tycker jag bara att alla springer runt med T10.

Och nej, GS visar INTE item level.

Och om du kollar så i tråden så är det fan killar runt 11~ år som nästan har 6k GS, detta skulle inte ens kunna vara möjligt i TBC, och det säger ju nästan allt om hur lätt det är att skaffa gear i Wotlk.

PangarN
P25
Medlem

10 juli 2010 14:35 | #40 PangarN

Men för att svara på det som tråden gjordes för så hade jag 4.8k GS när jag dödade min första boss i ICC10.

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.