Till Alla er Whiners om Wotlk

1 2 3
zulatomten
F31
Medlem

22 februari 2010 10:54 | #1 zulatomten

Ok min åsikt år alla er whiners, och ni som säjer att TBC va bättre.

PvP:
Jag fattar verkligen hur alla whinar nu om typ feral/pala eller vafen de är för "OP" setup nu. Jo de va fan kul å möta DruidWarr i 2v2 då kunde man bara lefta arenan för DW skulle ändå vinna, eller Rogue Mage, stunlock 25timmar,23minuter och 92sekunder. såja ok rend ah nvm 25timmmar stun igen brb.
Kommer inte ihåg några som Whina SÖNDER i tbc för att folk hade tålamod och försökte och försökte tills det gick. och Visst DKPala i S5 ja de va op men ja konsigt? blizzard hade inte sett hur obalancerade den va, men i S6 var DK den mest gimpade classen så whine moar.

PvE: Encounters Pre-BT/SWP var bara Fail, de var verkligen bara tank n´ Spank, fan de va kul. Visst när BT/SWP ja de var ju inte många som kom upp till SWP progress innan Wotlk kom för att de förjävla svårt.
Ta en enda Encounter i Wotlk, och gämför dem med TBC, så jädra mycket roligare att göra för att man måste hålla reda på saker, så som typ Debuffs, Förflyttning, Osv...(ni keyboard turners, scrubs som inte läser tacts också dra åt helvette ni hör inte hämma i MMO spel över huvutaget.

ruleboy00
P27
Medlem

24 februari 2010 16:14 | #2 ruleboy00

kan man få något exempel på en tank n' spank boss i tbc ?

sen om du hade onyxia eller naxxramas bossar i tanke som roliga wotlk bossar så måste du komma ihåg att de kom från vanilla och det var inte mindre att göra där.

Antmannen
P27
Medlem

24 februari 2010 21:48 | #3 Antmannen

Menare, visst det var grymt pre tbc och till och med tbc men att hela tiden uppgradera spelet är alltid till det bästa, det är det som man kommer tillbaka för, tänk om vi fortfarande hade lirar MC och Ony i lvl 60?, dem hundra tals timmar man spenderat i Stratholme, det skulle vara oehört trist att fortfarande raida dem bossarna, så jag är glad att WoTlK släpptes jag kommer vara lika glad När Cataclysm släpps och landar i min brevlåda, gillar ni inte det, sluta spela, det är ni som förstör spelglädjen för oss riktiga WoW fans!

ruleboy00
P27
Medlem

24 februari 2010 22:46 | #4 ruleboy00

Att spelet behöver uppgraderas är helt klart sant, och wow är fortfarande ett bra spel. jag tycker personligen att spelet var mycket roligare i tbc tid men jag spelar fortfarande och tycker det är kul.

det är många saker jag inte gillar med wotlk och det man har hört om cataclysm, men jag tror att mycket av det beror på att man inte gillar förändring och man får "nostalgikänslor" av att tänka tillbaka.
därefter tror jag också att de spelare som börjat på wotlk föredrar contens framför tbc.

så jag håller mej fortfarande i fas med wow's utvecklande genom att köra retail samtidigt som jag spelar på en pretbc private server : )

lambofgod
P27
Medlem

24 februari 2010 23:02 | #5 lambofgod

wow suger pung :)

timeloose
P24
Medlem

24 februari 2010 23:09 | #6 timeloose

någon som kör på karzkan för det gör jag=)

Borttagen medlem

24 februari 2010 23:26 | #7 Avslutat konto

måste hålla med, för många i wotlk har verkligen inte förmågan att kunna göra en encounter utan att faila stort, för en del folk kan inte flytta på sig samtidigt som de gör något annat. Tbc (var jag tyckte var så otroligt tråkigt) man stod ju för det mesta stilla, och flyttade sig någon då o då. Dock så är ju allt bara för lätt just nu, blizzard förstör det mesta nu och alla får gear hur lätt som helst. När d3 kommer så blir nog wow rätt så tomt, men får se.

sinnez
P32
Medlem

24 februari 2010 23:31 | #8 sinnez

ja ssc och tk va ju easmode, eller inte

Borttagen medlem

25 februari 2010 02:57 | #9 Avslutat konto

Att vara Priest i tbc det var grejor det ;) kul som fan =D, både i pve och pvp ^^ Mumsigt ;D

_Danne
P28
Medlem

25 februari 2010 07:50 | #10 _Danne

De va 60 tiden som ägde då va de iaf svårt att fixa bra gears och epixxxxxxxx
Nu kan man kö en dag heroics så har du full epic gear
:/

wikee
P28
Medlem

1 mars 2010 12:15 | #11 wikee

Skrivet av lambofgod View Post
wow suger pung :)

E du ens Så stor att du vet vad det betyder :o?

Chimpen
P25
Medlem

1 mars 2010 12:48 | #12 Chimpen

WOTLK äger fan

koolboj12
F23
Medlem

9 mars 2010 12:43 | #13 koolboj12

kan inte förstå att folk inte fattar att blizzard vill att det inte ska vara som in vanilia och att ett fåtal spelare som clearade allt. I wotlk la dom till hms för hardcore guilder och normal är till för casual guilder. Blizzard vill även att det ska vara mera som upplever encounters än dom få som gjorde det i vanilia.
Skulle skarpt tvivla på att någon har clearat icc här inne. Och tilll er som säger att det är för lätt att få gear, jag skulle då inte vilja geara upp en ny gubbe till min gear level genom att köra naxx och ulduar igen. för dom vanliga hc epics räcker inte för icc. men gearen som man köper för frost tycker jag att dom borde ta bort för att det är icc 25 klass på den gearen och ja ni förtår

Borttagen medlem

9 mars 2010 12:50 | #14 Avslutat konto

Skrivet av koolboj12 View Post
kan inte förstå att folk inte fattar att blizzard vill att det inte ska vara som in vanilia och att ett fåtal spelare som clearade allt. I wotlk la dom till hms för hardcore guilder och normal är till för casual guilder. Blizzard vill även att det ska vara mera som upplever encounters än dom få som gjorde det i vanilia.
Skulle skarpt tvivla på att någon har clearat icc här inne. Och tilll er som säger att det är för lätt att få gear, jag skulle då inte vilja geara upp en ny gubbe till min gear level genom att köra naxx och ulduar igen. för dom vanliga hc epics räcker inte för icc. men gearen som man köper för frost tycker jag att dom borde ta bort för att det är icc 25 klass på den gearen och ja ni förtår

Du får 12 Emblems of Frost i veckan. Items kostar runt 60-95~ EoF.

Antingen tar du en icc-raid, får ett item om du har tur, eller så väntar du 3-4 veckor och köper ett item. Ganska lika mycket tid spenderad på båda imho.

Borttagen medlem

9 mars 2010 12:55 | #15 Avslutat konto

Ehm.. du kan visst få icc 10 gear i HCS , 100 runs så har du ca 450 emblem of triumph , då kan du köpa all t9 + nå 245 ring head boots waist trink etc... sen om du har gjort de ett par veckor + weekly raid så har du nån t10 , så jo du kan få icc gear genom hcs :)

koolboj12
F23
Medlem

13 mars 2010 18:39 | #16 koolboj12

Skrivet av Trashmaster View Post
Skrivet av koolboj12 View Post
kan inte förstå att folk inte fattar att blizzard vill att det inte ska vara som in vanilia och att ett fåtal spelare som clearade allt. I wotlk la dom till hms för hardcore guilder och normal är till för casual guilder. Blizzard vill även att det ska vara mera som upplever encounters än dom få som gjorde det i vanilia. Skulle skarpt tvivla på att någon har clearat icc här inne. Och tilll er som säger att det är för lätt att få gear, jag skulle då inte vilja geara upp en ny gubbe till min gear level genom att köra naxx och ulduar igen. för dom vanliga hc epics räcker inte för icc. men gearen som man köper för frost tycker jag att dom borde ta bort för att det är icc 25 klass på den gearen och ja ni förtår

Du får 12 Emblems of Frost i veckan. Items kostar runt 60-95~ EoF.

Antingen tar du en icc-raid, får ett item om du har tur, eller så väntar du 3-4 veckor och köper ett item. Ganska lika mycket tid spenderad på båda imho.

Du som är mattematikern? 2 emblems på en hc och det är 7 dagar i en vecka o det blir 14 sen voa10 + 25 + 4 extra uppe i 18 nu sen weekly raid = +5 då var vi uppe i 23 och om man kör icc beroende på bossar vi säger 6 bossar som man brukar göra i pugs det blir (6x2)x2=24 och23+24=47 också har man questen i icc som är +5 emblems och vi är uppe i 53 emblems i veckan

Och med hc epics menar jag ilvl200 sakerna från sista bossarna.

Mihke
P32
Medlem

27 mars 2010 19:57 | #17 Mihke

Skrivet av timeloose View Post
någon som kör på Karazhan för det gör jag=)

Fixed*

Också, ja jag spelar på Karazhan.
Har en DK som heter Mortsbe och en hunter som är lvl40.
På Magtheridon har jag en Warrior med full epic lvl 72 med över 20k kills.

saljun
P26
Medlem

27 mars 2010 20:01 | #18 saljun

Man var tvungen att tänka i TBC och inte bara smälla huvudet i tangentbordet

zulatomten
F31
Medlem

11 april 2010 02:19 | #19 zulatomten

Skrivet av saljun View Post
Man var tvungen att tänka i TBC och inte bara smälla huvudet i tangentbordet

Word.

richardsont
P27
Medlem

11 april 2010 02:54 | #20 richardsont

Wotlk var för enkelt. Anser att totala noobs inte ska ha en chans att komma in i ICC..

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.