Din favoritklass?

1 2 3 4 5 6 7 8
Chimpen
P26
Medlem

28 februari 2010 03:31 | #41 Chimpen

Skare va något skare vara Hunters! www.GummiBear.tk - Joina guilden om du lirar Quel'Thalas!

Guttebooi
P23
Medlem

28 februari 2010 08:24 | #42 Guttebooi

Druid ofc

zulatomten
F32
Medlem

28 februari 2010 17:58 | #43 zulatomten

Skrivet av h3h3 View Post
Skrivet av zulatomten View Post
oj du har ju ingen aning vad du snackar om. Verkar som du inte spelat sedan s5, i början av wotlk. För det först, Death Knights är den klassen som är sämst representerade i arena. För det tredje, Resto Shamaner sägs vara den klassen som kräver mest skill i spelet, totemcontroll , interrupt, healing, viss cc och kan fortfarande göra dmg, sen är det även den healing klassen som är svagast för burst vilket gör dom till ett lätt target. Och för de tredje, Warlock, shaman, mage , priest är alla klasser som kräver minst lika mycket binds och macros som Warriors, dessutom anses warriors och paladiner vara de två klasserna som är mest op atm, arena messigt (förstår inte vad annars man ska göra som pvpare).
"Death Knights är den klassen som är sämst representerade i arena" Ja de är svårt att spela Dk de har ju ändå 4 spells att trycka random på efter varandra. Visst de blev nerfade efter S5 men det är ju lika lätt att köra dk fast de har bara sänkt dmg något.

"För det tredje, Resto Shamaner sägs vara den klassen som kräver mest skill i spelet, totemcontroll , interrupt, healing, viss cc och kan fortfarande göra dmg, sen är det även den healing klassen som är svagast för burst vilket gör dom till ett lätt target"
Vilken bracket tänker du på? 5v5 eller?

"Och för de tredje, Warlock, shaman, mage , priest är alla klasser som kräver minst lika mycket binds och macros som Warriors"
Ja för Wlocks behöver många macros, Ja. Ja, Absolute Ja. http://img696.imageshack.us/img696/5566/warlockt.jpg Det är Enda de behöver

"Dessutom anses warriors och paladiner vara de två klasserna som är mest op atm, arena messigt."
Paladin förstår jag. Warrior ok ta en warrior med ingen skill och hyfsat gear(Toc10+). Visst han klara sig upp till minst 2k rating i 2v2 med Charge Bladestorm. men testa sätt den warriorn i ett 2500+rating match, han kommer bli så r*vk*ullad så inte ens Pedobear vill göra han.
Sa inget om hur svårt de är spela Deathknight utan kommenterade bara på att du skrev att dom var OP. Finns nog ingen klass som har så många saker att hålla koll på som restoshamener så nej jag tänkte nog på alla brackets, 3v3 speciellt. Blir nästan tårögd när du säger att locks inte behöver några macros. Warrior ÄR MINST lika op som paladiner atm, du har ju uppenbarligen bara spelat warrior och inte sett spelet ur en annan klass synvinkel. Warriors har högst burst dmg och dmg överhuvudtaget, dessutom är dom den klassen som har flest gapclosers is spelet(i form av charge/intercept), dom har även starkaste healing reductionen i spelet då de kan komma upp 75% reduced healing (Unrelentling Assualt + MS), och klassen görs ju inte direkt svagare av spell reflect, shield block, disarm,intervene och shield wall som alla är sjukt starka överlevnads abilities. som exempel är warrior den ända klassen som kan spela med 2st healers i 3v3 och göra mer skada än de 2st dps i det andra laget.

"dom har även starkaste healing reductionen i spelet då de kan komma upp 75% reduced healing (Unrelentling Assualt + MS)"
Note: De kan inte stacka dumfuck = MS uppe, då kan inte UA procca, är UA uppe replacar MS den så aldrig mer än 50% scrub.

"och klassen görs ju inte direkt svagare av spell reflect, shield block, disarm,intervene och shield wall som alla är sjukt starka överlevnads abilities.som exempel är warrior den ända klassen som kan spela med 2st healers i 3v3 och göra mer skada än de 2st dps i det andra laget."
Visst men vad har inte typ paladiner, typ 3bubblor med 1minuters mellanrum. wingar dom instant dödar warriors. stunns på 3&4fucking sekunder. och sej warlock som du verkar vara. teleport(bra spell använd den va 10:de sec, voids sköld på typ 5k dmg som är jävligt mkt om du e warr 2 auto attacker(med wep med 3.5-3.8speed) eller 1.5x MS. Seduction av succubus. måste trinka den annars är man redan död när Wlocken har laddat klart Chaosbolt å Incinerate. å inte nämna alla Fears & dots brb.
HAHAHHAHAHHAHHAHAAHA tror du seriöst på dedär själv? DKs och Paladiner med Full Relentless gear gör samma eller mer dmg än vad en Warr gör med Relentless+WrathOffset & warth vapen.

Åh juste du verkar spela Lock så snälla lista upp alla macros ni behöver då. Kan lista några som jag PvEare vet att mina polare använder för PvP

2H till 1h+Shield.
2H till 1h+Shield+Spell Reflect.
1H+Shield till 2h. Ja det är 2 olika macros
1h+S till 2h medans Bladestorm
Pummel/Shield Bash Focus Macro. Pummel med 2h / Shieldbash med 1h+S
Cancel Bladestorm+Charge. Bra emot rogues/Locks som sprintar/teleport ifrån dig.
Focus target Warr Fear.
Disarmed 2h till Shield, och börja Shield Slam Dmg
Bladestorm & Retaliation.
Shieldblock+Revenge spam i Def Stance.
Battle Stance+Shattering Throw.
Intervene+Charge. Om en mage/dk jävlas och slowar& backpeddlar så du varken kan charga eller slå targeten
Charge+AoeFear+Intercept.

Jag kan inte fler men ska fråga polarna om vilka de andra är

h3h3
P32
Medlem

28 februari 2010 21:29 | #44 h3h3

@Zulatomten
hahah när jag läste
"Note: De kan inte stacka dumfuck = MS uppe, då kan inte UA procca, är UA uppe replacar MS den så aldrig mer än 50% scrub." så blev jag seriöst riktigt ledsen, du snackar om hur svårt och de är att spela warrior och att man måste ha koll på så mkt men du har ju uppenbarligen inte ens koll på dina egna spella, UA och MS stackar nämligen och detta är inte direkt en hemlig , du kan ju börja med att googla saker innan du uttrycker dej: MS ger 50% healing reduction, okej? Sedan reducar UA 50% AV dom kvarstående 50% vilket ger 25%. Alltså 25+50 = 75%.

Sedan klagar du även på warlock vilket får mej att inse att jag diksutera med en riktig idiot som ALDRIG kommit över 2000 rating.
>"och sej warlock som du verkar vara. teleport(bra spell använd den va 10:de sec, voids sköld på typ 5k dmg som är jävligt mkt om du e warr 2 auto attacker(med wep med 3.5-3.8speed) eller 1.5x MS. Seduction av succubus. måste trinka den annars är man redan död när Wlocken har laddat klart Chaosbolt å Incinerate. å inte nämna alla Fears & dots brb."<
Alla ovannämnda spell är VÄLDIGT kätt kontrade av en warrior
1. Teleport (30 sec cd) är det ända warlocks har mot din bladestorm, men du har Charge (15 sec) och intercept (25 sec(antar att du använder 4set)).
2. Voidwalker skölder kommer snarare upp i 9k dmgabsorb. Men en warlock som använder voidwalker saknar både dispell, silence och buff som den får av sin felhunter. Dessutom borde en noggurlunda warrior kunna slå igenom denna sköld på några få sekunder
3. Succubus och Seduction. Succubusen warlocks svagaste pet (efter imp) , skulle ta en duglig warrior ca 3 sekunder att slå sönder en sån. Notera även att det inte går att seduca en bladestormande warrior.
4. Chaosbolt, dots och Fear. Spell reflect, Shield bash/pummel och berserker rage. Du kan börja med att använda dessa abilites innan du klagar på locks dmg.
Det verkar som du förväntar dej att ha ett övertag mot alla klasser och i alla situationer , och tänka sig de skulle du haft om du spelat din warrior någorlunda bra. har verkligen motbevisat dig på alla plan. dumBfuck.

h3h3
P32
Medlem

28 februari 2010 21:39 | #45 h3h3

Lista på warlock macros jag använde när jag spelade lock:

cast consume shadows
cast sacrifice
cast spell lock
cast seduction
focus Seduce
focus Spell lock
Devour self
Devour party mmbr 1
Devour party mmbr 2
Devour pet
Devour focus
Fel domination + Felhunter
Fel domination + Succubus
Fel domination + Voidwalker
Focus Fear
Focus pet attack
Focus death coil
Focus mana drain

Borttagen medlem

28 februari 2010 23:37 | #46 Avslutat konto

mage, rogue och paladin ofc:D

wikee
P29
Medlem

1 mars 2010 12:12 | #47 wikee

shaman oh warrior'z <3 6kdps enchament oh prot warrior 43k unbuffed <3 :D

zulatomten
F32
Medlem

1 mars 2010 23:51 | #48 zulatomten

"Du snackar om hur svårt och de är att spela warrior och att man måste ha koll på så mkt men du har ju uppenbarligen inte ens koll på dina egna spells"

"1. Teleport (30 sec cd) är det ända warlocks har mot din bladestorm, men du har Charge (15 sec) och intercept (25 sec(antar att du använder 4set))." 1. Ja som sagt, efter ni har portat så kommer antagligen 44dots & sen på det så har du Fears & seduction osv osv osv.

"2. Voidwalker skölder kommer snarare upp i 9k dmgabsorb. Men en warlock som använder voidwalker saknar både dispell, silence och buff som den får av sin felhunter. Dessutom borde en noggurlunda warrior kunna slå igenom denna sköld på några få sekunder"

"3. Succubus och Seduction. Succubusen warlocks svagaste pet (efter imp) , skulle ta en duglig warrior ca 3 sekunder att slå sönder en sån. Notera även att det inte går att seduca en bladestormande warrior."

"4. Chaosbolt, dots och Fear. Spell reflect, Shield bash/pummel och berserker rage. Du kan börja med att använda dessa abilites innan du klagar på locks dmg."

Jag har inte sagt något om hur svåra Warriors är att spela, ja har däremot sagt, hur mycket mer man måste tänka på, kontra fienden och Time:a allt man har om man gämför med andra klasser som är de största Faceroll kombosarna som finns just nu som bland annat är Dessa fucking locks. Ret paladiner(har varit hela Wotlk, 1knapp>WIN!) och Hunters(Kite,kite,kite,kite,kite,kite,kite,kite,kite,kite,kite å trap om de kommer för nära och börja om Kite,kite,kite.)

Aldrig över 2k Rating: Sant. För jag har inte ens försökt. Arena = Obalanserat om man inte har de BiS gear och när vissa klasser inte kräver någon skill över huvutaget

1. Ja som sagt, efter ni har portat så kommer antagligen 44dots & sen på det så har du Fears & seduction osv osv osv.

2. aight 4k dmg du kommer kunna ta de lungt på och på ett par få sekunder så har du warlock kunnat feara och instagibba warriorn eller döda healern på en switch om inte warren trinketar, Åh jajusteja du har en till fear :'( nu är vi fearade i 6sec och inte kan göra ett jävla skit. Och ja om din VW dör så gör du nån buff så din summon pet blir ca 0.39 sec cast time.

3.Ja det kanske är för att warrior ska kunna kontra med något. pet död, enda gången man verkligen kan börja dra Nuke. Immune mot Seduce i Bladestorm, eh teleport maybe?

4.Ja för det är jävligt lätt att Spell reflekta dots och interupta dom JA. Spell reflect funkar bara de få gångerna Locks inte fakear och warren är uppmärksam om det. Ja 1 fear är berserker rage borttaglig men justeja en av dina fears går inte att andvända Berserker Rage för att få bort.

Fel domination + Felhunter, Succubus, Voidwalker(1st macro eller 2st macros om du inte e scrub) Det går att använda button 1,2 och "keybind" =t.ex. höger musklick Felhunter, vänster Succubus och keybinden VW.

Borttagen medlem

2 mars 2010 00:49 | #49 Avslutat konto

Att tanka är det ju lätt warrior, hatar att tanka med min dk, jäkla sega runes så det skriker om det. Så warrior klart bäst och den som man inte bara behöver trycka på 3 knappar på :P
dps är det väl affli lock som är roligast.
hela får det väl bli...ehm... priest antar jag :P

h3h3
P32
Medlem

2 mars 2010 20:47 | #50 h3h3

@zulatomten. Warriors är förmodligen denna enda klassen som KAN kontra allt. Dessutom går hela grejjen med Arena ut på att du lira med en partner lr fler. Warrior är verkligen den klass som inte ska dö i första taget, och samtidigt kan dom utdela mest skada i spelet. Om du inte har erfarenhet över 2k rating är ju inte denna diskussion ens nödvändig då du förmodligen aldrig mött en duktig warrior. Anser inte att man kan räkna retripaladiner till op längre, däremot Protret/holy paladiner är väldigt starka.

molemo
P71
Medlem

3 mars 2010 14:06 | #51 molemo

MAGE <3 finns inget bättre än att ganka dom äckliga paladins och dks =)

FcBArCeLoNa97
P25
Medlem

3 mars 2010 15:40 | #52 FcBArCeLoNa97

Skrivet av Znok View Post
Att tanka är det ju lätt warrior, hatar att tanka med min dk, jäkla sega runes så det skriker om det. Så warrior klart bäst och den som man inte bara behöver trycka på 3 knappar på :P dps är det väl affli lock som är roligast. hela får det väl bli...ehm... priest antar jag :P

håller med warriors äger ;) fast dem suuger o levla ja gillar mest o raida o pvpa med dem :/ o då ska dem va i 80 :)

zulatomten
F32
Medlem

6 mars 2010 02:02 | #53 zulatomten

@zulatomten. Warriors är förmodligen denna enda klassen som KAN kontra allt. Dessutom går hela grejjen med Arena ut på att du lira med en partner lr fler. Warrior är verkligen den klass som inte ska dö i första taget, och samtidigt kan dom utdela mest skada i spelet. Om du inte har erfarenhet över 2k rating är ju inte denna diskussion ens nödvändig då du förmodligen aldrig mött en duktig warrior. Anser inte att man kan räkna retripaladiner till op längre, däremot Protret/holy paladiner är väldigt starka.

"Warriors är förmodligen denna enda klassen som KAN kontra allt"
Alltså då blir det så mycket mer att hålla i baktanken. som tex warlock teleport. måste få in chargen annars kan matchen och nästan alltid vara förlorad.

"Warrior är verkligen den klass som inte ska dö i första taget, och samtidigt kan dom utdela mest skada i spelet"
Men tror du verkligen de där själv? om du nu kan bevisa det så snälla gör det. Men samtidigt kolla på likrankade DKs/Retpaladiner/Feraldruids. Warriorn kommer Alltid ligga sist på dmgn om inte nån utav de de möter suger hästfitta och keyboard turnar och tror 1,2,3 lyckas i Arena

"Om du inte har erfarenhet över 2k rating är ju inte denna diskussion ens nödvändig då du förmodligen aldrig mött en duktig warrior"
Alldrig varit över 2k rating, sant. Inte Jag iaf men 3 utav mina polare har warriors på både 2.5, 2.7 och 2.8 rating och dom pratar bara igenom mig så.

"Anser inte att man kan räkna retripaladiner till op längre"
Aight, körde en skirmish med en holy palla(Pve T9.5-T10.5 Gear) och jag körde full Relentless med Reckoning(Hc verionen). Retpallan jag mötte högg ner mej innan den andre ens hade fått en hel Holy Light cast färdig. Nae de var ju bara 19k dmg på 2.3sec ja jag hade 24k hp och de sista 5k de gjorde den magen me en pom-pyro

koolboj12
F24
Medlem

6 mars 2010 02:34 | #54 koolboj12

[/quote]
Aight, körde en skirmish med en holy palla(Pve T9.5-T10.5 Gear) och jag körde full Relentless med Reckoning(Hc verionen). Retpallan jag mötte högg ner mej innan den andre ens hade fått en hel Holy Light cast färdig. Nae de var ju bara 19k dmg på 2.3sec ja jag hade 24k hp och de sista 5k de gjorde den magen me en pom-pyro
[/quote]

Learn to charge bladestor--> dead

HpJessie
P27
Medlem

6 mars 2010 02:42 | #55 HpJessie

jag har Private server ;P

Heddde
P32
Medlem

6 mars 2010 02:50 | #56 Heddde

Nördarnas paradis!!! :)

NabGanker
P26
Medlem

6 mars 2010 21:30 | #57 NabGanker

Huntardz is Tha Best :D

klberg3
P25
Medlem

6 mars 2010 22:14 | #58 klberg3

palla pvp spec wink

Vitchoklad
P31
Medlem

6 mars 2010 22:33 | #59 Vitchoklad

Människa woot

h3h3
P32
Medlem

7 mars 2010 10:55 | #60 h3h3

@zulatomten, snälla kan du sluta vara så dålig lr. Om du går ner så snabbt får du ju ta och använda lite abilities som t.ex. trinket intervene, du har även shield wall, disarm och spellreflect. Du ser blint på alla andra klasser bara för att dina vänner spelar warrior, kan ej argumentara med någon som inte kan spela warrior klassen lr någon annan klass for shit. Dessutom förklarar du matchen som att "innan paladinen fick iväg en Holy Light" vadå ska han ställa sig och casta en 2sek holy light mot en mage som har en utav de starkaste interruptsen i spelet. Nej warriors ligger väldig sällan sämre till på damagen än retri och dk(om det ändå är så gör du nått fel), kanske feral druiden om han får traina som han vill, vilket ej kommer ske om du har något vett i skallen.

1 2 3 4 5 6 7 8

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.