Disskution: Köpa WoW Guld - Ja eller Nej?

1 2 3
Borttagen medlem

8 februari 2010 07:16 | #21 Avslutat konto

lol jag har nyss slutat med wow för att allt blivit för lätt och tråkigt... Asså man skaffar ju guld skit snabbt!

Borttagen medlem

8 februari 2010 07:18 | #22 Avslutat konto

Skrivet av krippellelopper View Post
Seriöst.. köpa guld är så jävla omoget rent ut sagt. Du tjänar egna pengar och köper låtsaspengar för det? Lär dig att använda dina irlcash på rätt sätt, srsly.

Håller med dig...Det är inte lätt att skaffa pengar irl...men jävligt lätt att skaffa de i wow... Oj svårt val -.-'

pala
P27
Medlem

16 februari 2010 20:10 | #23 pala

dannademon har rätt. Själv har jag blivit hackad

Antmannen
P29
Medlem

17 februari 2010 21:46 | #24 Antmannen

Nej, själv drar jag in ungefär 8k gold i veckan och har aldrig köpt guld, fixa en bra guild, två bra proffs, och du kan fixa hur mycket gold du vill, i WotLK är det hur lätt som helst

zulatomten
F33
Medlem

22 februari 2010 11:02 | #25 zulatomten

Skrivet av plurret View Post
Hmm svårt val

Jobba irl med ett jobb i 15 minuter och köpa guld

eller

Slita sönder sig på wow o fixa guld i flera timmar..

HAHA slita, wow du är verkligen sämst om du måste slita nu i Wotlk.
Jag spenderar ca 2000-6000 gold och ger mej mellan 1000-5000g vinst varge dag beror på vad man får i prospecten, ja hag har Gold Cap på 2 chars = 480 tusen Gold

Funkar på Frostmane EU:
1.Skaffa Enchanting/Jewelcrafting 450/450 på båda.
2. Hitta en Säljare av Saronite ORE kör det du har råd med.
3. Skaffa Autoclicker v2 från ShockingSoft(dot)Com !! Norton kommer att säja att det är en trojan/Keylogger. men jag har använt autoclicker i 2år nu och inte en enda gång har jag blivit hackad.
4. Skaffa Enchantrix och Auctioneer. Scanna AH. Börja Prospeca All Saronte Ore
5. Skaffa(Kör eller Farma) Eternal Earth. Gör om Eternal Earth till Crystallized Earth. Börja crafta Ringar/Necks.
6. Disenchanta Allt du har.
7. Använd Acutioneer för att undercutta alla på ah med 1c-5s per infinte Dust och 10s-50s per Greater Cosmic Essence.
8. ?
9. Profit (ca 50% mer gold per gång du köper Ores= 1000g spended ger totalt 500g vinst = efteråt 1500g)

Jag spenderar ca 2000-6000 gold och ger mej mellan 1000-5000g vinst varge dag beror på vad man får i prospecten och Ja, jag har Gold Cap på 2 chars = 480 tusen Gold

hakans
P35
Medlem

15 augusti 2010 02:12 | #26 hakans

Jag har aldrig köpt guld.
Har inte spelat på ett tag, men då jag lirade var det inte direkt lätt att få ihop guldet.
Jag tror att anledningen till att alla tycker att det är lätt att farma är att så många köper guld och lägger det på AH. Därmed höjs priserna och man kan göra tusentals guldisar per dag.
Efterfrågan och tillgång.

Den enskilt bästa affär på AH för mig var en ring som jag köpte i spekulationssyfte för 500 G och Sålde för 2500 G. Tog 7 utsättningar på AH.

Om man verkligen vill lära sig att farma UTAN ATT FUSKA MED BOTS TEX finns det några bra farmarguider.

Den jag använde, Reach gold cap in 7 lessons, var/är ruskigt bra.

Kolla själv här

http://tinyurl.com/wowguldcap

ph1337
P28
Medlem

15 augusti 2010 12:26 | #27 ph1337

min bror blev hackad på ett av sina account förra året, och när han tog tillbaka det fanns det inget gear eller pengar på hans gubbar. det roliga var att när han fick tillbaka allt gear så visade det sig att hackaren hade farmat på hans gubbe så han hade full skill i mining o herb och 32 k g i mailen från GM xD

zulatomten
F33
Medlem

16 augusti 2010 06:42 | #28 zulatomten

Skrivet av ph1337 View Post
min bror blev hackad på ett av sina account förra året, och när han tog tillbaka det fanns det inget gear eller pengar på hans gubbar. det roliga var att när han fick tillbaka allt gear så visade det sig att hackaren hade farmat på hans gubbe så han hade full skill i mining o herb och 32 k g i mailen från GM xD

vad med om nästan samma sak, men jag "sålde" mitt semi acc(innan battlenet ändringen) till dessa kineser som farmade accet, så tog jag tillbaka accet efter 1dag efter de hade betalat mig för att få låna accountet(som var 25k för 2 veckor) men iaf när jag gick in på accet så låg de ca 120k gold och ett värde(av dåvarande AH priser) 350k gold i mats(Eternals/Titanium/Gems/Enchmats allt) så just nu sitter jag på 4gold caps på 4 bank alts

skillzet
P
Medlem

21 augusti 2010 22:25 | #29 skillzet

Skrivet av TppLess View Post
Själv brukar jag köpa mitt guld. Det är ju så otroligt tråkigt att farma ihop sitt egna när det tar slut på några timmar. Men vad tycker ni om att köpa WoW guld? Bra eller dåligt? Ni som köper får gärna dela med er varifrån ni köper. Jag köper oftast ifrån GameUSD.com eftersom jag har hittat lite bonus kuponger till den sidan. Dessutom så kostar det typ 4$/k. Men, om ni vet något bättre/billigare så får ni gärna tipsa om det! :D P.S Hittade det här: http://gameusd.smurtey.se/

det finns faktiskt risker att du can bli scammad på flera tussen pengar när du köper guld ! ... för dom vet dina uppgifter till ditt kort...eftersom du redan har köpt på deras sida så va försiktig

mkus
P30
Medlem

21 augusti 2010 22:28 | #30 mkus

Orkar man inte farma ihop sitt egna guld tycker jag man inte ska spela WoW...

zulatomten
F33
Medlem

22 augusti 2010 15:39 | #31 zulatomten

Skrivet av mkus View Post
Orkar man inte farma ihop sitt egna guld tycker jag man inte ska spela WoW...

Word on dat. förfan död 3mobs i northrend och du har 1-3g(gold mine ftw(Icecrown)), döda 297mobs till och du lär har något runt 450-1200g (depends on drop)
annars finns det AH, sluta whina, sätt dig ner och "studera"(aka kolla populära items) vad din server har, profit.

Dovahking
P23
Medlem

25 augusti 2010 19:43 | #32 Dovahking

Skrivet av Johde View Post
Den som köper G e en riktig nolifer...Ge bort riktiga pengar för låtsas pengar...Oj fy fan vad smart.

håller med betala för wow går ju ganska bra men förfan köpa låtsas pengar med riktiga e man dum eller ta inte illa upp jag tycker det iaf

gaLen
P26
Medlem

25 augusti 2010 19:54 | #33 gaLen

Skrivet av skillzet View Post
det finns faktiskt risker att du can bli scammad på flera tussen pengar när du köper guld ! ... för dom vet dina uppgifter till ditt kort...eftersom du redan har köpt på deras sida så va försiktig

Heter det inte scammad på flera tusen kronor? ^^

GnomePower1000
P25
Medlem

26 december 2010 20:37 | #34 GnomePower1000

Skrivet av Zovox View Post
Skrivet av waracon View Post
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ DET ÄR DÅLIGT!!!! NEEEEJ! asså om blizz får reda på det så är det kokta fläsket stekt jag varnar dig Jag hade ett acc som blev bannat därav för att jag köpte 500g till min lvl 73 plus att guldet kommer från hackade accounts så ifall du slutar köpa så hjälper du fler spelare att inte bli hackade på deras accounts

nej det är inte hackade accounts, det är små fula kineser som får betalt att spela dag och natt

lol inget fel med kineser

Borttagen medlem

26 december 2010 20:39 | #35 Avslutat konto

Skrivet av AssassiN99 View Post
Skrivet av Johde View Post
Den som köper G e en riktig nolifer...Ge bort riktiga pengar för låtsas pengar...Oj fy fan vad smart.
håller med betala för wow går ju ganska bra men förfan köpa låtsas pengar med riktiga e man dum eller ta inte illa upp jag tycker det iaf

Eller så är man nolifer om man sitter och farmar guldet 24/7 istället för att hoppa på raids direkt.

Det är en tolkningsfråga.

Master_Chief_150
P31
Medlem

26 december 2010 20:46 | #36 Master_Chief_150

Skrivet av TppLess View Post
Själv brukar jag köpa mitt guld. Det är ju så otroligt tråkigt att farma ihop sitt egna när det tar slut på några timmar. Men vad tycker ni om att köpa WoW guld? Bra eller dåligt?

Ni som köper får gärna dela med er varifrån ni köper. Jag köper oftast ifrån GameUSD.com eftersom jag har hittat lite bonus kuponger till den sidan. Dessutom så kostar det typ 4$/k. Men, om ni vet något bättre/billigare så får ni gärna tipsa om det! :D

P.S Hittade det här: http://gameusd.smurtey.se/

DAAamn NOOB !!!köp inte det är hur javla lätt som att göra nu ju ffs :S slösa riktiga pengar för det ... köp en guld guide elr nått annars, om det inte är en scam hmm, som jag försökte köpa förut UWG guide xD -,-
man behöver inte farma ;S
man behöver bara sitta på ah och ... x_X

Borttagen medlem

26 december 2010 21:14 | #37 Avslutat konto

mer ni köper mer hackingar blir det. Knappast så att de som säljer farmar ihop allt själva.
Så sluta köp o sluta vara så jävla lata, om ni inte ens kan farma guld så skit i att köpa något som kräver en hel del då, finns alltid andra sätt o fixa det.
så nej köp inte, farma skiten själv eller bara gör massa quest, du får 5k hur fort som helst då. bara questa.

PerkyPug
P29
Medlem

5 januari 2011 13:52 | #38 PerkyPug

stör mig så förbannat på när de kommer in nån i org tex i yellar om att man kan köpa guld på nån hemsida, skulle aldrig köpa guld för riktiga pengar:P

GnomePower1000
P25
Medlem

8 januari 2011 17:02 | #39 GnomePower1000

har sett på you tube att det var lvl 1-2 spelare som dödade en lvl 1 så när den ressade hos spirithealern så döda dom han igen osv sen fick dom honor points och köpte gems

GnomePower1000
P25
Medlem

8 januari 2011 17:03 | #40 GnomePower1000

vet inte om det heter spirit healer men den man ressar hos iaf :D

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.