Disskution: Köpa WoW Guld - Ja eller Nej?

1 2 3
TppLess
P36
Medlem

16 januari 2010 17:44 | #1 TppLess

Själv brukar jag köpa mitt guld. Det är ju så otroligt tråkigt att farma ihop sitt egna när det tar slut på några timmar. Men vad tycker ni om att köpa WoW guld? Bra eller dåligt?

Ni som köper får gärna dela med er varifrån ni köper. Jag köper oftast ifrån GameUSD.com eftersom jag har hittat lite bonus kuponger till den sidan. Dessutom så kostar det typ 4$/k. Men, om ni vet något bättre/billigare så får ni gärna tipsa om det! :D

P.S Hittade det här: http://gameusd.smurtey.se/

Princeofscreamo
P27
Medlem

16 januari 2010 17:53 | #2 Princeofscreamo

Dåligt (n) kör dock inte själv.. men min polare gört. Kostar bara pengar (lol) Gå Herb/alchy o du maxxa dom. Min polare kanske tjänar ca 3000-4000 g på en dag :)

Borttagen medlem

16 januari 2010 17:59 | #3 Avslutat konto

Den som köper G e en riktig nolifer...Ge bort riktiga pengar för låtsas pengar...Oj fy fan vad smart.

TppLess
P36
Medlem

16 januari 2010 18:14 | #4 TppLess

Skrivet av Princeofscreamo View Post
Dåligt (n) kör dock inte själv.. men min polare gört. Kostar bara pengar (lol) Gå Herb/alchy o du maxxa dom. Min polare kanske tjänar ca 3000-4000 g på en dag :)

Jovisst, det kostar pengar. Men, sen beror det ju enligt mig på hur man vill spela. Jag tjänar hellre riktiga pengar och sedan köper guld. Detta eftersom guldet är billigt (enligt mig) nu. Så, för mig blir det "billigare" att köpa guldet än att farma ihop eget. Tid är pengar? ;)

Skrivet av Johde View Post
Den som köper G e en riktig nolifer...Ge bort riktiga pengar för låtsas pengar...Oj fy fan vad smart.

Det kostar att leva. Ingenting är gratis. Jag gör hellre massa andra saker än att sitta framför datorn hela dagen och fixa "låtsas pengar". Så, om jag köper "låtsas pengar" så kan jag ha roligt istället i raids osv. Vissa kanske tycker det är kul att farma, men det är en smak sak endå? Det var ju det jag ville diskutera!

Dappin
P30
Medlem

16 januari 2010 18:14 | #5 Dappin

3000-4000G per dag med Alchemy ? hur mkt lägger han inte ut på AH då ? och börja använda en bot istället som farmar åt dig ;p de gör jag fulla bags med herbs då jag vaknar:) enda sättet du kan bli bannad är om nån reportar dig men det är väldigt ovanligt :p

philipzomgz
P25
Medlem

16 januari 2010 18:27 | #6 philipzomgz

Nej man ska inte köpa WoW guld av flera andledningar men den viktigaste är, hur tror ni dom får tag på guldet? Jo dom hackar andras account för att kunna sälja/DE alla saker och ibland även farma. Om ingen köper guld så skulle det inte vara lika många accounts som blev hackade

Princeofscreamo
P27
Medlem

16 januari 2010 18:28 | #7 Princeofscreamo

Skrivet av Dappin View Post
3000-4000G per dag med Alchemy ? hur mkt lägger han inte ut på AH då ? och börja använda en bot istället som farmar åt dig ;p de gör jag fulla bags med herbs då jag vaknar:) enda sättet du kan bli bannad är om nån reportar dig men det är väldigt ovanligt :p

Alchemy säljer som faaan ;) men han säljer mer "head to head" än AH med Alchemy :P samma med Herb :P sen kan man "kontrollera" AH, genom att köpa upp allt o lägga ut för dyrare, det gör han lite då o då med ;) han tjänar gött på det =D

Sommarost
P29
Medlem

17 januari 2010 18:00 | #8 Sommarost

Jag har aldrig köpt guld, tänker nog aldrig göra heller, däremot har jag sålt guld till privatpersoner, fick betalt med 60dagars gamecard

tanknspank
P41
Medlem

26 januari 2010 16:53 | #9 tanknspank

att köpa guld är att sponsra de som hackar konto.. nu farmar man ju guld på nolltid..

Dovahking
P21
Medlem

28 januari 2010 14:54 | #10 Dovahking

köp inte g tjäna lite g på släpetlaugh

krippellelopper
P27
Medlem

28 januari 2010 15:07 | #11 krippellelopper

Seriöst.. köpa guld är så jävla omoget rent ut sagt. Du tjänar egna pengar och köper låtsaspengar för det? Lär dig att använda dina irlcash på rätt sätt, srsly.

Borttagen medlem

29 januari 2010 15:56 | #12 Avslutat konto

hahahahahaha omfg, ofta du köper guld i wotlk, är ju hur lätt som helst att farma guld nu.. noob!

Borttagen medlem

29 januari 2010 16:05 | #13 Avslutat konto

Skrivet av krippellelopper View Post
Seriöst.. köpa guld är så jävla omoget rent ut sagt. Du tjänar egna pengar och köper låtsaspengar för det? Lär dig att använda dina irlcash på rätt sätt, srsly.

JA HÅLLER MED! :D asså...Riktigt mot låtsas...vad fan väljer man? O.O kallar dig nörd nu.

waracon
P26
Medlem

30 januari 2010 19:38 | #14 waracon

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ DET ÄR DÅLIGT!!!! NEEEEJ! asså om blizz får reda på det så är det kokta fläsket stekt jag varnar dig Jag hade ett acc som blev bannat därav för att jag köpte 500g till min lvl 73 plus att guldet kommer från hackade accounts så ifall du slutar köpa så hjälper du fler spelare att inte bli hackade på deras accounts

waracon
P26
Medlem

30 januari 2010 19:41 | #15 waracon

skaffa jewelcrafting!!!! du tjänar hejhoppsan på det har en polare i guilden som tjänar några tusen guld på typ 3 timmar

dannedemon
P31
Medlem

4 februari 2010 23:32 | #16 dannedemon

Skrivet av Johde View Post

vad har det med nolifer o göra? bara för man inte har tid till att sitta och farma låtsas pengar en hel dag och bestämmer sig istället för att lägga en lite slant så man faktiskt kan har mer roligt på ett spel så är man nolifer?

och ja. jag tycker det är dåligt att köpa guld för gold sellers har gått för långt när dom hackar folk och ta deras guld för att kärna pengar. och det har drabbat många som inte kan få tillbaka accountet. vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
men ja. jag hade köpt guld om jag hade haft lite mer pengar. för att farma är inte direkt kul och man spela väll för att ha kul?

Zovox
P27
Medlem

4 februari 2010 23:50 | #17 Zovox

Skrivet av waracon View Post
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ DET ÄR DÅLIGT!!!! NEEEEJ! asså om blizz får reda på det så är det kokta fläsket stekt jag varnar dig Jag hade ett acc som blev bannat därav för att jag köpte 500g till min lvl 73 plus att guldet kommer från hackade accounts så ifall du slutar köpa så hjälper du fler spelare att inte bli hackade på deras accounts

nej det är inte hackade accounts, det är små fula kineser som får betalt att spela dag och natt

dannedemon
P31
Medlem

4 februari 2010 23:59 | #18 dannedemon

Skrivet av zovox View Post
nej det är inte hackade accounts, det är små fula kineser som får betalt att spela dag och natt

det är inte 100% sant. varför blir då folk hackade och någon säljer allt gear? jag kan lovar att folk hackar andras acc och säljer det. men kan inte säga att alla gör det. finns särkert några som farma guld och säljer det. men många hackar andra acc och säljer oxå.

cleaveman
P27
Medlem

8 februari 2010 01:37 | #19 cleaveman

Jag köper själv inte guld, men jag ser inte felet att göra det heller. Spelet kostar ju att spela, och för att få "bättre spel" = betala mer, ganska simpelt. Däremot så kan jag inte fatta hur folk kan ha lite guld... Så länge man har proffesions ( som alla borde ha ) Så håller sig då guldet uppe även om man har top enchant/socket och repairs. Sen är det inte så specielt drykt heller IMO, Min main är PvP inriktad så jag far ut och minar lite medans jag är i queue för bgs eller arena. Med huvudsaken är att man har kul, även om man kör RP, för det är ju det spelet är till för? Sen när folk säger att guldet är från hackade acc... Vem bryr sig? Varje gång ni äter kyckling, tänker ni då att ni äter ett slaktat djur? Precis samma sak... Bara en massa argument från folk som ( kanske ) blivit hackade själva.

plurret
P36
Medlem

8 februari 2010 01:53 | #20 plurret

Hmm svårt val

Jobba irl med ett jobb i 15 minuter och köpa guld

eller

Slita sönder sig på wow o fixa guld i flera timmar..

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.