wow=nördigt

1 .. 19 20 21 22 23 24 25
Eriksson
P32
Medlem

9 januari 2011 00:12 | #401 Eriksson

De är kult att spela wow

zulatomten
F33
Medlem

9 januari 2011 00:26 | #402 zulatomten

Skrivet av deanwin View Post
Nördigt i spelande enligt mig är när man lägger ~8+ timmar om dagen på att fly till en sekundär värld där man prioriterar sina onlinekompisar och onlinehändelser framför i princip vad som helst som sker IRL.
När man sitter och planerar när man _måste_ spela.
Att man längtar hem till datorn och spelandet när man sitter hos mormor och morfar och äter middag en kväll.
Att man blir sur och har tillräckligt mycket inlevelse för spelet att man ger sig på runtomkring objekt fysiskt när det inte går som man vill.
Att man hade flippat om morsan säger nej och sätter datortider för spelandet.

Slår något på dig? Då är du enligt mig en nörd.

Jag tvekar inte en sekund på att ni tycker att det är skoj WowPlayerAndNerd, men ett spelberoende är svårt att bli av med. Som det låter på dig så skyddar du alla som tycker att det är roligt för att.. ni tycker att det är för roligt.
Jag låter dig lira, ta en chill-pill.
Men pass på så att inte asocialiteten tar för mycket av dig, det är svårt att komma tillbaka till samma kretsar efter det.

Lillbrorsan var ett gott exempel på WoW-nörd, så jag vet vilket helvete som kan vänta när du mognat till och försöker få giftet ur systemet.

I'm just saying.

Jag instämmer helt.
Med din uppfattning skulle jag bli kallas nörd, men så skulle jag tycka att jag vara mer en "casual" nörd än en riktig nörd med min uppfattning av en nörd.

En nörd för mig är en person som prioriterar ett spel än något viktigt möte/händelse, en person som inte kan stava ordentligt(T.ex. Master_Chief_150) som skriver på ett svengelskt språk samt använder ord som "lol" eller ord med siffror i varje mening(T.ex. "g33k" "l33t" "l8er" "m8s" osv) som det flesta nördar använder dagligen även utanför spelet.

emiil-
P26
Medlem

9 januari 2011 00:59 | #403 emiil-

Skrivet av zulatomten View Post
Nördigt i spelande enligt mig är när man lägger ~8+ timmar om dagen på att fly till en sekundär värld där man prioriterar sina onlinekompisar och onlinehändelser framför i princip vad som helst som sker IRL. När man sitter och planerar när man _måste_ spela. Att man längtar hem till datorn och spelandet när man sitter hos mormor och morfar och äter middag en kväll. Att man blir sur och har tillräckligt mycket inlevelse för spelet att man ger sig på runtomkring objekt fysiskt när det inte går som man vill. Att man hade flippat om morsan säger nej och sätter datortider för spelandet. Slår något på dig? Då är du enligt mig en nörd. Jag tvekar inte en sekund på att ni tycker att det är skoj WowPlayerAndNerd, men ett spelberoende är svårt att bli av med. Som det låter på dig så skyddar du alla som tycker att det är roligt för att.. ni tycker att det är för roligt. Jag låter dig lira, ta en chill-pill. Men pass på så att inte asocialiteten tar för mycket av dig, det är svårt att komma tillbaka till samma kretsar efter det. Lillbrorsan var ett gott exempel på WoW-nörd, så jag vet vilket helvete som kan vänta när du mognat till och försöker få giftet ur systemet. I'm just saying.
Jag instämmer helt. Med din uppfattning skulle jag bli kallas nörd, men så skulle jag tycka att jag vara mer en "casual" nörd än en riktig nörd med min uppfattning av en nörd. En nörd för mig är en person som prioriterar ett spel än något viktigt möte/händelse, en person som inte kan stava ordentligt(T.ex. Master_Chief_150) som skriver på ett svengelskt språk samt använder ord som "lol" eller ord med siffror i varje mening(T.ex. "g33k" "l33t" "l8er" "m8s" osv) som det flesta nördar använder dagligen även utanför spelet.

haha, seriöst asså driveru lr ? anser du att man e nörd bara för man säger lol typ lr vad?

zulatomten
F33
Medlem

9 januari 2011 11:52 | #404 zulatomten

Skrivet av emiil- View Post
haha, seriöst asså driveru lr ? anser du att man e nörd bara för man säger lol typ lr vad?

Ja, jag anser att man e nörd om man använder "lol" i varje mening på ett forum. Speciellt om man är 13 år.
Om du känner dig träffad, håll käften och tig pojk.

emiil-
P26
Medlem

11 januari 2011 18:31 | #405 emiil-

Skrivet av emiil- View Post
Ja, jag anser att man e nörd om man använder "lol" i varje mening på ett forum. Speciellt om man är 13 år. Om du känner dig träffad, håll käften och tig pojk.

säg nt åt mig att hålla käften dt här är ett forum och jag har rätt till min egen åsikt. finns folk som använder lol i verkligheten också, inkl. tjejer som aldrig kör spel ? så käften sj lek nt.

vogelsitze
F29
Medlem

11 januari 2011 18:47 | #406 vogelsitze

Jag är nördig.

PerkyPug
P29
Medlem

11 januari 2011 20:48 | #407 PerkyPug

Varför skulle wow framstos som mer nördigt än tex cs??:P
En kompis till mig hade kanske inte klarat engelska om det inte var för wowlol
själv har ja haft de lite svårt för matten i vissa fall men wow fick mig att tycka matten till att bli mer kul:D

Master_Chief_150
P31
Medlem

11 januari 2011 20:58 | #408 Master_Chief_150

Skrivet av Master_Chief_150 View Post
Skrivet av anonymous1337 View Post
CS och WoW är ju inte ens inom samma genre så jag fattar inte alla retards som jämför dom -.-'
näe och det är fortfarande sämsta skjutspelet som finns ute på marknaden ;)!

Jag gillar inte Cs över huvudtaget, inte alls. Cs är inte ett dåligt spel overall. det är infact Jävligt bra eftersom vad är det? 5miljoner+(ingen fakta så jag har ingen aning) som spelar spelet dagligen. Skulle ett spel vara "sämst" så skulle det ha mindre än 50'000 spelare totalt. Din uppfatning sir, Är helt fördjävlig.

ja 5 miljoner++ tycker det där tecknade skjutspelet e bra... CoD elr BFbc 2, medal of honor etc... e mkt bättre;)

Master_Chief_150
P31
Medlem

11 januari 2011 21:11 | #409 Master_Chief_150

Nördigt i spelande enligt mig är när man lägger ~8+ timmar om dagen på att fly till en sekundär värld där man prioriterar sina onlinekompisar och onlinehändelser framför i princip vad som helst som sker IRL. När man sitter och planerar när man _måste_ spela.
Att man längtar hem till datorn och spelandet när man sitter hos mormor och morfar och äter middag en kväll.
Att man blir sur och har tillräckligt mycket inlevelse för spelet att man ger sig på runtomkring objekt fysiskt när det inte går som man vill.
Att man hade flippat om morsan säger nej och sätter datortider för spelandet.

Slår något på dig? Då är du enligt mig en nörd.

Jag tvekar inte en sekund på att ni tycker att det är skoj WowPlayerAndNerd, men ett spelberoende är svårt att bli av med. Som det låter på dig så skyddar du alla som tycker att det är roligt för att.. ni tycker att det är för roligt.
Jag låter dig lira, ta en chill-pill.
Men pass på så att inte asocialiteten tar för mycket av dig, det är svårt att komma tillbaka till samma kretsar efter det.

Lillbrorsan var ett gott exempel på WoW-nörd, så jag vet vilket helvete som kan vänta när du mognat till och försöker få giftet ur systemet.

I'm just saying.

Jag instämmer helt.
Med din uppfattning skulle jag bli kallas nörd, men så skulle jag tycka att jag vara mer en "casual" nörd än en riktig nörd med min uppfattning av en nörd.

En nörd för mig är en person som prioriterar ett spel än något viktigt möte/händelse, en person som inte kan stava ordentligt(T.ex. Master_Chief_150) som skriver på ett svengelskt språk samt använder ord som "lol" eller ord med siffror i varje mening(T.ex. "g33k" "l33t" "l8er" "m8s" osv) som det flesta nördar använder dagligen även utanför spelet.

Käften jag kan visst stava och VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM MAN SKRIVER "g33k" elr liknade :C
Vanliga "e" e ändå så tråkiga... vadå varje mening sluta prata skiit; och ja jag får prata svengelska om jag vill svenska e ändå så tråkigt språk.

Varför klagar du bara på folk HELA TIDEN som en liten kärring, gör du det inreal också, på dina kompisar och föräldrar etc.?? är du någon slags domare som ska checka allt man gör varje sekund här på WoW forumen. Du är aldrig inne på något annat forum o klagar på folk?

//Unknown

zulatomten
F33
Medlem

11 januari 2011 21:12 | #410 zulatomten

Jag gillar inte Cs över huvudtaget, inte alls. Cs är inte ett dåligt spel overall. det är infact Jävligt bra eftersom vad är det? 5miljoner+(ingen fakta så jag har ingen aning) som spelar spelet dagligen. Skulle ett spel vara "sämst" så skulle det ha mindre än 50'000 spelare totalt. Din uppfatning sir, Är helt fördjävlig.

lol ja 5 miljoner++ tycker det där tecknade skjutspelet e bra... CoD elr BFbc 2, medal of honor etc... e mkt bättre;)

För det första så gjordes Cs vadå 1999? Det är 11 år sen det kom, dessutom så var grafiken typ bra för att vara en FPS Shooter när det kom ut. Dom senaste Cod & BF spelen kom ut 20fucking10. Tekniken har fan gått fram sedan 1999. Att ett spel från innan 2000 har följt med i utvecklingen och inte förlorat större antal spelare är fan kungligt.

Nämn 5 spel som har gjort det samma, dvs ett spel som verkligen Alla vet om, tex WoW, Cod, Super mario, Sonic osv
Men har bara 1 enda titel så som Cs. nämn 5 så håller jag med dig att det är "sämst"

För det andra, Varför är Cod & BF så mkt bättre, är det grafiken eller är det gameplay?(vilket alla 3 är lika bra med)

Master_Chief_150
P31
Medlem

11 januari 2011 21:18 | #411 Master_Chief_150

lol ja 5 miljoner++ tycker det där tecknade skjutspelet e bra... CoD elr BFbc 2, medal of honor etc... e mkt bättre;)

För det första så gjordes Cs vadå 1999? Det är 11 år sen det kom, dessutom så var grafiken typ bra för att vara en FPS Shooter när det kom ut. Dom senaste Cod & BF spelen kom ut 20fucking10. Tekniken har fan gått fram sedan 1999. Att ett spel från innan 2000 har följt med i utvecklingen och inte förlorat större antal spelare är fan kungligt.

Nämn 5 spel som har gjort det samma, dvs ett spel som verkligen Alla vet om, tex WoW, Cod, Super mario, Sonic osv
Men har bara 1 enda titel så som Cs. nämn 5 så håller jag med dig att det är "sämst"

För det andra, Varför är Cod & BF så mkt bättre, är det grafiken eller är det gameplay?(vilket alla 3 är lika bra med)

Det är bättre grafik, det är skönare spel o inte så instängt som cs det är stora banor etc, det finns singelplayer> campaign, cs måste man bara köra online...
sen zombiemode(på cod^^) sen är det verkligare och man kan köra fordon o grejjer etc...

Borttagen medlem

11 januari 2011 21:20 | #412 Avslutat konto

Wow e nice för det går aldrig att klara tex: Om man köper ett bil spel så klarar man utt det på ngra veckor sen tröttnar man och köper ett nytt spel Wow: Om man e utråkad är det bara gjöra en ny gubbe tex man har wn warrior och så orkar man inta va mele dps eller tank om man nu e det så då kan man gjöra en annan och det finns ju massa Avchi¨och så kan man ju gjöra en guild och försöka lvla den till 25

zulatomten
F33
Medlem

12 januari 2011 00:58 | #413 zulatomten

Det är bättre grafik, det är skönare spel o inte så instängt som cs det är stora banor etc, det finns singelplayer> campaign, cs måste man bara köra online...
sen zombiemode(på cod^^) sen är det verkligare och man kan köra fordon o grejjer etc...

Du missade men i alla fall

"Nämn 5 spel som har gjort det samma, dvs ett spel som verkligen Alla vet om, tex WoW, Cod, Super mario, Sonic osv
Men har bara 1 enda titel så som Cs. nämn 5 så håller jag med dig att det är sämst."

Borttagen medlem

12 januari 2011 01:11 | #414 Avslutat konto

ignorant bastard! du vet ju inte vad du snackar om >:0 det finns visst stora banor i cs tex. compound(i css), de_dust, de_dust2 mm. + att man inte måste köra online! man kan spela mot botar eller lana, + att i cs:cz(condition zero) finns det ett single player-mode oxå. så skaffa lite kunskap förhelvete innan du kommer med argument som inte stämmer!!

Borttagen medlem

12 januari 2011 01:16 | #415 Avslutat konto

CS och WoW är ju inte ens inom samma genre så jag fattar inte alla retards som jämför dom -.-'
not true... vet många sämre ex. half life

hahaha nejj half life e mkt mkt roligare! 1:an e niceeigare

ohh hell no! du tkr cs e dåligt men half life är bra?! troll...

Master_Chief_150
P31
Medlem

12 januari 2011 10:11 | #416 Master_Chief_150

ignorant bastard! du vet ju inte vad du snackar om >:0 det finns visst stora banor i cs tex. compound(i css), de_dust, de_dust2 mm. + att man inte måste köra online! man kan spela mot botar eller lana, + att i cs:cz(condition zero) finns det ett single player-mode oxå. så skaffa lite kunskap förhelvete innan du kommer med argument som inte stämmer!!

vadå ignorant kniiip Käften! ja och de dust 2 e ändå tråkigt och ja det är visst instängt med massa murar omkring sig ffs och ja jag vet att man kan köra mot/med botar och lana :D
CS är sämst punkt!

Master_Chief_150
P31
Medlem

12 januari 2011 10:13 | #417 Master_Chief_150

not true... vet många sämre ex. half life
hahaha nejj half life e mkt mkt roligare! 1:an e niceeigare
ohh hell no! du tkr cs e dåligt men half life är bra?! troll...

JA HALF LIFE E MKT ROLIGARE MED MASSA zombiess o grejjer :D!! vadå troll du e en gnome!

PerkyPug
P29
Medlem

12 januari 2011 10:18 | #418 PerkyPug

har inte spelat half-life 1 men ja spelade 2an hos en kompis, fast de va ganska kullaugh

Master_Chief_150
P31
Medlem

12 januari 2011 10:22 | #419 Master_Chief_150

Det är bättre grafik, det är skönare spel o inte så instängt som cs det är stora banor etc, det finns singelplayer> campaign, cs måste man bara köra online... sen zombiemode(på cod^^) sen är det verkligare och man kan köra fordon o grejjer etc...

"Nämn 5 spel som har gjort det samma, dvs ett spel som verkligen Alla vet om, tex WoW, Cod, Super mario, Sonic osv
Men har bara 1 enda titel så som Cs. nämn 5 så håller jag med dig att det är sämst."

quake, age of empires, die hard, gran turismo!, worms, duke nukem , half life, final fantasy, starcraft, tomb raider. vet inte om ALLA vet om dom men de flesta väl...

zulatomten
F33
Medlem

12 januari 2011 11:46 | #420 zulatomten

quake, age of empires, die hard, gran turismo!, worms, duke nukem , half life, final fantasy, starcraft, tomb raider. vet inte om ALLA vet om dom men de flesta väl...

Congratulation! Du fick 1 rätt. Starcraft. av 10. Thumbs up for you

Quake, AoE, Diehard, GT, Worms, Duke Nukem, Half Life, Final Fantasy och Tomb raider har minst 2 till 12 olika titlar så som Final Fantasy 7, 10, 11,12 osv. Lika så Worms, Lika så Age of Empire, lika så Gran Turismo osv.

1 .. 19 20 21 22 23 24 25

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.