wow=nördigt
28 mars 2009 23:17 | #22 Kazze
jag spelar wow och jag fattar vad det går ut på blar blar blar, jag tycker att wow är ett roligt spel för att man har så mkt att välja mellan det finns PvP(döda andra spelade) PvE(döda bossar å sånt skit) och massa olika sätt att köra det med, och jaa jag tror att om man säjer orden "jag spelar wow" så blir man tönt/nördstämplad, fattar dock inte varför =p tycker själv inte att man kan dömma en person bara för att ett spel.
28 mars 2009 23:41 | #23 Avslutat konto
jaa Exakt det finns så mycket att göra där, jämför med Cs där kan man skjuta och ..... skjuta !
30 mars 2009 20:08 | #25 Avslutat konto
wow=skitkul
30 mars 2009 20:13 | #26 kimman
Undrar bara varför man ska bli kallad "nörd" "tönt" osv bara för att man spelar ett spel man gillar vad är det som gör det nördigt? man gör de för man tycker det är kul precis som om det skulle vara töntigt att spela fotboll isånafall
5 april 2009 20:35 | #27 mackan331
Vad äre för Mening att göra såna hära Hat trådar?,, man får väll tycka som man vill? vem bryr sig om "80"% av befolkningen spelar world of warcraft, Hur kan det plötsligt bli ditt problem?. Jag tycker om Wow och massa andra spel. det betyder inte att jag är nörd? jag tycker bara om att spela spel. Som många andra gör.
5 april 2009 20:42 | #28 Avslutat konto
mackan har rätt,fast jag VÄGRAR betala för att spela ett spel när man kan spela ex. cs: Betala en gång sen nolifa
5 april 2009 20:48 | #29 Grumbledock
Personligen tycker jag inte Wow är nördigt och även om jag anser att det är ett undermånligt spel så inser jag att alla kan inte en grym Gamerdator utan är hävisade till Css och Wow. Wow är alldeles för dyrt med tanke på att du får ett spel som är så grafiskt fult och med så många textursprickor, men å andra sidan kräver ett snyggt spel en bra dator och då skulle de flesta "kunderna" (wow-spelarna) inte längre kunna spela.
Felet med alal mmorpg är att de blir så långtråkiga, när man börjar nå en nog hög level finns inte mycket kvar att göra. Visst kan man utforska ytterligare nån del av världen eller raida ytterligare en boss men nog blir det långtråkigt. Därför har inget mmorpg kunnat få mig att fortsätta spela, jag hoppas väl lite på Aion då det iaf är snyggt nog att vara spelvärt bara därför men man får väl se. Sen är det mot mina principer att betala för ett spel varje månad, det blir så dyrt i längden.
Men nördigt, nej. Wow är inte nördigt då det inte ger någon kunskapsnivå eller fördjupade kunskaper inom nått område, hellre skulle jag säga töntigt men det är väl fritt fram (om man nu tycker det eller ej). Nå, töntigt/nördigt/roligt, vem bryr sig egentligen?
Så länge du spelar wow med dina vänner så är ni nöjda och ingen tycker det är löjligt/nördigt/töntigt, snackar du med nån som inte spelar wow kanske de tycker att de är nördigt men vem bryr sig. DE nördar säkert nått annat spel så det jämnar nog ut sig ;)
5 april 2009 21:02 | #30 IgotrapedLOL
Har lirat wow sen det kom ut men slutade lira för ca 6 månader sen..
Och vem fan bryr sig om vad andra tycker om IRL? när man har en full epic lv80 char ;o? Liksom jag pwnar allt i min väg och ingen kan döda mig så fuck the IRL
5 april 2009 21:09 | #31 Nukke
Alla cod spel och cs 1.6 äger alla first person spel!! Men cod4 är bäst ;)
5 april 2009 21:20 | #32 harend
wow e skit kul... men sen när man kollar sin gametime får man panik :P sluta spela ganksa snabbt när ja insåg hur mycket ja hade spelat på alla mina gubbar :S men "lite" nördvarning e de ju ^^
5 april 2009 21:57 | #35 Avslutat konto
Det som är roligt med det är att det finns otroligt mycket att göra, det är väldigt välgjort med mycket valmöjligheter.
det finns många olika sätt att spela hela spelet på men det måste man nästan spelat ett tag för att förstå.
Spelet tar i stort sett aldrig slut så man har alltid ett nytt mål att sikta på.
Om man har vänner som också spelar kan man sammarbeta för att nå upp til mål som man inte skulle nå själv.
Om man inte har några irl vänner som spelar går det utmärskt att hitta ett gäng och bli kompis med dom.
5 april 2009 23:52 | #37 Maareng
GAHHHH folk borde bara sluta dömma folk för att de gör nåt de gillar att göra...
10 april 2009 13:17 | #38 gotyx
du har testat en gång? ok, och hur långt han du då? för lvl 1-15 e alltid astråkigt, på 10 kan man ju visserligen köra en instance. men de roliga med spelet e att spela i grupp i instancer, sen skaffa guild o raida. och jag tror knappast du han att testa en raid första gången. + varför är det så "nördigt"? är det mindre nördigt att spela något annat?
19 april 2009 11:31 | #39 Chriiile
Okej, ska säga min orsak till att spela wow: Jag har spelat Wc2 och wc3 och följt storyn, som enligt mig är den bästa storin som gjorts i ett spel, och nu kan man även liksom uppleva allt själv istället för att följa en linje med quests som i de andra spelen, det är bra gafrik gjort förhållande till spelet, visst inte lika bra som COD lr nåt annat über spel som satsar 100% på grafiken, fast det är ju desutom inte allt! Wow är ett online spel= att man ska umgås med andra och lära känna (Om man vill) nya personer och utföra updrag och sånt^^, man har en egen vilja när man spelar hur man vill spela spelet, en sak som du inte har kunnat i något spel hitentills, man kan välja att PVP(player vs player) utmana din talang i din class mot andra( ensam eller i grupp med vänner), du kan genom PVE (player vs enemy(!?)) göra instanser med dina vänner och skaffa dig bättre saker så du blir bättre, du kan även ansluta dig till en RP (role play) server där det finns regler om att du måste roleplaya, du får allt i ett och du kan byta när du vill. Och för alla som säger ''levla e så jävla segt'' det är det inte längre, de har infört ett nytt RAF system (Recruit a friend) där när man värver en vän så får man när man spelar tillsamans 300% XP istället för mindre XP, alltså kan du levla ca 500% snabbare, lvl 1-30 tar ca 12 timmar för en normal spelare, och det går bara snabbare och snabbare. Och jag tycker inte det är ett nördigt spel, utan såhär är det för er som inte spelar, och har en kompis som spelar otroligt mycket: Guilds(claner), kräver att man är inne mycket för att man ska ta del av att göra de stora instancerna i PVE, om man inte är med i en sådan guild, burkar det gå väldigt segt. Och i PVP måste man behålla sin ''Raiting'' och köra massa matcher för att kunne komma i högre grad, och få bättre saker. Bara för att spelet inte har något slut, ska man inte säga att det är nördigt^^, det är bara väldigt tidskrävande :)
19 april 2009 11:46 | #40 Avslutat konto
det fjortisarna menar är att det är nördigt och töntigt att sitta framför datorn 10 timmar om dagen och svettas samtidigt som man spelar samma spel hela hela tiden.
vad de inte förstår är att de spenderar precis lika mycket tid på alla fjortiscommunities, msn, allt möjligt och.. raggar på massa folk genom internet? typ? :/ sorgligt
testade wow lite på en privatserver, kastade knivar på en gris sen stängde jag av. har goa' minnen från tiden då man lirade cs så det får väl fortfarande vara favoritspelet, även fast man inte lirat det på nåt år ^
P47
Medlem
28 mars 2009 23:01 | #21 valkornn
Allstå nu när man hatar det så är det skit, som jag trodde. men när jag testade i 10 min så fastnade jag för det Direkt! men nu har jag slutat. det var roligt men slöseri på pengar. och ja det är nördigt. man kan sitta flera timmar nonstop och spela det.