Dragon Age II

Bahera93
P29
Medlem

9 april 2011 17:39 | #1 Bahera93

Hej

Jag har precis fått Dragon Age II, jag är level 8 (tror jag) iallafall, på alla gubbar jag använder så dör jag hur enkelt som helst, fast jag har spenderat poäng i fortitude (hp), mitt gear är sämst till 110% så nu undrar jag hur kan jag få bättre gear ? Var köper jag jag det ? därför jag har 50-60gold som jag skulle vilja spendera på bättre items =)

///Bahera93

Grappen96
P26
Medlem

9 april 2011 18:03 | #2 Grappen96

Jag har ingen aning eftersom jag inte har spelet.. Men jag skulle bara fråga om du tycker det är kul och värt att köpa? Sorry för off-topic :( :)

Badonk
P32
Medlem

9 april 2011 18:11 | #3 Badonk

det finns vendors lite här o där, bara håll inne tab så ser du alla namn o allt som du kan klicka på, så ser du något gå dit o klicka så hittar du säkert vendor förr eller senare.
Sen så ha en healer med o en tank, avaline är typ den enda som är tank i spelet (den som tår mest o dör minst) o anders är den som är den bästa healern om du inte är mage o healer själv.

Sen kan du alltid springa runt alla monster osv om de följer efter den personen, dvs om de går på dig så springer du med din gubbe runt o runt o ifrån dom o de andra dödar, sen den andra som får aggro springer du med också osv osv.

Bahera93
P29
Medlem

9 april 2011 19:30 | #4 Bahera93

Skrivet av Badonk View Post
det finns vendors lite här o där, bara håll inne tab så ser du alla namn o allt som du kan klicka på, så ser du något gå dit o klicka så hittar du säkert vendor förr eller senare.
Sen så ha en healer med o en tank, avaline är typ den enda som är tank i spelet (den som tår mest o dör minst) o anders är den som är den bästa healern om du inte är mage o healer själv.

Sen kan du alltid springa runt alla monster osv om de följer efter den personen, dvs om de går på dig så springer du med din gubbe runt o runt o ifrån dom o de andra dödar, sen den andra som får aggro springer du med också osv osv.

Tack så mycket ! :), jag har varken en tank eller healer xD, jag är mage själv , level 8 (?) tror jag men den är jag fire/frost specc på, kanske gjort lite fel :/

Bahera93
P29
Medlem

9 april 2011 19:31 | #5 Bahera93

Skrivet av Grappen96 View Post
Jag har ingen aning eftersom jag inte har spelet.. Men jag skulle bara fråga om du tycker det är kul och värt att köpa? Sorry för off-topic :( :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dragon_Age_II där har du lite info :)

Badonk
P32
Medlem

9 april 2011 20:28 | #6 Badonk

du behöver ju inte vara en healer som mage, men anders (en snubbe du ska typ rädda någon gång i spelet) är en rätt bra healer, brukar alltid ha han som det iaf.
Men behöver inte riktigt en tank men vilken melee snubbe som helst duger till det.

Cstyle12
P28
Medlem

10 april 2011 00:13 | #7 Cstyle12

Jodå spelet är kul, dock är storyn lite besvikande jämfört med origins

Bra gameplay dock

LordDante
P27
Medlem

10 april 2011 00:17 | #8 LordDante

Vendors finns lite överallt, främst i Hightown och Lowtown...
Se över din strategi lite också, Varric kan ju knappt ta någon skada medan Avaline med en healer kan ta nära på obegränsade... (Bokstavligen obegränsade i 50 om du vet vad du gör...)

AnArchoz
P28
Medlem

10 april 2011 01:01 | #9 AnArchoz

Finns det till PC?

Badonk
P32
Medlem

10 april 2011 01:10 | #10 Badonk

pc, xbox, ps3

AnArchoz
P28
Medlem

10 april 2011 01:23 | #11 AnArchoz

Fett. New download? I think so.

Bahera93
P29
Medlem

10 april 2011 22:54 | #12 Bahera93

Okej, tack för tipsen allihop! Det har faktiskt fixat sig nu, jag gjorde ett nytt game, därför det första blev ett fiasko :P, men jag har stött på ett problem till nu faktiskt... =/, questen heter "Act Of Mercy" det står att man ska gå in i någon grotta men har letat över hela stället men hittar ingen grotta... hjälp någon? =)

LordDante
P27
Medlem

10 april 2011 22:57 | #13 LordDante

Det är grottan som är längst söderut på Wounded coast, ta dig bara söderut så hittar den dig...

Bahera93
P29
Medlem

11 april 2011 21:02 | #14 Bahera93

Skrivet av Lord305 View Post
Det är grottan som är längst söderut på Wounded coast, ta dig bara söderut så hittar den dig...

Ok tack ! Jag hittade den faktiskt precis efter jag skrev inlägget, men tack ändå ^^

Grappen96
P26
Medlem

11 april 2011 21:10 | #15 Grappen96

Skrivet av Bahera93 View Post
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dragon_Age_II där har du lite info :)

Tack ;)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.