Diablo II - Assassin Eq

Bahera93
P29
Medlem

1 januari 2011 12:28 | #1 Bahera93

Hej!

Jag spelar ett spel som heter Diablo II och jag har precis skapat en assassin , och jag tänkte vara en trap assa, och jag undrar lite om en grej om det finns någon som vet mycket om assassins.

Vad för gear ska jag ha till den ? Jag tänkte såhär:
Vapen: Hoto//2x bartuc's
Chest: Enigma//CoH
Skor: Sandstorm treks
Bälte: Arachnid/Verdungos
Sköld: ???
Amulet/Neck: 3+traps/ maras 23
Ring 1: Soj
Ring 2: Ravenfrost
Hjälm: Um'd Shako

Det var nog allt, tror jag.. men om ni har några frågor eller kan hjälpa mig med gear, har bara snabbt kollat igenom lite på google.

///Bahera93

Borttagen medlem

1 januari 2011 16:22 | #2 Avslutat konto

Annars kan du ju använda dig av google om du inte vet vad du ska använda.

Men det ser bra ut.

Bahera93
P29
Medlem

1 januari 2011 20:08 | #3 Bahera93

Joo jag har kollat på google, men alla säger så olika vissa säger den vapnet/den necken, de skorna o.s.v iochmed att d2 är ett ganska så populärt online spel tänkte jag kolla på jesper, nu ochså:)

Borttagen medlem

1 januari 2011 20:47 | #4 Avslutat konto

allt med + skills vore väl bäst, så försök fixa det. dvs 3+ till traps är ju bättre än 1+ assa skill.
Sen äre väl bara o dra str/dex tills du kan använda alla saker sen dra på vitality för att palla hell (du får ju mana genom alla saker du har).

ZeDom
P26
Medlem

1 januari 2011 21:28 | #5 ZeDom

Precis som Owlin säger ska du inte ha något i energy. Mana får du genom items. Ta tillräckligt med str / dex bara så du kan använda alla saker. Duskshroud enigma behöver lägst str så satsa på den. resten av pointsen går till vitality. Ser för övrigt rätt bra ut

Bahera93
P29
Medlem

2 januari 2011 14:12 | #6 Bahera93

Så, vad är bäst?? Hoto eller 2x bartuc's ? Om hoto, vilken sköld ska jag ha som offhand ?

ZeDom
P26
Medlem

3 januari 2011 16:26 | #7 ZeDom

Skulle nog satsat på 2 bartuc's på grund av 20 str och 20 dex var.
Hoto har ju bra fcr men det är inte så värst nödvändigt för traps assassins då dem lägger bara lägger ut fällor och kanske eventuellt buffar sig.
För extra fina resultat skulle jag nog soccetat dem med en perfect all res jewel var.

Kolla även in dem här bootsen: http://www.google.se/...&biw=1020&bih=563

Har du lågt med res är dem hällre att föredra en sandstorm, då dem även har 19 str eller kanske mer (osäker om den på bilden är perfect.)

Nu har du 20 + 20 från clawsen + 19 = 59 extra str.
Väljer du då även en Anderiels face mask: http://www.google.se/...3,s:0&tx=90&ty=70

Istället för shako har du nu +27 str. Totalt med allt jag ropat upp tillsammans har du nu +86 EXTRA str. Nu kan du nog även bära tyngre enigma modeller och därmed få en mycket högre defence.
Detta valet är ju självklart upp till dig, men så här hade jag själv nog personligen gjort. Hoppas att jag var till någon hjälp :)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.