en bra dator

break8
P25
Medlem

20 mars 2012 18:19 | #1 break8

hallelå där :) jag har tänk mycket på att köpa en bra stationär dator helst speldator men vet inte vilken / vad jag ska köpa . jag kan bygga ihop en dator har gjort det förr har just nu en bärbar packard bell som går skapligt bra :) men problemet är att jag har bara 5000 att gå på kan komma upp te 6k så skulle behöva lite hjälp med att hitta nån bra dator :) tack <3

im2fast
P26
Medlem

20 mars 2012 19:14 | #2 im2fast

Vilka spel har du tänkt spela?

Kungen654
P52
Medlem

20 mars 2012 20:56 | #3 Kungen654

Köp en Alienware fast den kostar nog mer än 5000. Men min kompis har en bra hp dator för 5-6000 men vet inte vad den heter :\

Hjalmz
P30
Medlem

20 mars 2012 21:33 | #4 Hjalmz

Köp grejer via http://www.inet.se/, där finns mycket roliga och bra grejer. Dock får du nog bygga ihop den själv om du ska hamna runt 5k för bra delar men som det lät på dig så skulle det nog inte vara mycket problem :)

Okta123
P25
Medlem

20 mars 2012 21:40 | #5 Okta123

Skrivet av Kungen654 View Post
Köp en Alienware fast den kostar nog mer än 5000. Men min kompis har en bra hp dator för 5-6000 men vet inte vad den heter :\

Alienware = waste of money!

Så köp inte en alienware!

Skrivet av Hjalmz View Post
Köp grejer via http://www.inet.se/, där finns mycket roliga och bra grejer. Dock får du nog bygga ihop den själv om du ska hamna runt 5k för bra delar men som det lät på dig så skulle det nog inte vara mycket problem :)

Jag skulle rekommendera inet med ;)

break8
P25
Medlem

21 mars 2012 17:04 | #6 break8

okej tack för alla kommentarer ska nog fundera på att köpa chassi och bygga ihop med delar från inet elr nå :)

Zovox
P29
Medlem

21 mars 2012 20:26 | #7 Zovox

Nej, du ska INTE köpa från Inet, tattarsida, skitsupport. Köpta delar där, moderkortet funkade inte, skickade tillbaka och dom repade det själva och sa att det var jag, fick inte ut något nytt eller pengarna tillbaka.
Köp från Komplett istället.

samwin
P22
Medlem

22 mars 2012 22:36 | #8 samwin

Skrivet av Okta123 View Post
Alienware = waste of money!

Håller med till stor del.
Har man en låg budget så köper man inte en dator där man till allra störst del betalar för märket, och inte för prestandan.

Skrivet av Zovox View Post
Nej, du ska INTE köpa från Inet, tattarsida, skitsupport. Köpta delar där, moderkortet funkade inte, skickade tillbaka och dom repade det själva och sa att det var jag, fick inte ut något nytt eller pengarna tillbaka.

.
Du är helt vilsen min lilla vän.

Det är minst 2 års garanti på moderkorten, och de sköter inte reparationer på moderkort i butik då de endast är återförsäljare. De har varken utrustning eller får lagligt börja sätta sig ner och försöka reparera sakerna själva.
Så det har du tyvärr kokat ihop själv eller bara tolkat dem väldigt fel.
Och hur kan du möjligtvis veta att de reparerade brädan om du inte fick det tillbaka?
Din lögn går inte ihop.

Komplett är också en helt okej sida, speciellt nu när de har sänkt sina fraktpriser så att de är något rimligare.
Men det finns ingen anledning till att ljuga ihop något illa om Inet för det.

Skrivet av break8 View Post
okej tack för alla kommentarer ska nog fundera på att köpa chassi och bygga ihop med delar från inet elr nå :)

Kan du eller någon du känner bygga ihop datorn själv?
I så fall kan jag sätta ihop ett paket åt dig (:

Nickieponken
P30
Medlem

23 mars 2012 02:49 | #9 Nickieponken

fast det spelar ingen större roll om man handlar på Inet eller Komplett, jag personligen handlar ifrån båda. så kika på varje sida och ta vilken som passar dig bäst :)

samwin
P22
Medlem

23 mars 2012 13:34 | #10 samwin

Skrivet av Nickieponken View Post
fast det spelar ingen större roll om man handlar på Inet eller Komplett, jag personligen handlar ifrån båda. så kika på varje sida och ta vilken som passar dig bäst :)

Nae precis, det har väl mycket med erfarenhet av båda att göra.
Jag själv har mest använt dustin p.g.a studentrabatten och inet för deras gratis frakt vid köp över 500;- och väldigt snabba leverans.

Har du sett att CDON har startat en elektronikhörna med?
De har bra fraktpriser, t.o.m gratis just nu, och intressanta priser på datorkomponenter.
Kika gärna in där (:

arebokert
P28
Medlem

24 mars 2012 16:36 | #11 arebokert

Skrivet av Zovox View Post

Att klanka ner på Sveriges största återförsäljare av datorkomponenter endast för att du förmodligen haft otur eller rentutav ljuger, är ju lite oresonabelt.

break8
P25
Medlem

25 mars 2012 00:53 | #12 break8

okej då vet jag lite mer ska hålla utkik efter nå gött :D

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.