vista till windows 7
17 oktober 2011 20:54 | #2 Lillavargen
Man kan uppdatera vista till 7, då kommer alla dina filer och program på c disken hamna i en mapp som skapas under installationen.
17 oktober 2011 21:10 | #3 x93x
okej men kmr det att ta nån extra plats på hårddisken för jag har bara 25GB kvar och jag vill tabort allt ihop
18 oktober 2011 07:49 | #4 snaccer
Vista är rätt så krävande och kräver mer än Windows 7 på det mesta, skulle inte förvåna mig om det var så med hårddisken också. Men själva installationen kanske kommer ta plats, med tanke på att den måste spara dina gamla filer ...
För att vara på den säkra sidan kan du iaf rensa datorn och ta bort program som du inte använder innan du uppgraderar.
18 oktober 2011 12:21 | #5 Lillavargen
25gb räcker för att uppdatera , men skulle som sagt rensa bort onödiga saker och saker du inte vill ha och bara installera win7 rent.
18 oktober 2011 16:03 | #6 x93x
men hallå e ni tröga elr? jag vill inte ha nått program kvar på min data den ska va HELT ren
18 oktober 2011 16:13 | #7 brainfuck
Bara att installera Win. 7.
Och förresten, ha inte den tonen mot folk.
18 oktober 2011 16:26 | #8 x93x
Bara att installera Win. 7.
Och förresten, ha inte den tonen mot folk.
e du min mamma elr?
18 oktober 2011 16:38 | #9 marywin
Gubbar, vakna.
Det beror ju på om han har köpt (eller "köpt") en uppgraderingsversion eller en full version av W7.
Sen så är det faktiskt du, x93x, som är trög om någon i denna tråden. Du förklarar så sämst sen blir snäsig mot folket som svarar.
Och jag menar, "då ska jag starta om datan så alla program försvinner ".
Driver du eller? Är du säker på att DU ska leka med att installera OS på datorn? Är inte helt säker på att du ska ge dig på det, ärligt, snubben utan koll överhuvudtaget.
Vill du inte ha något kvar på datorn så gör du en ren installation av W7. Alltså väljer anpassad installation.
Har du köpt en uppgraderingsversion så måste du ha Vista som OS på datorn, med en uppgraderingsversion kan du välja uppgradera eller anpassad installation.
Väljer du uppgradera så sparas all skit du har på datorn och W7 installeras över.
Väljer du anpassad så försvinner allt du hade på datorn och W7 installeras.
P27
Medlem
17 oktober 2011 20:21 | #1 x93x
jag ska uppdatera vista till windows 7 och då ska jag starta om datan så alla program försvinner och då undrar jag om jag måste installera vista först och sen uppdatera till windows 7 elr om jag kan uppdatera utan att installera vista först