Bärbar data 6000 kr

Borttagen medlem

29 mars 2009 17:18 | #1 Avslutat konto

Någon som har nåt bra föslag på nån bar bärbar data för ca 6000 kr Vill helst kunna spela på den men inte nyare spel håller mig till äldre (blir billigare då juh) xD

Tack för svaren x))

powerman
P29
Medlem

29 mars 2009 17:30 | #2 powerman

Jag har själv tänkt köpa en Acer Aspire 8930g

18,4" Full HD skärm
4 GB ram
320 GB hårddisk
Intel Core 2 Duo P8400 processor
5.1 Surround sound
Bluray-läsare

Ngn som vet nåt om den?

Raffe
P27
Moderator

29 mars 2009 17:39 | #3 Raffe

Skrivet av powerman View Post
Jag har själv tänkt köpa en Acer Aspire 8930g
18,4" Full HD skärm
4 GB ram
320 GB hårddisk
Intel Core 2 Duo P8400 processor
5.1 Surround sound
Bluray-läsare

Ngn som vet nåt om den?

låter som en media dator. (för dom som inte vet vad det är) så är den gjord för film och musik inte spel

Borttagen medlem

29 mars 2009 18:41 | #4 Avslutat konto

Men kan någon föreslå nåt? xD

stigma
F30
Medlem

29 mars 2009 20:03 | #6 stigma

jag skulle tänka mig att en bärbar dator för 6000 :- är ganska värdelös..

Borttagen medlem

29 mars 2009 20:11 | #7 Avslutat konto

haha det e faktist den datan jag har vatt inne på att köpa xD :P men skulle se om någon här visste nån bättre xD :D:D

cheapytimez
P25
Medlem

29 mars 2009 20:33 | #8 cheapytimez

jag har en för 12 :P den äger :)

Borttagen medlem

29 mars 2009 20:47 | #9 Avslutat konto

Vad tror ni om denna?? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=439997

wegmeister
P34
Medlem

29 mars 2009 21:29 | #10 wegmeister

köp inte en dator från onoff eller siba eller såna ställen, köp hellre en från komplett, Dom är mycket billigare och bättre framför allt. Siba och dom där tar sånt överpris för sina skitdatorer,

gurktuggare
P32
Medlem

30 mars 2009 08:11 | #11 gurktuggare

Skrivet av wegmeister View Post
köp inte en dator från onoff eller siba eller såna ställen, köp hellre en från komplett, Dom är mycket billigare och bättre framför allt. Siba och dom där tar sånt överpris för sina skitdatorer,

Agreed.

Skrivet av SkojjarN View Post
Vad tror ni om denna?? http://www.komplett.se/...i.aspx?sku=439997[/quote]

Den är väl hyfsad. men om jag hade varigt du så hade jag slängt ut en tusenlapp till då dom nya spelen idag blir gamla om 6 månader :)
om du gör det så kan du nog troligtvis kunna lira dom roligare spelen som Farcry 2 osv :)

Borttagen medlem

30 mars 2009 20:03 | #12 Avslutat konto

Skrivet av gurktuggare View Post
Agreed.
Vad tror ni om denna?? http://www.komplett.se/...i.aspx?sku=439997[/quote] Den är väl hyfsad. men om jag hade varigt du så hade jag slängt ut en tusenlapp till då dom nya spelen idag blir gamla om 6 månader :) om du gör det så kan du nog troligtvis kunna lira dom roligare spelen som Farcry 2 osv :)[/quote]

Ok men vi får se.. Vet inte hur mkt jag har efter jag fyllt år men kan nog hålla mig till denna ett tag till x))

Amigo
P25
Medlem

30 mars 2009 20:16 | #13 Amigo

Är det inte lite jobbigt att spela på en laptop? Det tycker jag iaf.

Borttagen medlem

30 mars 2009 20:20 | #14 Avslutat konto

Skrivet av Amigo View Post
Är det inte lite jobbigt att spela på en laptop? Det tycker jag iaf.

Mjo, men som sagt ska inte ha den till spelande, kan ju av kul att köra nån runda då coh då men kommer ha kvar denna datan till det.. xD

0lo0l
P29
Medlem

30 mars 2009 21:06 | #15 0lo0l

Skrivet av gurktuggare View Post

Agreed.
Vad tror ni om denna?? http://www.komplett.se/...i.aspx?sku=439997[/quote]

Den är väl hyfsad. men om jag hade varigt du så hade jag slängt ut en tusenlapp till då dom nya spelen idag blir gamla om 6 månader :)
om du gör det så kan du nog troligtvis kunna lira dom roligare spelen som Farcry 2 osv :)[/quote]

Erhm...? Om han skulle slänga ut en till tusenlapp, alltså köpa en bärbar för 7000, skulle han knappt kunna lira World of fucking Warcraft på lägsta grafinställningar lilla vännen. Och absolut inte Far Cry 2 (jeeezuz O.o).
Nej, ska du ha en laptop som åtminstone klarar cs, så visst, 6 lax räcker för det, men till alla andra spel (dom släppts dom senaste åren) är jag rädd att du måste lägga ut allra minst 10000 för.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.