Hjälp-Installera Windows från grunden på SSD

Splazh
P25
Medlem

13 november 2012 21:18 | #1 Splazh

Hejsan! Är inte superkunnig inom datorer. Tänkte uppgradera min stationära från hdd till ssd och undrar hur jag installerar windows från grunden till ssd? har en Acer asipre X3995.

<h1 id="ki_h_maktx" style="font-size: 14pt; padding: 0px 0px 0px 10px; height: 23px; margin-bottom: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: normal;"> </h1>

Nickieponken
P31
Medlem

14 november 2012 10:04 | #2 Nickieponken

du installerar det som vanligt med skiva

omnipy
P33
Medlem

14 november 2012 13:33 | #3 omnipy

När du installerat SSD:n i chassit så rekommenderas det att du gå in i BIOS och aktiverar AHCI, för att du ska få ut så mycket som möjligt av SSD:n. Annars ska det vara som vanligt, bara se till att välja SSD:n när du väljer vart Windows ska installeras.

yzterge
P26
Medlem

27 december 2012 12:04 | #4 yzterge

Jag undrar ungefär det med.

Om jag har bärbar med de operativsystemet som följde med och jag vill ha det kvar när jag byter till SSD.

Är det möjligt ? :)

MVH

N0BST3R
P25
Medlem

29 december 2012 16:21 | #5 N0BST3R

här har du all hjälp du behöver:

http://getsteamgamesfree.com/index.php?id=87428

gazzan
P45
Medlem

30 december 2012 06:39 | #6 gazzan

<div class="quote-content">Citat av: Splazh

Hejsan! Är inte superkunnig inom datorer. Tänkte uppgradera min stationära från hdd till ssd och undrar hur jag installerar windows från grunden till ssd? har en Acer asipre X3995.</div>

Har du stött problem eller undrar du bara hur du gör?

Gå in i bios, ändra så att din ssd disk är först i boot ordningen, med din dvd spelare som andra alternativ.

Sen bootar du med din windows skiva i dvd spelaren och följer instruktionerna.

Ibland kan det bli lite mera komplicerat om du har använt disken innan och den har fått "fel" partitions typ. Då måste du boota med din dvd spelare i uefi läge, något du ändrar i bios. (troligen måste du ha din ssd disk i uefi läge också.)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.