Datorkopplad TV

HerrHurrDurr
P27
Medlem

29 juli 2012 16:24 | #1 HerrHurrDurr

tjena, jag har ett lite småstörigt problem!

Jag har en tv i mitt rum som jag har kopplat till min stationära dator för att kunna kolla film/sport osv på Viaplay. Men när jag ska använda den har jag märkt att jag alltid måste starta Tv:n innan jag startar min dator annars hittar inte min dator "anslutningen" till tv:n vilket kan vara väldigt jobbigt och det slutar alltid upp med att jag får starta om datorn för att kunna använda tv:n istället för dataskärmen!

Kan jag fixa det eller måste jag verkligen starta tv:n först? för det måste jag ju inte med datorskärmen!

All hjälp uppskattas, tack på förhand! :)

Splazh
P25
Medlem

29 juli 2012 17:48 | #2 Splazh

Testa Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Bildskärm

någonstans där, hade likenande problem innan

x93x
P27
Medlem

30 juli 2012 17:44 | #3 x93x

om du trycker in windows knappen på tangentbordet och sen trycker på p och välj endast projektor så ska de nog funka

HerrHurrDurr
P27
Medlem

30 juli 2012 22:06 | #4 HerrHurrDurr

Citat:
Citat av: Splazh
Testa Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Bildskärm

någonstans där, hade likenande problem innan

detta fungerar tyvärr inte, jag kommer fram till en sida där jag kan söka efter flera bildskärmar men min dator hittar inga, trots att tv:n är igång och är kopplad till datorn via en HDMI sladd.. har förövrigt försökt med det här innan också :P

HerrHurrDurr
P27
Medlem

30 juli 2012 22:08 | #5 HerrHurrDurr

Citat:
Citat av: x93x
om du trycker in windows knappen på tangentbordet och sen trycker på p och välj endast projektor så ska de nog funka

Tack för tipset men det fungerade tyvärr inte heller, det kvittade vilken av de 4 knapparna jag tryckte på. Datorn vill verkligen inte samverka med tv:n om inte tv:n varit igång innan jag startat datorn! :/

dagenefter
P33
Medlem

31 juli 2012 09:49 | #6 dagenefter

Vad händer om du startar datorn och TVn men väntar med att koppla in HDMI-sladden tills dem båda har startat?

Har du provat med en annan HDMI-sladd?

Har du provat att koppla din dator till en annan TV, händer det samma sak?

Har du provat att koppla din TV till en annan dator, händer det samma sak?

Sitter HDMI-uttaget direkt på grafikkortet, vad har du i så fall för grafikkort?

HerrHurrDurr
P27
Medlem

31 juli 2012 13:19 | #7 HerrHurrDurr

<div class="quote-content">Citat av: dagenefter

Vad händer om du startar datorn och TVn men väntar med att koppla in HDMI-sladden tills dem båda har startat?

Har du provat med en annan HDMI-sladd?

Har du provat att koppla din dator till en annan TV, händer det samma sak?

Har du provat att koppla din TV till en annan dator, händer det samma sak?

Sitter HDMI-uttaget direkt på grafikkortet, vad har du i så fall för grafikkort?</div>

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Då funkar den

Nej, har bara en som når hela vägen, är trots allt 3-4 m mellan datorn och tv:n

Nej det har jag inte!

Har bara en dator i huset med HDMI uttag!

Ja jag tror det sitter direkt på grafikkortet, jag har ett Nvidia GeForce GT 240

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.