Vilken mobil?

1 2
Bahera93
P29
Medlem

5 juni 2011 21:20 | #1 Bahera93

Tjena!

Jag har tänkt och köpa en ny mobil jag har kollat runt lite på sidor och annonser o.s.v. och jag har fastnat för Sony Ericsson xperia, arc, x8, och x10 men jag vet inte vilken av dessa jag ska köpa. Just nu har jag ca 5.500-6000kr, jag vill inte lägga allt på mobilen men vilken av dessa skulle ni säga är den mest prisvärda ? Tack på förhand!

P.S. Det behöver INTE vara någon av dessa, bara som några förslag jag har tittat på.

Jag vet att jag det finns en likadan tråd på Datorer - IT men de tär antagligen mer som kollar på "Allmänt" än på "Datorer - IT"

Renameme
P22
Medlem

5 juni 2011 21:57 | #2 Renameme

Tjenare du kanske borde berätta lite mer om vad du ska ha den till och sånt musik bara smsm tocuh spotify berätta men mitt tipp bara för att jag älskar spel så är det ju xperia play ;P

didde3
P25
Medlem

5 juni 2011 22:00 | #3 didde3

Då tycker då jag du ska köpa en ARC, annars så behöver man egentligen inte en sån där mobil! ^^

nomisman
P24
Medlem

5 juni 2011 22:21 | #4 nomisman

köp iaf inte en x8 totalt värdelösa telefoner! min bugga sönder efter nån månad lika gjorde min kompis.
men om du vill slösa pengar på lagningar varannan månad köp en x8 lol

Bahera93
P29
Medlem

5 juni 2011 23:55 | #5 Bahera93

Skrivet av Renameme View Post
Tjenare du kanske borde berätta lite mer om vad du ska ha den till och sånt musik bara smsm tocuh spotify berätta men mitt tipp bara för att jag älskar spel så är det ju xperia play ;P

vad jag ska ha den till... hm, alltså typ allting som en vanlig mobil har fast med lite extra "finess" eller vad man ska säga, spotify skulle vara najs ja.

Bahera93
P29
Medlem

5 juni 2011 23:56 | #6 Bahera93

Skrivet av didde3 View Post
Då tycker då jag du ska köpa en ARC, annars så behöver man egentligen inte en sån där mobil! ^^

okej :) tack

Bahera93
P29
Medlem

5 juni 2011 23:57 | #7 Bahera93

Skrivet av nomisman View Post
köp iaf inte en x8 totalt värdelösa telefoner! min bugga sönder efter nån månad lika gjorde min kompis.
men om du vill slösa pengar på lagningar varannan månad köp en x8 lol

aha okej jag tänkte faktiskt lite på den men tack för att du sa till! =)

Bahera93
P29
Medlem

5 juni 2011 23:58 | #8 Bahera93

Men är det någon som har/haft en Sony Ericsson Xperia Pro ? Verkar bra iaf

nofearlegend
P30
Medlem

6 juni 2011 00:08 | #9 nofearlegend

Det är skönt med fysiskt tangentbord tycker jag personligen men vet inte hur de mobiler är som du rada upp. Men jag har en n900 och jag köpte den bland annat för OS och tangentbord.

Borttagen medlem

6 juni 2011 00:24 | #10 Avslutat konto

köp kvalitet, köp htc.

MadHatter
P29
Medlem

6 juni 2011 00:50 | #11 MadHatter

Samsung Galaxy S2 utan tvekan.

thecat
F28
Medlem

6 juni 2011 08:30 | #12 thecat

Köp aldrig x10 mini. Håller inte mer än 6 timmar batteri och laggar som fan >.<

nomisman
P24
Medlem

6 juni 2011 10:39 | #13 nomisman

Skrivet av thecat View Post
Köp aldrig x10 mini. Håller inte mer än 6 timmar batteri och laggar som fan &gt;.&lt;

lika me x8! :(

nomisman
P24
Medlem

6 juni 2011 10:42 | #14 nomisman

Skrivet av Bahera93 View Post
Men är det någon som har/haft en Sony Ericsson Xperia Pro ? Verkar bra iaf

ännu en av mina kompisar har en x10 mini pro han tycker den är ganska bra dom lGGr lite mindre än x8 men är dyrare jag skulle säga en ARC ellr inte xperia alls...

Supergamer
P28
Medlem

6 juni 2011 15:50 | #15 Supergamer

iphone 4

Sarkasm
P27
Medlem

6 juni 2011 16:09 | #16 Sarkasm

Är du ute efter budgetvariant eller det bästa som finns ute?

Fysiskt qwerty-bord?
Hel-touch?

Ibland finns det ingen anledning till att ha det allra dyraste,
då skillnaderna är obetydliga. Beror på hur telefonen används.
Då kanske en prisvärd, billigare telefon är det bästa alternativet?

Vill, i vilket fall som helst, säga att det är bättre att köpa en nyare modell, oavsett om du vill ha en supermobil eller om det kvittar. Anledningen är att uppdateringar inte finns tillgängliga till äldre mobiler i samma grad som till nyare.
Även om du inte vill lägga några stora summor har du ändå chansen att få ut så mycket som möjligt för pengarna.

manunited98
P26
Medlem

6 juni 2011 19:33 | #17 manunited98

Jag har x8 och den är
1. Billig
2. Bra (tycker jag)
3. Lagom stor
Och massa annat. Fast det dåliga med den är isåfall karmeran typ 3.2? tror de. Och Batteriet

manunited98
P26
Medlem

6 juni 2011 19:35 | #18 manunited98

Eller så väntar du bara tills iphone 5 kommer ut.
För det är jävligt onödigt att köpa 4:an nu

Capital
P71
Medlem

6 juni 2011 19:44 | #19 Capital

Skrivet av Supergamer View Post
iphone 4

Är du helt seriös? Iphone är förmodligen den sämsta mobilen som någonsin har skapats. Min förra mobil (supergammal&färglös) fungerade bättre än Iphone.

Bahera93
P29
Medlem

6 juni 2011 22:14 | #20 Bahera93

Skrivet av Sarkasm View Post
Är du ute efter budgetvariant eller det bästa som finns ute?

Fysiskt qwerty-bord?
Hel-touch?

Ibland finns det ingen anledning till att ha det allra dyraste,
då skillnaderna är obetydliga. Beror på hur telefonen används.
Då kanske en prisvärd, billigare telefon är det bästa alternativet?

Vill, i vilket fall som helst, säga att det är bättre att köpa en nyare modell, oavsett om du vill ha en supermobil eller om det kvittar. Anledningen är att uppdateringar inte finns tillgängliga till äldre mobiler i samma grad som till nyare.
Även om du inte vill lägga några stora summor har du ändå chansen att få ut så mycket som möjligt för pengarna.

Ja alltså, jag vill ha något prisvärt, inte så att den ska kosta 5.000kr men heller inte 500kr, jag vill ha någonting där emellan, en mobil som har allt det där vanliga men ändå någonting speciellt som gör den just speciell, och ja fysiskt qwerty-bord är ett stort plus :) som jag har sett att xperia pro (?) har

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.