Ännu med besparing på Försvaret..

lunatic93
P29
Medlem

6 maj 2011 09:15 | #1 lunatic93

Då var det dags igen!.. Såg precis på nyheterna att man ska göra ännu mer besparin på försvaret. Som kommer leda till att det inte blir någon GmU och att dom inte ska anställa fler soldate dom kommande 3 åren... Jag tycker att det är förjävligt att dom ska dra ner på försvaret ännu mer än vad dom redan har gjort. Jobb kommer att försvinna och hundratals drömmar kommer att försvinna och försvaret blir ett skämt... om man ens kan kalla det som vi kommer ha för ett försvar.

Vad tycker ni om detta?

PerkyPug
P28
Medlem

6 maj 2011 11:39 | #2 PerkyPug

önskar att sverige var som på stormaktstiden då vi hade en stark arme och hade i princip tillgång till hela östersjön nu är sveriges försvar ett stort jävla skämt....

Newfag
P25
Medlem

6 maj 2011 14:30 | #3 Newfag

Skrivet av Bubben87 View Post
önskar att sverige var som på stormaktstiden då vi hade en stark arme och hade i princip tillgång till hela östersjön nu är sveriges försvar ett stort jävla skämt....

In fact Sveriges arme är den 13:onde bästa i världen, och jag förstår inte heller varför vi behöver en stor arme till att börja med..

zerkhan
P29
Medlem

6 maj 2011 15:06 | #4 zerkhan

JA! Osså svalt alla för alla våra pengar gick till armén och vi var ständigt i krig mot länder, krig vi verkligen inte klarade av! Bra tänkt =)

Hagge17
P29
Medlem

7 maj 2011 13:30 | #5 Hagge17

Jag packar väskorna och far till Danmark, så kan politikerna köra försvaret i botten bäst fan de vill.

Tack för mig!

Skrivet av Grizzlyhamster View Post
In fact Sveriges arme är den 13:onde bästa i världen, och jag förstår inte heller varför vi behöver en stor arme till att börja med..

13:e bästa i världen? Källor på det?

Fiskpuffar
P25
Medlem

7 maj 2011 21:55 | #6 Fiskpuffar

Vad skulle vi behöva en arme till? Den arbetskraften kan väl användas bättre någon annanstans?

Anonym666
F29
Medlem

7 maj 2011 22:26 | #7 Anonym666

Skrivet av Fiskpuffar View Post
Vad skulle vi behöva en arme till? Den arbetskraften kan väl användas bättre någon annanstans?

När det redan är brist på jobb?
Du vet att armén är ett bra sätt att få bort folk från arbetslöshetsmarknaden?

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.