Plåga djur.

1 2 3 4 5 6
loled3
P27
Medlem

3 maj 2011 15:54 | #61 loled3

Dom som gör det här borde bli behandlade på samma sätt -.- jag hade gärna gjort det, ska reapa dom.

AnArchoz
P29
Medlem

3 maj 2011 16:00 | #62 AnArchoz

Synd att det sker. Mer synd att folk tjänar pengar på det.

gert19
P29
Medlem

3 maj 2011 16:19 | #63 gert19

Såg att det var någon som höll på och whinade om att de på filmen bara ville tjäna pengar... Klart som fan att man vill tjäna pengar när man arbetar!!! Du får gärna arbeta gratis om du nu tycker det är så kul, men kan ju bara berätta för dig att du inte ens kommer ha råd med den salladen du i vanliga fall äter :P

sen att de bryter mot lagen är ju en annan femma. De kommer inte gå så bra för dem att tjäna pengar sen när de blir upptäkta. Vet ju inte om de ens får jobba där sen eller om de är någon som vill köpa kött av dom. De är helt enkelt inte så smart att bryta mot lagen om man vill tjäna pengar.

marabou
P29
Medlem

3 maj 2011 16:33 | #64 marabou

Skrivet av DrDollar View Post
Skrivet av nnnnttr View Post
så du tycker inte att det är fel att ena killen stod och slog en ko i huvudet med ett järnrör?
Fel och fel, det var kanske överdrivet våld men det är fortfarande naturligt. Jag tycker också det är kul att tortera stora djur som grisar, kor, hästar osv. Haha, minns när jag var typ 12 och brukade gå på nätterna med en hammare till en äng där det fanns hästar dygnet runt. Brukade locka hästarna till gallret med mat och när de började äta så slog jag dem i huvudet. En gång dog en häst som jag slagit 3 gånger med yxa och jävlar vad stolt jag var då, började nästan gråta på hemvägen av lycka. Sovde gott den natten.

om det du skriver är sant så är du helt jävla körd i huvudet, du måste ha allvarliga problem

Borttagen medlem

3 maj 2011 20:24 | #65 Avslutat konto

Skrivet av DrDollar View Post
Skrivet av nnnnttr View Post
så du tycker inte att det är fel att ena killen stod och slog en ko i huvudet med ett järnrör?

Fel och fel, det var kanske överdrivet våld men det är fortfarande naturligt. Jag tycker också det är kul att tortera stora djur som grisar, kor, hästar osv. Haha, minns när jag var typ 12 och brukade gå på nätterna med en hammare till en äng där det fanns hästar dygnet runt. Brukade locka hästarna till gallret med mat och när de började äta så slog jag dem i huvudet. En gång dog en häst som jag slagit 3 gånger med yxa och jävlar vad stolt jag var då, började nästan gråta på hemvägen av lycka. Sovde gott den natten.

Trololololololl...

LordDante
P28
Medlem

3 maj 2011 20:41 | #66 LordDante

Skrivet av gert19 View Post
Såg att det var någon som höll på och whinade om att de på filmen bara ville tjäna pengar... Klart som fan att man vill tjäna pengar när man arbetar!!! Du får gärna arbeta gratis om du nu tycker det är så kul, men kan ju bara berätta för dig att du inte ens kommer ha råd med den salladen du i vanliga fall äter :P

sen att de bryter mot lagen är ju en annan femma. De kommer inte gå så bra för dem att tjäna pengar sen när de blir upptäkta. Vet ju inte om de ens får jobba där sen eller om de är någon som vill köpa kött av dom. De är helt enkelt inte så smart att bryta mot lagen om man vill tjäna pengar.

Syftar du på mig så har jag inget emot att de får betalt för sitt jobb, jag vet hur illa ställt det är för jorbrukarna, men jag har däremot något emot att man har pengarna som främsta mål i en verksamhet som bygger på uppfödning av levande, kännande varelser....
Ska man föda upp djur så får man för fan sätta deras välbefinnande före din plånboks!

Slacker
P28
Medlem

3 maj 2011 20:54 | #67 Slacker

Jag ska börja med att säga att mycket av detta är jävligt olagligt i Sverige och att vissa av dom på filmen har problem. Jag gillar inte det jag ser på videon måste jag medge. Men tänk på att du inte helt kan lita på alla siffror i såna här filmer. Jag säger inte att det här inte händer i världen, eller ens i Sverige, men lägg märke till hur lite faktiska siffror dom har med här. Jag skulle vilja se mer om hur det faktiskt är, och mindre om hur djuren dör. För faktum är att allting dör, och att det oftast kommer att vara smärtsamt, något som äter en levande, eller svälta för att de andra ungarna tar all mat. Väldigt väldigt väldigt få djur får leva så länge att de dör av ålder. Se kritiskt på filmen, undersök mer innan du tar några stora beslut. Men om du efter detta anser att det är fel att äta djur så gör det inte, att vara en vegetarian eller vegan är helt ok.

Borttagen medlem

4 maj 2011 13:39 | #68 Avslutat konto

Smaken av död är för underbar.... Vegitarian? NEVAH!! :<

Men jag håller med till 100% att det är hemskt att dem håller på så här med djur.
Och jag blir sorgsen att veta att flera gånger gör man ingeting åt detta... men troligen så är inget kött därifrån på marknaden här i Svergie, Coop, Ica, Hemköp, Maxi, Citygross?
Men om man verkligen vill att något ska ändras så hjälper det ändå inte väl med att bli vegitarian? fast det finns andra andledningar att man blir det men om man verkligen vill att det ska ändras så borde man samla tusentals personer och marchera ut till fabriken och ja..

arebokert
P29
Medlem

4 maj 2011 16:22 | #69 arebokert

Men snälla, DrDollar är ju det största trollet jag sett på forumet än så länge, och jag är ändå ganska aktiv här. Sluta mata honom Nnnnttr, han tycker bara att det är ännu roligare då.

Borttagen medlem

4 maj 2011 17:57 | #70 Avslutat konto

Skrivet av arebokert View Post
Men snälla, DrDollar är ju det största trollet jag sett på forumet än så länge, och jag är ändå ganska aktiv här. Sluta mata honom Nnnnttr, han tycker bara att det är ännu roligare då.

indeed.

Borttagen medlem

4 maj 2011 18:59 | #71 Avslutat konto

Jag kunde inte ens se 2 minuter av videon. Det är fan jävligt hur man behandlar djur, speciellt innan man dödar dom. Att visa lite respekt och döda djuren på ett snabbt smärtfritt sätt utan att dom märker något hade enligt mig varit det barmhärtigaste sättet.

Iofs så är det ju såhär det fungerar. Man att själva arbetaren kastrerar en gris utan att söva ner den är fan jävligt...

arebokert
P29
Medlem

4 maj 2011 18:59 | #72 arebokert

Skrivet av Slacker View Post
För faktum är att allting dör, och att det oftast kommer att vara smärtsamt, något som äter en levande, eller svälta för att de andra ungarna tar all mat. Väldigt väldigt väldigt få djur får leva så länge att de dör av ålder.

Visst, det är inte många djur som får leva tills de dör av ålderdom. Men det som jag tror de flesta reagerar på, inklusive mig, är att djuren inte får ett bra liv INNAN de dör. Här i Sverige så har vi vad jag vet lagar på hur djuren ska behandlas innan de slaktas. Jag har inget emot att vi föder upp djur och slaktar dem, bara det görs på rätt sätt och att djuren får ha ett bra och lyckligt liv tillsochmed de dör.

Dessutom så nämner du att många djur dör en smärtsam död, och det gör de också, men det är i det vilda. Där gäller naturens lagar, d.v.s den starkaste överlever. Men i ett så avancerat samhälle som vi har idag så är vi fullt kapabla till att ta hand om djuren på rätt sätt. Det handlar mer om att det finns många sjuka personer i våran värld som "sparar pengar" på att utsätta djuren för onödigt lidande.

MadHatter
P30
Medlem

4 maj 2011 21:00 | #73 MadHatter

Skulle jag se någon som misshandlade ett djur så skulle jag misshandla den personen värre.

Heavy95
P28
Medlem

4 maj 2011 22:47 | #74 Heavy95

Om jag ser någon stå och drar min katt så mycket som i öronen smäller det i bakhuvet på oavsett vem det är.
Och dom som rent av plågar djur till döds har jag lust att köra JIGSAW skit på dom... Att t.ex flå tvättbjörnar levande... Säkert ett par tusen som sett det via Existenz? Skära hästar och tjurar i penis och testicklar, som dom sa på nyheterna någon månad sedan, vidrigt...

Vad sägs om lite payback?
"I wanna play a game... The human skin is an fantastic construction which is capable of protect the body from diseases and toxic substances and also how tough it is to resist damage...
In your back you have 30 chrome rings through your skin in different locations, behind you is a spiked wall and behind it is a electric winch, which in exactly 60 seconds will start to pull you against the wall and then spikes will slowly pierce your flesh until the spikes are completely trough your body... You must find the key to the device you are attached to and turn off the power, infront of you you have a small table with the instrument you'll need to free yourself, this is what you have to do: Take the knife and cut out the key which is placed under your skin on the middle part of your belly.
So how is it goin' to be? Your life, or the painfull but only key for your freedom?
You have 60 seconds, let the game begin..."

Lite sadistiskt, jag vet... Men det är ungefär så det ser ut med djuren, folk som trycker spikar i magen på dem, skär dom med knivar så att inälvorna ramlar ut, skär sönder könsdelarna och allt möjligt vidrigt, och bara för att göra det värre så sätter vissa ut sånt här på nätet!? Satt och kollade på ett klipp med mina kompisar på rasten i skolan härom veckan där ett par grabbar i USA plågade en häst till döds med kniv... Klippet var ca 30 min långt, och vi visade det till våran lärare och hon började gråta och spydde... Varför jag ens kollade vet jag inte men när man ser nått sånt så är det svårt att titta bort, man vill ju hoppas på för det bästa för djuret.

Att föda upp en gris, göda upp den på naturlig väg och sen slakta den på ett humant sätt för mat är en sak, bara man inte plågar den på vägen dit...

MadHatter
P30
Medlem

4 maj 2011 23:51 | #75 MadHatter

Skrivet av Heavy95 View Post
d Att föda upp en gris, göda upp den på naturlig väg och sen slakta den på ett humant sätt för mat är en sak, bara man inte plågar den på vägen dit...

Dock så har inte grisar något vidare under tiden de får leva.

LordDante
P28
Medlem

4 maj 2011 23:59 | #76 LordDante

Inga djur man föder upp har det bra medan de lever, det är helt enkelt för dyrt, skulle vara mjölkkor på kravgårdar isf...

PerkyPug
P29
Medlem

5 maj 2011 16:47 | #77 PerkyPug

under andra världskriget gjorde man lampkärmar av judeskinn...

itwillburn
P29
Medlem

5 maj 2011 21:15 | #78 itwillburn

Skrivet av Lord305 View Post
Inga djur man föder upp har det bra medan de lever, det är helt enkelt för dyrt, skulle vara mjölkkor på kravgårdar isf...

Precis... Lite synd om djur som föds upp för att slaktas. De lever typ i en illaluktande stålbur tillsammans med 200 likadana djur. Inte riktigt så, givetvis, menmen...

LordDante
P28
Medlem

5 maj 2011 21:18 | #79 LordDante

Skrivet av 3810down View Post
Skrivet av Lord305 View Post

Precis... Lite synd om djur som föds upp för att slaktas. De lever typ i en illaluktande stålbur tillsammans med 200 likadana djur. Inte riktigt så, givetvis, menmen...

Nära på dock, deras dagordning är trotts allt; vakna, ät, stå, vila, äta mer, stå lite mer, äta ännu mer, vila mer, sova, vakna...

erikbanan
P26
Medlem

5 maj 2011 21:58 | #80 erikbanan

jag tycker det e helt fel och vidrigt att behandla djur så där... hur fan kan man gå hem o äta midda och se på tv sen sova efter att ha knät nacken på små kycklingar o skärt halsen av kor och fått ass mycke blod över sig...

där imot så kan man hjälpa på annat sätt en att bli veg man kan kolla var maten kommer ifrån om det e där djuren behandlas bra eeller dåligt , man kan kolla på märket oftast

eftersom mer och mer köper märket där djuren inte blir behandlade så här så börjar det bli mindre o mindre sånt här som tur e

1 2 3 4 5 6

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.