Livets meningslöshet...

1 2 3
IronyFist
P32
Medlem

20 april 2011 23:01 | #21 IronyFist

En helt (nästan) orelaterad låt :D

DMV - Primus

Lyssnar ni noga så hör ni att Les Claypool sjunger "Call it pointlessssssssssssssssssssssssssss" (Fast utan fullt så många sssss ;D )

gran89
F43
Medlem

21 maj 2011 00:43 | #22 gran89

Jag förstår dig, men tänk allt roligt som man gör emellan äta,sova och jobba ^^
Jag menar våran s.k förökning är ju ett nöje som man njuter av wink

LordDante
P28
Medlem

21 maj 2011 00:52 | #23 LordDante

Skrivet av Froltox View Post
Jag förstår dig, men tänk allt roligt som man gör emellan äta,sova och jobba ^^
Jag menar våran s.k förökning är ju ett nöje som man njuter av wink

Det är nöjen, men är det verkligen någon sann mening i dem, dina minnen kommer mer eller mindre försvinna den dagen du dör, alla dina erfarenheter, kunskaper och dyl. kommer inte vara till någon nytta för mänskligheten när du är död, om du inte berättat om dem för folk, men de hjälper dig fortfarande inte som död...
Livet mening är (som jag sagt tidigare) att föröka sig maximalt på minimal tid och medan du använder minimalt med resurser, för att sedan falla ned död...

person
P30
Medlem

21 maj 2011 10:53 | #24 person

Jo visst det är meningslöst, och det är därför människan har kommit upp med religioner. Jag menar orka leva ett helt liv med slit och arbete utan belöning och det "viktigaste" du gör är att föröka dig.

En anledning till människans framgång är att vi, tackvare våra två ben har mer ork att föröka oss.

Men dock är det en stor punkt där religioner faller för mig, varför skulle en gud skapa en värld där livet går ut på att födas, föröka sig och dö?

EDIT:

Skrivet av Anonym666 View Post
Livet är nog mer vad man gör det till tror jag!

vad är det man blir ihågkommen för? Jo hur många ungar du har och vad du har för jobb, av den enkla anledningen att det är det viktigaste vi gör.

Borttagen medlem

21 maj 2011 12:56 | #25 Avslutat konto

Skrivet av person View Post
Jo visst det är meningslöst, och det är därför människan har kommit upp med religioner. Jag menar orka leva ett helt liv med slit och arbete utan belöning och det "viktigaste" du gör är att föröka dig.

En anledning till människans framgång är att vi, tackvare våra två ben har mer ork att föröka oss.

Men dock är det en stor punkt där religioner faller för mig, varför skulle en gud skapa en värld där livet går ut på att födas, föröka sig och dö?

EDIT:

vad är det man blir ihågkommen för? Jo hur många ungar du har och vad du har för jobb, av den enkla anledningen att det är det viktigaste vi gör.

Läser du bibeln så är det VÅRAT fel att Gud gav oss döden som straff. Hade vi inte syndat så hade vi ALDRIG dött!

Borttagen medlem

21 maj 2011 13:03 | #26 Avslutat konto

enligt mig men låt oss återge till ämnet

Borttagen medlem

21 maj 2011 13:03 | #27 Avslutat konto

återgå*

LordDante
P28
Medlem

21 maj 2011 14:05 | #28 LordDante

Skrivet av VolvoS98 View Post
Läser du bibeln så är det VÅRAT fel att Gud gav oss döden som straff. Hade vi inte syndat så hade vi ALDRIG dött!

Vilken slags sjuk varelse skulle döma hundratals miljoner till döden bara för att deras förfäder inte gjorde precis som den sa?
Dessutom får du det att låta som det är den här generationens, den som kommer dö, fel att de kommer och dö, vilket det inte är...
Syftade på arvsynden om du inte förstod det...

Atleastsomeone
P28
Medlem

7 juni 2011 21:24 | #29 Atleastsomeone

Jag skulle nog säga att livet inte kan bli mera en vad man gör det till :P

ebr94
P29
Medlem

8 juni 2011 02:28 | #30 ebr94

Det är inte alltid så lätt som det är sagt!

Kanske vill man leva ett bra -och försöker göra det till ett bra liv, men att det finns saker som hindrar en? Nä det har du inte tänkt på /:

Skrivet av LordDante View Post
Skrivet av Axiom View Post
Hade evig ungdom/vuxenhet varit något du hade valt om det hade gått?
Tror det skulle vara ganska självklart för de flesta att vilja ha evigt liv, men då det är mer eller mindre omöjligt så är det ingen möjlighet....

Nä, inte är det självklart att man vill ha evigt liv, är du medveten om det blir det ju för jävligt att tänka att du aldrig kommer få någon vila, jag tror det är rätt skönt att äntligen få dö efter ett långt liv. Själv skulle jag föredra att veta att man har ett kort liv framför sig, då kan man börja göra det man vill, ta ut ett fett lån, om man nu har möjligheten, sedan göra allt man vill göra och kan göra :)

ebr94
P29
Medlem

8 juni 2011 02:31 | #31 ebr94

Jag förstår dig, men tänk allt roligt som man gör emellan äta,sova och jobba ^^ Jag menar våran s.k förökning är ju ett nöje som man njuter av wink
Det är nöjen, men är det verkligen någon sann mening i dem, dina minnen kommer mer eller mindre försvinna den dagen du dör, alla dina erfarenheter, kunskaper och dyl. kommer inte vara till någon nytta för mänskligheten när du är död, om du inte berättat om dem för folk, men de hjälper dig fortfarande inte som död...

Nä, klart det inte hjälper dig, men om man nu åstadkommit något, som folk har nytta av, då dör man inte förgäves -> Inget meningslöst liv.

Borttagen medlem

8 juni 2011 02:37 | #32 Avslutat konto

Skrivet av ebr94 View Post
Jag förstår dig, men tänk allt roligt som man gör emellan äta,sova och jobba ^^ Jag menar våran s.k förökning är ju ett nöje som man njuter av wink

Nä, klart det inte hjälper dig, men om man nu åstadkommit något, som folk har nytta av, då dör man inte förgäves -> Inget meningslöst liv.

De kommer inte ha någon användning för det i någon längre utsträckning, de dör ändå och tappar skalet av erfarenhet, känslor och drömmar etc.

IronyFist
P32
Medlem

8 juni 2011 12:47 | #33 IronyFist

Imitera flygplan. Det är helt klart meningen med livet. *Sträcker ut armarna, imiterar en jetmotor och springer runt i en cirkel*

LjtnantLagg
P28
Medlem

2 november 2011 21:54 | #34 LjtnantLagg

*Ahhhh* Det är ju vad man gör i livet som gör det Fantastiskt imo

brainfuck
P25
Medlem

2 november 2011 22:00 | #35 brainfuck

Citat:

Hur kul är det att leva för evigt?

1141514
P28
Medlem

2 november 2011 22:06 | #36 1141514

Varför måste livet ha en mening? Jag ser absolut ingen mening med livet och bryr mig inte det minsta lilla

Talangscout
P28
Medlem

2 november 2011 22:52 | #37 Talangscout

Livet är det man gör det till så enkelt är det. Men att äta, sova och föröka sig är långt ifrån allt man gör i sitt liv. Även om du dör så lämnar du ett arv efter dig.

Jacko91
P31
Medlem

6 februari 2012 23:04 | #38 Jacko91

Livet är som en skola i gigantiska mått, allt liv har en mening i och med den har en vilja att aldrig dö helt , det då bara omvandlas till ngt annat . Det där om gud är nog enklast att tänka i de andliga banorna , begreppet Liv är väldigt komplext och svårt att beskriva precis i detalj vetenskapligt . Liv är bara inte liv , det är en kraft en förändring . Allt liv har sitt kretslopp både i fysisk form som i icke fysiks form . Livet efter döden är lika viktig som vid ett livs födelse , inget bara dör sen då inget finns kavar efter döden som många tror , då vet dom inte hela sanningen eller förstår den helt inte . Livet är inte en slump det finns en smart design och vetskap bakom livets alla processer . Så lev och njut livet är kort !

Ilovecats
F26
Medlem

7 februari 2012 16:04 | #39 Ilovecats

men vad är själva meningen med att leva?föröka sig och leva och etc? ska detta fortsätta i evigheter?om inte, vad e meningen med att vi levt?

IronyFist
P32
Medlem

7 februari 2012 18:00 | #40 IronyFist

Det är det som är meningen; att det inte finns nån mening annat än att säkra artens överlevnad. Dvs föröka sig. Svälj det och lev med det.

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.