Funderar!

Hejsan177
P25
Medlem

15 november 2010 20:14 | #1 Hejsan177

Hej jag är snart 13 år och jag [[vill]] bli pilot men alla säger man måste ha jätte bra betyg i skolan så jag undrar om jag skulle börja oroa mig nu och börja plugga jätte mycket eller bara ta det lungt??

pow3rl3ss
P26
Medlem

15 november 2010 20:16 | #2 pow3rl3ss

Spelar väl ingen roll om man måste ha bra betyg eller ej?
Satsa på att få bra betyg istället för att nöja dig med vad du behöver göra.

HerrHurrDurr
P26
Medlem

15 november 2010 20:16 | #3 HerrHurrDurr

Vad går du i sexan, sjuan? Iaf.. Du får inte betyg förrns i 8:an och innan dess tycker jag man kan ta det rätt lugnt också, Men när betyger kommer, kommer även allvaret!

Tomten1991
P31
Medlem

15 november 2010 20:19 | #4 Tomten1991

Jag vet inte hur det är med betyg och det, men tror att man ska ha rätt så bra!
Men tänk på att du måste ha toppen syn för att få vara pilot! En polare till mig hade lite dålig syn (behövde inte glasögon)
Och han fick inte bli pilot för det.

chrippe
P30
Medlem

15 november 2010 20:44 | #5 chrippe

Det som krävs för att bli pilot är godkända betyg i Matematik C, Fysik A och Engelska B. Dessa kan du läsa upp hos Komvux eller något av de kommersiella bolag som tillhandahåller samma kurser!

Mvh

/Karl-Johan Kritz
Chief Ground Instructor
Svensk Pilotutbildning AB
Karl-Johan Kritz

Det fixar du genom att gå sam eller något annat studieprogram vilket du inte behöver så höga betyg för, (beroende på vart du bor) För dom flesta gymnasier har ett studieinriktat program. Om du går ett studie inriktat program och ändå inte får dom här ämnena kan du gå comvux efter gymnasiet och plugga in dom, men jag ska varna dej, att bli pilot är väldigt dyrt och det är väldigt svårt att få jobb, och det kommer bli svårare nu när flyg börjar datoriseras.
Hoppas detta hjälpte dej någorlunda.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.