Jag träffade en man från framtiden!

1 2 3 4
gurktuggare
P32
Medlem

5 november 2010 20:03 | #41 gurktuggare

Skrivet av arebokert View Post
Jag tror att om tidsresor faktiskt existerade, så skulle nog förintelsen aldrig ägt rum

Det tråkiga är att om det inte hade hänt så hade våran medicinska kunskap om människan varigt mycket lägre då de använda judar osv som försökskaniner.

normex
P27
Medlem

5 november 2010 20:31 | #42 normex

HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! det här var det roligaste jag har läst :) HAHA omg haha ofta det där är sant? du har fan säkert drömt XD

alleisonline
P28
Medlem

5 november 2010 21:44 | #43 alleisonline

Det roliga är att du som skapade denna frågan beskriver en film som jag har sett i detalj! Jag skickar en länk så att ni kan se vilket troll han är --> http://www.youtube.com/watch?v=_vx_V7CjYAo

Borttagen medlem

5 november 2010 21:52 | #44 Avslutat konto

Skrivet av kettu92 View Post
Varifrån fick du att det är teoretiskt möjligt att åka i tid i ett svart hål, både framåt och bakåt i tiden?

Det är inte alls sant att vi skulle ha gjort det om det är praktiskt sant. En människa har inte ens varit till mars, som är grannplanet.

Varför bytte du topic?

Lord har rätt där på ett hörn om inte fler o:

yuck380
P
Medlem

6 november 2010 00:49 | #45 yuck380

Skrivet av Ronney View Post
Skrivet av emppo5 View Post
ojojojoj alltid lika kul att läsa trådar från p13s. jag håller fullständigt med adde9400. Du p13, låt inte din fantasi hamna på internet, du vekar inte veta hur löjligt det du skrev är.

om du är p16, kanske du skulle stava bättre? "du vekar inte veta hur löjligt det du skrev är."

vad fan är "vekar"? skulle tro att du är en p11 som inte vågar visa sin ålder för att han skulle bli dissad..

Ehm.. han hade ett slarvfel? Är du helt go i huvudet eller?

Gunzzz
P32
Medlem

6 november 2010 13:32 | #46 Gunzzz

Det finns ett begrepp i psykologin, "inlärd hjälplöshet" tror jag det kallas. Det inne du tror att någon kan hända, så gör det det. Om du tror på vad han sa om att inte sova hemma den där natten, och du gör det ändå, så kommer du att råka ut för vad han varnade dig. Ditt undermedvetna/medvetna - något av dem - tror helt enkelt att du inte kan komma undan, och dörför låter du det ske. Det låter otroligt, men det är sant.

En flicka hade fått en förbannelse över sig som barn, den gick ut på att hon inte skulle fylla 23. Hok två dagar innan till sjukhuset och bad om att få bli inlagd så dem kunde hålla koll på henne. Förbannelsen på hennes systrar hade slagit in, och därför trodde hon att hon var nästa på tur. Hon dog på sjukhuset dagen innan hennes 23:e födelsedag på ett helt oförklarbart sätt, ingenting var fel på henne. MEN: hon hade gett efter, och trodde verkligen att hon inte kunde komma undan förbannelsen. Därför gav hon upp livsgnistan, och bara dog.

Detta är lite av en varning, råka inte ut för samma sak. Men det du berättar låter spännande ändå, haha

Eliasden3dje
P24
Medlem

6 november 2010 14:12 | #47 Eliasden3dje

Jag har läst en sak:

Det fanns en astrunaut som färdades i rymden snabbare är ljusets hastighet i vakuum (299.792.458 m/s (exakt värde).(ca 300m/s på jorden genom luft.)
Så när han kom tillbaka till jorden gjorde dom ett DNA test eller nått, så kom man fram till att han var exakt 4 sekunder yngre/äldre(kom inte ihåg vad) än vad han skulle ha varit..... Alltså typ saktat ner/eller åkt snabbare i tiden eller nått.

Ni tror säkert inte på detta men jag har hittat källor som har bevisat det.. SÅ **** ***!

person
P30
Medlem

6 november 2010 14:19 | #48 person

Skrivet av arebokert View Post
... Jag tror att om tidsresor faktiskt existerade, så skulle nog förintelsen aldrig ägt rum, och ett botemedel för cancer hade uppfunnits.

Och till han som argumenterade med att tidsresenärer klädde sig i våran tids kläder: Va fan skulle de resa till våran tid för, om det inte vore just för att kunna hjälpa oss i denna tid?

Om förintelsen aldrig skulle ägt rum skulle det inte vara något som stoppade dagens nassar från att skapa en i dag, visst det var hemskt men om det inte skulle hänt då skulle det ju bara hända senare. tyckte faktiskt att du kunde komma på en bättre sjukdom än cancer typ AIDS, då majoriteten av de som får cancer överlever...

Också det faktum att du aldrig nämnde svält och miljöförstöring både roar och oroar mig.

Som någon annan tidigare nämnt skulle ett ingripande av en tidresenär kunna störa tidslinjen, man kan ju också använda tidsresor till att lära sig historia. Historia är ju viktigt för människan.

chrippe
P30
Medlem

13 november 2010 12:42 | #49 chrippe

Förstår dock inte varför folk bråkar om tidsresor är teoretiskt möjliga idag eller inte, vetenskapen går frammåt varje dag varför skulle vi inte kunna ha möjligheten att resa i tiden, och som ni säger "varför inte rigga valet så hitler förlorar och rädda 6mil judar?" Jo troligtvis om vi nu skulle ha möjlighet att resa i tiden så finns det säkert lagar på att man inte får ändra historien. Man kanske semestrar i olika tidsperioder fan vet jag och man inte får ändra saker, personen som ts pratar om kanske hade bråttom för man är under uppsikt när man är i en annan tidsperiod för att inte skapa paradoxer.
Nu tror jag dock att ts är ett troll men man får ändå tänka logiskt, för några år sen trodde dom att atomer var det minsta som fanns och det har dom ju bevisat flera gånger om att det var fel så varför skulle inte tidsresor kunna vara möjliga inom en sisådär 50-300 år och självklart lär man inte få ändra historien då genom stora grejer som elimenera andra världskriget, sno facebook eller berätta för sej själv att "stöt på den snygga bruden som raggar på dej i matterummet, hon suger som en gudinna och du sumpar det annars."

kronberg
P33
Medlem

21 november 2010 01:17 | #50 kronberg

jävla troll, du har tagit från flashback.

Otrolig
P25
Medlem

21 november 2010 11:00 | #51 Otrolig

Skrivet av Lord305 View Post
Skrivet av Ronney View Post
Skrivet av Lord305 View Post
Först några fakta: 1. tidsresor är i teorin möjliga. 2. om du reser bakåt i tiden är det (nästan) omöjligt att resa tillbaka! 3. Som Stephen Hawking säger "om tidsresor vore möjliga varför ser vi inga då som rest tillbaka till vår tid?" och nu vad vi alla har väntat på, Varför skulle någon resa tillbaka i tiden för att säga till dig att du inte ska sova hemma ett vist datum? och därmed riskera att skapa en trevlig sak som kallas paradox? (tex. du dör om du sover hemma, men när han säger till dig det överlever ju du och då kan du göra saker som hindrar uppfinnande av en tidsmaskin...) släpp det, han var inte från framtiden punkt slut
kanske det är en ättling till honom, som inte skulle existera om hans skulle dö detta datum, men eftersom han inte var död ännu, fanns denna person ännu? 1. även, tid och rum hänger ihop, och eftersom man kan röra sig i rummet, skulle man även kunna röra sig i tiden, inte sant? 2. och nej, man skulle inte kunna resa tillbaka, eftersom man redan då har förändrat världen genom att resa tillbaka i tiden.. 3. och ja, det kan du ha rätt i. men folk kanske inte säger till en random typ på gatan "Hej! jag är från framtiden!!", de kanske behåller det för sig själv.. de kanske även är tysta, eftersom språket kommer ändras ibland, så han inte drar till sig uppmärksamhet och denne kanske har sytt ihop kläder av gamla stilar, hittat i några gamla dokument, så att han inte heller skulle dra till sig uppmärksamhet, genom klädseln. jag tror man kan göra tidsresor. jag tror att man kan varna folk i framtiden, från att t.ex bli mördad om man går ut. och ja, till denne topic's startare, jag tror att du borde hålla vad han sa, man vet aldrig vad som kommer hända.
sluta leka geni, du säger bara det jag sa men på ett nytt sätt. 1. stämmer, tänk dig tiden som en fjärde dimension som du bara kan resa frammått i. Du kan åka tillbaka i tiden på tre sätt; genom att röra dig snabbare än ljuset (lycka till med det), maskhål (vilka är extremt instabila), eller genom svarta hål (ja, tillbaka till vintergatan hade rätt!). 2. Du kan åka tillbaka men då blir det genom att röra dig långsammare än ljuset ner frusen till absoluta nollpunkten (eller i ett svart hål), svåra men inte omöjliga. 3. du har en poäng där, men skulle inte du om du hade tillgång till tidsresnings utrustning gett den till folk för 1000år sedan? då människan kan utvecklas obegränsat under ett begränsat tidsspann? och ditt sista påstående tar priset, en "liten" motgång (typ rigga valet) för Hitler skulle räddat 6 miljoner Judar som dog, så jag tror inte att Bluespots liv är särskilt viktigt i jämförelse.

Sant.

Honka
P27
Medlem

27 november 2010 00:52 | #52 Honka

1. stämmer, tänk dig tiden som en fjärde dimension som du bara kan resa frammått i.
Du kan åka tillbaka i tiden på tre sätt; genom att röra dig snabbare än ljuset (lycka till med det), maskhål (vilka är extremt instabila), eller genom svarta hål (ja, tillbaka till vintergatan hade r

NEJ. Man skulle åka utanför ett svart ål och kretsa runt det. Inte fara in i det.

Honka
P27
Medlem

27 november 2010 00:56 | #53 Honka

Skrivet av Eliasden3dje View Post
Jag har läst en sak:

Det fanns en astrunaut som färdades i rymden snabbare är ljusets hastighet i vakuum (299.792.458 m/s (exakt värde).(ca 300m/s på jorden genom luft.)
Så när han kom tillbaka till jorden gjorde dom ett DNA test eller nått, så kom man fram till att han var exakt 4 sekunder yngre/äldre(kom inte ihåg vad) än vad han skulle ha varit..... Alltså typ saktat ner/eller åkt snabbare i tiden eller nått.

Ni tror säkert inte på detta men jag har hittat källor som har bevisat det.. SÅ **** ***!

Vilka källor? Känns meningslöst om du inte visar oss dem.

LordDante
P28
Medlem

27 november 2010 01:52 | #54 LordDante

Skrivet av Honka View Post
1. stämmer, tänk dig tiden som en fjärde dimension som du bara kan resa frammått i.
Du kan åka tillbaka i tiden på tre sätt; genom att röra dig snabbare än ljuset (lycka till med det), maskhål (vilka är extremt instabila), eller genom svarta hål (ja, tillbaka till vintergatan hade r

NEJ. Man skulle åka utanför ett svart ål och kretsa runt det. Inte fara in i det.

Ett svart hål är inget hål, det är en extremt kompakt klump som drar åt sig allt tom. ljuset, med "åka in i det" menade jag att passera händelsehorisonten (och komma ut, vilket är omöjligt).

LordDante
P28
Medlem

27 november 2010 01:56 | #55 LordDante

Skrivet av chrippe View Post
Förstår dock inte varför folk bråkar om tidsresor är teoretiskt möjliga idag eller inte, vetenskapen går frammåt varje dag varför skulle vi inte kunna ha möjligheten att resa i tiden, och som ni säger "varför inte rigga valet så hitler förlorar och rädda 6mil judar?" Jo troligtvis om vi nu skulle ha möjlighet att resa i tiden så finns det säkert lagar på att man inte får ändra historien. Man kanske semestrar i olika tidsperioder fan vet jag och man inte får ändra saker, personen som ts pratar om kanske hade bråttom för man är under uppsikt när man är i en annan tidsperiod för att inte skapa paradoxer.
Nu tror jag dock att ts är ett troll men man får ändå tänka logiskt, för några år sen trodde dom att atomer var det minsta som fanns och det har dom ju bevisat flera gånger om att det var fel så varför skulle inte tidsresor kunna vara möjliga inom en sisådär 50-300 år och självklart lär man inte få ändra historien då genom stora grejer som elimenera andra världskriget, sno facebook eller berätta för sej själv att "stöt på den snygga bruden som raggar på dej i matterummet, hon suger som en gudinna och du sumpar det annars."

Skulle det inte vara enklare då att du valde att "loopa" en period, tex. varje år 3000, åker alla människor tillbaka till år 2000 igen?

Ranger
P26
Medlem

27 november 2010 02:16 | #56 Ranger

Men snälla... TS har kopierat tråden från Flashback.
Detta har även varit på andra forum...

TS är ett troll.

Borttagen medlem

27 november 2010 07:45 | #57 Avslutat konto

Jag har läst en sak: Det fanns en astrunaut som färdades i rymden snabbare är ljusets hastighet i vakuum (299.792.458 m/s (exakt värde).(ca 300m/s på jorden genom luft.) Så när han kom tillbaka till jorden gjorde dom ett DNA test eller nått, så kom man fram till att han var exakt 4 sekunder yngre/äldre(kom inte ihåg vad) än vad han skulle ha varit..... Alltså typ saktat ner/eller åkt snabbare i tiden eller nått. Ni tror säkert inte på detta men jag har hittat källor som har bevisat det.. SÅ **** ***!

Om Einstein har rätt så är det omöjligt, men har blivit kritiserad också. Se:http://www.robotbyn.se/astrofysik/relativitetsteorin.php och http://sv.wikipedia.org/wiki/Relativitetsteori
och http://www.kosmologika.net/...eometrodynamik/index.html
. Som jag förstått det så är ljusets hastighet relativ. Men, men... Jag är ju bara elva.
Men det är däremot ett tankeexperiment som Einsteins partner berättade för civila för att dom skulle förstå också.
Men i teorin så är det möjligt, och efter att några från Schweiz gjorde 50.000 antiatomer med hjälp av mangetism en längre tid. Fast då kan man bara typ färdas 10 gånger snabbare, men inte snabbare än ljuset.

einstein1
P26
Medlem

29 januari 2011 22:35 | #58 einstein1

Jag har läst en sak: Det fanns en astrunaut som färdades i rymden snabbare är ljusets hastighet i vakuum (299.792.458 m/s (exakt värde).(ca 300m/s på jorden genom luft.) Så när han kom tillbaka till jorden gjorde dom ett DNA test eller nått, så kom man fram till att han var exakt 4 sekunder yngre/äldre(kom inte ihåg vad) än vad han skulle ha varit..... Alltså typ saktat ner/eller åkt snabbare i tiden eller nått. Ni tror säkert inte på detta men jag har hittat källor som har bevisat det.. SÅ **** ***!

Och du tror att mänsklig teknik kan få upp oss i sådana hastigheter!?

LordDante
P28
Medlem

29 januari 2011 22:47 | #59 LordDante

En intressant tråd för att sammanfatta, men inte tack vara TS...

ligge1337
P26
Medlem

29 januari 2011 22:59 | #60 ligge1337

Låter konstigt, men när jag var typ 5-6 år så hade jag en granne som jag var bästa vän med han var typ 7-8 år... vi var varje dag...

En dag när vi skulle "leka" då så gick jag ut till vår "hemliga" mötes plats... så helt plötsligt dyker det upp en kille i 16-17 års åldern... han bara hej! jag bara hej!
han bara det var länge sen!
Jag bara... vaa?:S känner jag dig?
Han bara ... Ja? det är jag "vill inte säga hans namn här"...
Jag bara... Vadå? hur har du kunnat bli så stor?
Han bara... Jag har ätit tabletter så man växer!
Jag bara... coolt!
..............................................................

Asså jag kommer ihåg det som igår!
Allt i minsta detalj.
och jag undrar än idag hur han kunde bli så gammal på en dag?
jag har tänkt på att han har kunnat resa i tiden... men det går ju inte... eller?`

Ja, ni får tro vad ni vill, men detta är 100% sant! det kan jag svära hela mitt liv på!

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.