Jag träffade en man från framtiden!

1 2 3 4
AwzimNinja
P32
Medlem

16 september 2010 23:57 | #21 AwzimNinja

Skrivet av kettu92 View Post
Varifrån fick du att det är teoretiskt möjligt att åka i tid i ett svart hål, både framåt och bakåt i tiden?

Det är inte alls sant att vi skulle ha gjort det om det är praktiskt sant. En människa har inte ens varit till mars, som är grannplanet.

det finns teorier om att kunna använda svarta hål som färdmedel igenom tid och rum, men vissa forskare säger att du kommer att dö och inte komma ur det svarta hålet.
varför man kan använda svarta hål som time travel? därför att det är egentligen omöjligt det svarta hål gör, något sånt sa dom :P

för att resa tillbaka i tiden så måste universum snurra och det gör den ju inte, och det är precis därför svarta hål kanske kan användas för dom snurrar med en grov gravitations kraft.. teoretiskt sätt.

Schofeldt
P31
Medlem

17 september 2010 04:16 | #22 Schofeldt

En svart hål är ju bara en gravitationspunkt liksom? Så varför skulle det användas för att färdas i tiden? Det låter väldigt ologiskt.. Man har ju räknat ut (enligt teorin då) att för att färdas bakåt i tiden så måste man åka snabbare än ljuset, och det finns det ingenting som gör än så länge.. Inte ens ljuset undgår svarta hålets dragningskraft. Det är sjukt kraftigt och allting som dras in där bara förgörs eller något.. För vad själva punkten är, dvs singulariteten som de kallas, har ingen någon aning om, och det kommer vi ju inte veta heller förrän vi skickar in någonting där..

bluespot
P31
Medlem

17 september 2010 13:15 | #23 bluespot

Skrivet av Schofeldt View Post
En svart hål är ju bara en gravitationspunkt liksom? Så varför skulle det användas för att färdas i tiden? Det låter väldigt ologiskt.. Man har ju räknat ut (enligt teorin då) att för att färdas bakåt i tiden så måste man åka snabbare än ljuset, och det finns det ingenting som gör än så länge.. Inte ens ljuset undgår svarta hålets dragningskraft. Det är sjukt kraftigt och allting som dras in där bara förgörs eller något.. För vad själva punkten är, dvs singulariteten som de kallas, har ingen någon aning om, och det kommer vi ju inte veta heller förrän vi skickar in någonting där..

Om forskare har teorier om det så är det förmodligen möjligt i TEORIN, tyst du okunnige.

Ronney
P25
Medlem

17 september 2010 22:02 | #24 Ronney

Skrivet av Lord305 View Post
Skrivet av Ronney View Post
Skrivet av emppo5 View Post
ojojojoj alltid lika kul att läsa trådar från p13s. jag håller fullständigt med adde9400. Du p13, låt inte din fantasi hamna på internet, du vekar inte veta hur löjligt det du skrev är.
om du är p16, kanske du skulle stava bättre? "du vekar inte veta hur löjligt det du skrev är."

vad fan är "vekar"? skulle tro att du är en p11 som inte vågar visa sin ålder för att han skulle bli dissad..
och du en p12 som märker ord, vissa kan skriva snabbt men då kan det bli fel och vissa som du kan inte det och hackar då på oss andra!

blind elr, jag är 13 xD

Ronney
P25
Medlem

17 september 2010 22:04 | #25 Ronney

Skrivet av bluespot View Post

Om forskare har teorier om det så är det förmodligen möjligt i TEORIN, tyst du okunnige.

svarta hål, är ihop pressad massa, som inte släpper igenom något ljus. därför är det svart. men om man ska kunna resa i tiden, ska man åka snabbare än ljuset, och det vill inte säga så lite..

talexyy
P26
Medlem

17 september 2010 23:08 | #26 talexyy

Skrivet av Ronney View Post

svarta hål, är ihop pressad massa, som inte släpper igenom något ljus. därför är det svart. men om man ska kunna resa i tiden, ska man åka snabbare än ljuset, och det vill inte säga så lite..

Måste nämna Einsteins teori, han tror att det finns vita och svarta hål som är sammanlänkade med varandra. Men enligt honom så är bara det vita hålet synligt i några minuter då hålet blir större och större och blir så pass stort att man inte kan se det, eller knappt märka det utan väldigt avancerad utrustning. Och att vita hål bara blir större och större skulle ju vara rätt så logiskt, svarta hål drar till sig allting och vita hål stöter bort allting. Så om teorin stämmer så kan man inte resa i tid via ett svart hål.

Borttagen medlem

19 oktober 2010 15:45 | #27 Avslutat konto

Men du har juu ett inlägg i denna tråden den 17 september och om inte jag har fel så är september före mars? eller menade du att det var nästa år annars verkar juu allt ha gått bra förutom mobilen då:P

Valiant1969
F30
Medlem

21 oktober 2010 10:38 | #28 Valiant1969

Låter mysko. Vill inte påstå att jag tror på sånt, men tror på andar som ringer en.

jompan18
P22
Medlem

28 oktober 2010 18:56 | #29 jompan18

jag har ett tips: gå till stan igen och se om du träffar honom och om du gör det så fråga vad som kommer att hända i mars

oxsape
P26
Medlem

3 november 2010 11:35 | #30 oxsape

vafan?!?Du skrev att han hade bråttom, men om han kunde åka tillbaka i tiden varför åkte han inte bara typ 20min tidigare så ni kunde snacka?

ForsakenArcher
P27
Medlem

3 november 2010 12:05 | #31 ForsakenArcher

smarto Oxsape, han kanske bara kunde vara i denna tid typ 5 min

Borttagen medlem

3 november 2010 12:13 | #32 Avslutat konto

Jag var i stan för två dagar sen och skulle köpa lite grejer. När jag var påväg mot bilen känner jag en hand på min axel bakifrån. Så jag vänder mej om och ser en äldre man (45 kanske) stå där.

Mannen hade grått skägg. Jag frågade vad han ville och han svarade att han hade något viktigt att berätta.

Jag frågade om jag känner han? (trodde först att det var någon) Men han sa att han kännde mig och att han var från framtiden. Han sa att jag inte skulle befinna mig hemma den 23-25 mars, utan sova över hos någon, annars skulle något hemskt hända.

Jag skrattade bort han och sa att han skulle dra härifrån. Men han ville bevisa att han var från framtiden. Så han berättade en jävla massa grejer om mig. Men då tänkte jag att det var några polare som jävlas. Så jag ville ha bättre bevis. Då sa han att jag skulle förlora något värdefullt imorgon (igår). Och igår förlorade jag min nya dyra mobil

När han sa det sa han att han hade bråttom och sen sprang han fort som fan vart han kom ifrån. Efter att jag förlorat mobilen har jag bara tänkt på honom. Vad kommer hände i mars? Jag är klyven. Vad tror ni? Någon som har erfarenheter? (Jag hade mobilen efter att han stack, så nej han tog den inte från mig.

Jag är inte 13 år

säg såhär: Vi låsas att du inte är ett troll.
Om han nu var från framtiden, varför skulle han ha koll på att din mobil skulle försvinna nästa dag?
Och varför skulle han åka tillbaka i tiden bara för att berätta det för dig? varför inte berätta vad som är botemedlet mot cancer och vem det egentligen var som kastade när han ändå håller på?

Borttagen medlem

3 november 2010 12:41 | #33 Avslutat konto

Skrivet av d2004 View Post
Jag tror du är ett troll

Jag tror att du är en omogen p16

Synd att du tror fel men jag tycker lika mycket om dig ändå : )

person
P30
Medlem

4 november 2010 22:52 | #34 person

Nu är det ju så att ingen vet om det är möjligt att åka tillbaka i tiden vi vet hur man kan få tiden att gå långsammare, men man måste ju tänka på att ingen vet vad tiden är våra klockor är ett ganska kasst försök att mäta den...

Tvivlar på det du säger, men tycker det är väldigt trångsynt att säga att det inte hände, jag säger att du inte presentera tillräckligt med bevis för att jag ska tro på det men det finns inte heller tillräckligt med motbevis. (likt min syn gud)

Ranger
P26
Medlem

4 november 2010 22:58 | #35 Ranger

Varför har du, ts, kopierat denna tråden ifrån Flashback?

Borttagen medlem

5 november 2010 00:44 | #36 Avslutat konto

Skrivet av Ranger View Post

vafan betyder ts????

Kafilo
F27
Moderator

5 november 2010 00:47 | #37 Kafilo

Skrivet av markus96 View Post
Skrivet av Ranger View Post
vafan betyder ts????

"Tråd-skaparen" Kanske? :>

arebokert
P28
Medlem

5 november 2010 02:47 | #38 arebokert

Det tragiska är dock att ni alla just nu gör ts till ett succesful troll.
Fast jag kan inte låta bli att hänga med och säga så här: Hur kommer det sig att inte fler tidsresenärer är kända, om nu tidsresor skulle vara möjliga? Jag tror att om tidsresor faktiskt existerade, så skulle nog förintelsen aldrig ägt rum, och ett botemedel för cancer hade uppfunnits.

Och till han som argumenterade med att tidsresenärer klädde sig i våran tids kläder: Va fan skulle de resa till våran tid för, om det inte vore just för att kunna hjälpa oss i denna tid?

Borttagen medlem

5 november 2010 04:09 | #39 Avslutat konto

Skrivet av arebokert View Post
om det inte vore just för att kunna hjälpa oss i denna tid?

För att då skulle man nog ändra tids linjen eller hur :)

arebokert
P28
Medlem

5 november 2010 16:59 | #40 arebokert

Skrivet av d2004 View Post
Skrivet av arebokert View Post
om det inte vore just för att kunna hjälpa oss i denna tid?

För att då skulle man nog ändra tids linjen eller hur :)

Men då finns det ingen anledning att resa i tiden, eller hur?

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.