iPad eller iPhone 4?

1 2
xFLaSHbAcKx
P27
Medlem

10 juni 2010 10:56 | #1 xFLaSHbAcKx

Tja!

Nu i sommar ska jag måla huset, som belöning får jag pengar för att köpa en iPad.
Men nu såg jag att iPhone 4 kommer ut såsmåningom och jag tänker inte köpa båda(vore riktigt sweeeeet thoughwoot). Så vilken ska jag välja?
Uppskattar alla kommentarer och jämförelser :)smile

Kungericzor
P28
Medlem

10 juni 2010 11:30 | #2 Kungericzor

coolcool

Kungericzor
P28
Medlem

10 juni 2010 11:30 | #3 Kungericzor

cool

Kungericzor
P28
Medlem

10 juni 2010 11:32 | #4 Kungericzor

love

Honka
P27
Medlem

10 juni 2010 11:39 | #5 Honka

köp nånting vettigt istället

jenzai
P33
Medlem

10 juni 2010 11:44 | #6 jenzai

Skrivet av xFLaSHbAcKx View Post
Tja!

Nu i sommar ska jag måla huset, som belöning får jag pengar för att köpa en iPad.
Men nu såg jag att iPhone 4 kommer ut såsmåningom och jag tänker inte köpa båda(vore riktigt sweeeeet thoughwoot). Så vilken ska jag välja?

Köp en vettig dator, om du inte har en ;)

xFLaSHbAcKx
P27
Medlem

10 juni 2010 11:53 | #7 xFLaSHbAcKx

Skrivet av jenzai View Post
Tja!
Köp en vettig dator, om du inte har en ;)

Har redan en iMac och en MacBook Pro så behöver ingen mer dator, men sjukt glassigt att ha en iPhone :D

bonne2k4
P34
Medlem

10 juni 2010 12:01 | #8 bonne2k4

iPhone4 om du måste välja. Det är KUNG att ha GPS, kartor, eniro osv. i fickan och med ett par klick kunna se vemfan som ringt, var de bor och hur jag hittar dit.
Att kunna boka tågbiljetter, biobiljetter och liknande medans man är påväg är inte heller fel.
Se dock till att du har ett bra abonnemang så att du verkligen kan använda 3G fullt ut. Jag använder Telia max25 (max 25 år, DOH) som kostar 49kr i månaden.
Telia Mobil Max25
Gratis SMS (5000), gratis till alla telia-nummer, 0,49kr/minut till övriga nät och 0,49kr/minut till det fasta nätet. 99 öre/samtal i öppningsavgift. Tror det går jämt ut med alla sms jag skickar istället.
Till detta abonnemang har jag Mobilsurf Extra+. Mobilsurf Extra funkar också sålänge du inte går över 5gb/månad.
MobilSurf
Jag valde Telia för att deras kundservice har toppklass. Ja, man får vänta ibland men när man väl kommer fram är det ingen äckligt ohjälpsam dumskalle som svarar.
Har haft iPhone2G, iPhone3G och nu har jag iPhone3GS. Kommer byta upp mig i Juli. Rejält bra mobil!
Lycka till!

xFLaSHbAcKx
P27
Medlem

10 juni 2010 12:07 | #9 xFLaSHbAcKx

@Bonne2k4
Tack så mycket! Uppskattar verkligen såna här kommentarer!
Och vår familj har telia fiberoptik så jag vet hur bra Telia är.
Har inte haft någon iPhone förut , men har haft en iPod Touch och den var sjuk!
Och då kan jag bara gissa hur bra iPhone 4 är.
Så det lutar mest åt en iPhone 4 nu ;)

Tommynator
P27
Medlem

10 juni 2010 14:05 | #10 Tommynator

Skrivet av bonne2k4 View Post
iPhone4 om du måste välja. Det är KUNG att ha GPS, kartor, eniro osv. i fickan och med ett par klick kunna se vemfan som ringt, var de bor och hur jag hittar dit. Att kunna boka tågbiljetter, biobiljetter och liknande medans man är påväg är inte heller fel. Se dock till att du har ett bra abonnemang så att du verkligen kan använda 3G fullt ut. Jag använder Telia max25 (max 25 år, DOH) som kostar 49kr i månaden. Telia Mobil Max25 Gratis SMS (5000), gratis till alla telia-nummer, 0,49kr/minut till övriga nät och 0,49kr/minut till det fasta nätet. 99 öre/samtal i öppningsavgift. Tror det går jämt ut med alla sms jag skickar istället. Till detta abonnemang har jag Mobilsurf Extra+. Mobilsurf Extra funkar också sålänge du inte går över 5gb/månad. MobilSurf Jag valde Telia för att deras kundservice har toppklass. Ja, man får vänta ibland men när man väl kommer fram är det ingen äckligt ohjälpsam dumskalle som svarar. Har haft iPhone2G, iPhone3G och nu har jag iPhone3GS. Kommer byta upp mig i Juli. Rejält bra mobil! Lycka till!

du ursäkta att jag frågar... varför har du inte telenor. deras mobilsurf är ju så fett grymt 1 mbit per sekund och obegränsat med mobil surf.

Tommynator
P27
Medlem

10 juni 2010 14:06 | #11 Tommynator

@Bonne2k4 Tack så mycket! Uppskattar verkligen såna här kommentarer! Och vår familj har telia fiberoptik så jag vet hur bra Telia är. Har inte haft någon iPhone förut , men har haft en iPod Touch och den var sjuk! Och då kan jag bara gissa hur bra iPhone 4 är. Så det lutar mest åt en iPhone 4 nu ;)

köp iphone. ska själv köpa iphone 4 med telenor mobilsurf... blir inte bättre... seriöst

Failboat
P28
Medlem

10 juni 2010 15:23 | #12 Failboat

Skrivet av Tommynator View Post
du ursäkta att jag frågar... varför har du inte telenor. deras mobilsurf är ju så fett grymt 1 mbit per sekund och obegränsat med mobil surf.

7.2mbps HSDPA med telia, derp.

Wolfman55
P27
Medlem

10 juni 2010 15:50 | #13 Wolfman55

Jag säger bara iPhone 4!
Seriöst köp en iPad om du bara ska surfa eller titta på film. Eller nåt sånt som inte kräver alls mycket. Annars köper man en bärbar dator.
Medan iPhone 4 kommer vara nästan exakt som en iPad, bara att den kommer vara mycket mindre och man kan därför ha den i fickan. Och så kommer man kunna ringa/SMS/MMSa, ta kort osv. med den.

Failboat
P28
Medlem

10 juni 2010 16:01 | #14 Failboat

Båda kör på A4 processorn på 1GHz, och båda har samma GPU som är relativt start för att vara i något handhållet. iPad är en väldigt rolig leksak, men samtidigt också en ytterst värdelös och överdrivet dyr en. iPhone 4g gör iallafall lite nytta.

bananslipsen
P27
Medlem

16 juni 2010 16:49 | #15 bananslipsen

iphone 4, lätt

Raffe
P28
Moderator

16 juni 2010 17:22 | #16 Raffe

Lätt en iphone 4.

Whoisit
P43
Medlem

22 juni 2010 16:26 | #17 Whoisit

prova med iPhone 4

kennyy66a7x
P27
Medlem

28 juni 2010 22:47 | #18 kennyy66a7x

helt klart en iphone4. vrf ha en stor klumpig jävla ipad

arebokert
P28
Medlem

28 juni 2010 23:10 | #19 arebokert

Ipad = förstorad Ipod(då man ej kan ringa med den)

Borttagen medlem

28 juni 2010 23:24 | #20 Avslutat konto

Skrivet av arebokert View Post
Ipad = förstorad Ipod(då man ej kan ringa med den)

Då är den också ett ideal för filmer och videos.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.