iPad eller iPhone 4?
10 juni 2010 11:44 | #6 jenzai
Nu i sommar ska jag måla huset, som belöning får jag pengar för att köpa en iPad.
Men nu såg jag att iPhone 4 kommer ut såsmåningom och jag tänker inte köpa båda(vore riktigt sweeeeet though

Uppskattar alla kommentarer och jämförelser :)

Köp en vettig dator, om du inte har en ;)
10 juni 2010 11:53 | #7 xFLaSHbAcKx
Har redan en iMac och en MacBook Pro så behöver ingen mer dator, men sjukt glassigt att ha en iPhone :D
10 juni 2010 12:01 | #8 bonne2k4
iPhone4 om du måste välja. Det är KUNG att ha GPS, kartor, eniro osv. i fickan och med ett par klick kunna se vemfan som ringt, var de bor och hur jag hittar dit.
Att kunna boka tågbiljetter, biobiljetter och liknande medans man är påväg är inte heller fel.
Se dock till att du har ett bra abonnemang så att du verkligen kan använda 3G fullt ut. Jag använder Telia max25 (max 25 år, DOH) som kostar 49kr i månaden.
Telia Mobil Max25
Gratis SMS (5000), gratis till alla telia-nummer, 0,49kr/minut till övriga nät och 0,49kr/minut till det fasta nätet. 99 öre/samtal i öppningsavgift. Tror det går jämt ut med alla sms jag skickar istället.
Till detta abonnemang har jag Mobilsurf Extra+. Mobilsurf Extra funkar också sålänge du inte går över 5gb/månad.
MobilSurf
Jag valde Telia för att deras kundservice har toppklass. Ja, man får vänta ibland men när man väl kommer fram är det ingen äckligt ohjälpsam dumskalle som svarar.
Har haft iPhone2G, iPhone3G och nu har jag iPhone3GS. Kommer byta upp mig i Juli. Rejält bra mobil!
Lycka till!
10 juni 2010 12:07 | #9 xFLaSHbAcKx
@Bonne2k4
Tack så mycket! Uppskattar verkligen såna här kommentarer!
Och vår familj har telia fiberoptik så jag vet hur bra Telia är.
Har inte haft någon iPhone förut , men har haft en iPod Touch och den var sjuk!
Och då kan jag bara gissa hur bra iPhone 4 är.
Så det lutar mest åt en iPhone 4 nu ;)
10 juni 2010 14:05 | #10 Tommynator
du ursäkta att jag frågar... varför har du inte telenor. deras mobilsurf är ju så fett grymt 1 mbit per sekund och obegränsat med mobil surf.
10 juni 2010 14:06 | #11 Tommynator
köp iphone. ska själv köpa iphone 4 med telenor mobilsurf... blir inte bättre... seriöst
10 juni 2010 15:23 | #12 Failboat
7.2mbps HSDPA med telia, derp.
10 juni 2010 15:50 | #13 Wolfman55
Jag säger bara iPhone 4!
Seriöst köp en iPad om du bara ska surfa eller titta på film. Eller nåt sånt som inte kräver alls mycket. Annars köper man en bärbar dator.
Medan iPhone 4 kommer vara nästan exakt som en iPad, bara att den kommer vara mycket mindre och man kan därför ha den i fickan. Och så kommer man kunna ringa/SMS/MMSa, ta kort osv. med den.
10 juni 2010 16:01 | #14 Failboat
Båda kör på A4 processorn på 1GHz, och båda har samma GPU som är relativt start för att vara i något handhållet. iPad är en väldigt rolig leksak, men samtidigt också en ytterst värdelös och överdrivet dyr en. iPhone 4g gör iallafall lite nytta.
P27
Medlem
10 juni 2010 10:56 | #1 xFLaSHbAcKx
Tja!
Nu i sommar ska jag måla huset, som belöning får jag pengar för att köpa en iPad.
). Så vilken ska jag välja?
Men nu såg jag att iPhone 4 kommer ut såsmåningom och jag tänker inte köpa båda(vore riktigt sweeeeet though
Uppskattar alla kommentarer och jämförelser :)