ipod touch

Jontan21
P25
Medlem

6 juni 2010 10:09 | #1 Jontan21

Hur bra är den egentligen för jag tänker köpa den men den är ju rätt så dyr. så dom som har en sånn kan ni skriva lite så skulle det vara dö skyst.

Tommynator
P27
Medlem

6 juni 2010 11:30 | #2 Tommynator

Skrivet av jontan21 View Post
Hur bra är den egentligen för jag tänker köpa den men den är ju rätt så dyr. så dom som har en sånn kan ni skriva lite så skulle det vara dö skyst.

grymm liten sak.. ska köpa en iphone och de e typ samma sak... fast du borde jailbreaka den så att du kan få gratis spel.... köp den

Borttagen medlem

6 juni 2010 11:31 | #3 Avslutat konto

Men den håller inte bra, den går i sönder lätt. köp helst den med garanti så dom repararrerar den gratis

Jontan21
P25
Medlem

6 juni 2010 12:00 | #4 Jontan21

Ok tack

Raffe
P28
Moderator

6 juni 2010 12:33 | #5 Raffe

Skrivet av whaaat View Post
Men den håller inte bra, den går i sönder lätt. köp helst den med garanti så dom repararrerar den gratis

Dom håller skit bra? Jag hade min några år och den funkar fortfarande fint. Min kompis slänger runt med sin hela tiden och den håller fortfarande.

Borttagen medlem

6 juni 2010 12:52 | #6 Avslutat konto

Dom är riktikt bra , håller också mycket bra om man inte typ tappar den på nått hårt men man kan ju köpa skydd för det :)
Har haft min i två 2 år nu den är bara lite repig men annars aldrig haft problem den är också väldigt tunn så den är inte så jobbig att ha i fickan. Väldigt prisvärd liten sak.

Jontan21
P25
Medlem

6 juni 2010 14:34 | #7 Jontan21

mm

men om man ska ut på Internet så måste man vara vid en router va ... eller?

Borttagen medlem

6 juni 2010 14:46 | #8 Avslutat konto

För att gå ut på internetet med den måste du vara i närheten av ett trådlöst nätverk. Du kan ansluta till dom som är öppna och stängda men med dom stängda behöver du ett lösenord till.

Jontan21
P25
Medlem

7 juni 2010 17:05 | #9 Jontan21

OK tack men med gpsen måste man vara vid ett trådlöst nätverk då också när man ex åker bil eller

Borttagen medlem

7 juni 2010 17:22 | #10 Avslutat konto

Ja det tror jag , är inte riktigt säker men skulle gissa på att GPS behöver uppkoppling.

Jontan21
P25
Medlem

7 juni 2010 17:38 | #11 Jontan21

När man åker bil?

när man har laddat ner kartor och sånt?

Raffe
P28
Moderator

7 juni 2010 18:01 | #12 Raffe

När man åker bil?

när man har laddat ner kartor och sånt?

Finns ingen gps i ipod touch (?) dock finns det i iphone men du kan fortfarande kolla kartor etc med ipod dock utan själva gps samt att du behöver internet.

Quwerrt93
P29
Medlem

7 juni 2010 18:18 | #13 Quwerrt93

Skit snack, den håller jättebra. Det är inte meningen att man ska slänga den i betongväggar 24/7.
Man får alltid 1 års garanti när man köper teknisk utrustning så det ska man inte köpa till.

Jag har haft min iPod Touch i 5 månader nu och jag är jättenöjd med den. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte den fastän att den kostade en del.

Skrivet av Tommynator View Post
grymm liten sak.. ska köpa en iphone och de e typ samma sak... fast du borde jailbreaka den så att du kan få gratis spel.... köp den

Fastän att man inte jailbreakar den så kan man ladda ner gratis spel. Sen bör man inte jailbreaka den för då gäller inte garantin.

Jontan21
P25
Medlem

7 juni 2010 18:49 | #14 Jontan21

Skrivet av Raffe View Post
När man åker bil? när man har laddat ner kartor och sånt?
Finns ingen gps i ipod touch (?) dock finns det i iphone men du kan fortfarande kolla kartor etc med ipod dock utan själva gps samt att du behöver internet.

jo det finns det titta

http://www.apple.com/...dtouch/features/maps.html

Tommynator
P27
Medlem

7 juni 2010 18:57 | #15 Tommynator

Skrivet av Quwerrt93 View Post
Skit snack, den håller jättebra. Det är inte meningen att man ska slänga den i betongväggar 24/7. Man får alltid 1 års garanti när man köper teknisk utrustning så det ska man inte köpa till. Jag har haft min iPod Touch i 5 månader nu och jag är jättenöjd med den. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte den fastän att den kostade en del.
Skrivet av Tommynator View Post
Fastän att man inte jailbreakar den så kan man ladda ner gratis spel. Sen bör man inte jailbreaka den för då gäller inte garantin.

tycker att jailbreakning är ett måste.... gratis apps + massa nya funktioner ex ändra teman och massa annat... man får tillbaka garantin om man återställer den.

RandomNamn
P27
Medlem

7 juni 2010 19:24 | #16 RandomNamn

Tycker inte man ska jailbreaka för då får man inte ut något på garantin om den skulle gå sönder. + om man har köpt en ipod för typ 1690 (netonnet jag^^) så kan man la spendera lite på roliga apps osv. Dessutom får man uppdateringar snabbare tror jag utan jailbreak apps

Tommynator
P27
Medlem

7 juni 2010 19:28 | #17 Tommynator

Skrivet av RandomNamn View Post
Tycker inte man ska jailbreaka för då får man inte ut något på garantin om den skulle gå sönder. + om man har köpt en ipod för typ 1690 (netonnet jag^^) så kan man la spendera lite på roliga apps osv. Dessutom får man uppdateringar snabbare tror jag utan jailbreak apps

men man får så mycket mer när den är jailbreakad. man låser ju upp allt.

xFLaSHbAcKx
P27
Medlem

10 juni 2010 11:11 | #18 xFLaSHbAcKx

En fördel är ju att den har en snygg design också så den ser ju inte ut som "skräp" jämfört med dom nya modellerna, om man vill att den ska funka som den nya modellen är det bara att ladda ner den nya programversionen, kostar cirka 100 kr men det är det värt ;)

jenzai
P33
Medlem

10 juni 2010 11:55 | #19 jenzai

installerar man installous eller vad det heter så är det bara att tanka hem apps ;)

jenzai
P33
Medlem

10 juni 2010 11:56 | #20 jenzai

om man ska jailbreaka så uppdatera inte till 3.1.3 det går inte då :( DÅ MÅSTE MAN NERGRADERA HELA SKITEN :(

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.