2012!

1 .. 10 11 12 13 14 15 16
Slacker
P26
Medlem

17 maj 2011 12:19 | #261 Slacker

Skrivet av LordDante View Post
Skrivet av Slacker View Post
Maya indianerna trodde inte att världen skulle gå under 2012, deras kalender går in i en ny cykel, men det finns inget som tyder på att de trodde att det var något speciellt med 21/12-2012
Lite fel, ger dig en del av min ganska långa text om detta...
Skrivet av LordDante View Post
kortversionen; Mayas långa kalender "började", inte på noll, men på 13.0.0.0.0, och i slutet av december (20:de ger 12.19.19.17.19, och 21:a 13.0.0.0.0) 2012: kommer att nå 13.0.0.0.0 igen för första gången på 5.125 år, som en klocka som slår midnatt. Om du anser att Maya ansåg att denna återkommande som betydande, snarare än en slump, så kanske de också trodde kommande dag under 2012 kan förebåda en ny "skapelse". (enligt Maya lever vi i den fjärde världen och den tredje "tog slut" 12.19.19.17.19)
Minns det som att den 5 skapelsen skulle vara permanent...

Jag kanske uttrycker mig lite dåligt, den gamla cykeln tar slut. Poängen är att mayan inte trodde att världen skulle gå under, eller det finns inger som tyder på att de trodde det.

didde3
P24
Medlem

17 maj 2011 19:07 | #262 didde3

Såg någerst att världen skulle gå under på lördag! :P

Xhinryuu
P30
Medlem

17 maj 2011 22:18 | #263 Xhinryuu

Själv hoppas jag nog mer än någon annan här i världen på att Tellus ska gå under. Ja! Ni läste rätt, jag hoppas att Tellus går under 21:December 2012. Jag menar, Tänkt på vad i helvete vi har gjort med Planeten. det är väl klart att vi förtjänar det. Så jag ska göra något i stil med det som ToxicOxygen sa. Poppa lite popcorn och hälla upp ett glas coca-cola och vänta på att Tellus går under. När det väl händer så kommer jag resa mig upp och klappa, hurra och skrika... YES! ÄNTLIGEN HÄNDER DET!! Om det nu inte skulle ske så kommer jag till att bli fruktansvärt besviken.

Finns det någon annan här som tycker som jag?

Swarley
P27
Medlem

17 maj 2011 22:57 | #264 Swarley

Skrivet av Xhinryuu View Post
Själv hoppas jag nog mer än någon annan här i världen på att Tellus ska gå under. Ja! Ni läste rätt, jag hoppas att Tellus går under 21:December 2012. Jag menar, Tänkt på vad i helvete vi har gjort med Planeten. det är väl klart att vi förtjänar det. Så jag ska göra något i stil med det som ToxicOxygen sa. Poppa lite popcorn och hälla upp ett glas coca-cola och vänta på att Tellus går under. När det väl händer så kommer jag resa mig upp och klappa, hurra och skrika... YES! ÄNTLIGEN HÄNDER DET!! Om det nu inte skulle ske så kommer jag till att bli fruktansvärt besviken.

Finns det någon annan här som tycker som jag?

You sir have problems...Vafan är det du sitter och skriver ditt egoistiska svin? Tänk på alla människor som dör, alla barn och nyfödda som dör och du kommer applådera? Du kan inte må helt ok där uppe!

Xhinryuu
P30
Medlem

18 maj 2011 10:31 | #265 Xhinryuu

Faktum är att jag mår helt ok xD

Borttagen medlem

18 maj 2011 10:37 | #266 Avslutat konto

Det är bara vad du får dig själv att tänka. men innerst inte vet både du och jag sanningen :)

IronyFist
P30
Medlem

18 maj 2011 12:43 | #267 IronyFist

Murmaid... Murder, Murmaid Murder. Det är så världen kommer gå under. Murmaider.

Xhinryuu
P30
Medlem

18 maj 2011 17:55 | #268 Xhinryuu

Skrivet av d2004 View Post
Det är bara vad du får dig själv att tänka. men innerst inte vet både du och jag sanningen :)

Läs en gång till denna texten...

Jag hoppas över hela min själ att Tellus går under 21:December 2012

Slacker
P26
Medlem

18 maj 2011 19:01 | #269 Slacker

Tellus=jorden menar du? Varför?

Xhinryuu
P30
Medlem

20 maj 2011 15:08 | #270 Xhinryuu

Läs mitt första inlägg så vet du varför jag vill detta, Dessutom så heter jorden Tellus och jag föredrar att nämna jorden vid dess riktiga namn.

Vadsomhelst
P32
Medlem

20 maj 2011 17:56 | #271 Vadsomhelst

Varför skulle jorden gå under?

Mayakalendern består av några årscyklar. Det betyder bara att deras kalender börjar om, ungefär som när det blir nytt år i den gregorianska kalendern.

Slacker
P26
Medlem

20 maj 2011 18:22 | #272 Slacker

Läs mitt första inlägg så vet du varför jag vill detta, Dessutom så heter jorden Tellus och jag föredrar att nämna jorden vid dess riktiga namn.

Gjorde det men det verkar så udde.....Så eftersom vi människor har sabbat jorden så ska den gå under. Jag försöker hitta logik här, men......

Xhinryuu
P30
Medlem

22 maj 2011 13:30 | #273 Xhinryuu

Läs en gång till denna texten... Jag hoppas över hela min själ att Tellus går under 21:December 2012

Gjorde det men det verkar så udde.....Så eftersom vi människor har sabbat jorden så ska den gå under. Jag försöker hitta logik här, men......

Människan har förstörd Tellus, Vi förtjänar inte att vara kvar här, vi vägrar lämna Tellus, alltså finns det bara ett sätt att få bort oss och det är genom att Tellus gå under. Fattar du nu?

IronyFist
P30
Medlem

22 maj 2011 15:40 | #274 IronyFist

Dessutom så heter jorden Tellus och jag föredrar att nämna jorden vid dess riktiga namn.

Jorden heter Tellus på latin. Tellus, eller terra, betyder jord på latin. Så Tellus är inte mer rätt namn än Jorden.

För jag slår vad om att du inte kallar du England för Anglia, Storbritannien för Britannia, Frankrike för Gallia eller Tyskland för Germania. För om det latiska namnet på Jorden, Tellus, är det rätta så måste ju de latinska namnen på olika länder också vara de rätta.

Och ja, det gjorde jag mest för att jävlas.

FredrikD00777
P
Medlem

24 maj 2011 16:06 | #275 FredrikD00777

Jag tycker det är överdrivet, återstår att se om något händer helt enkelt

Xhinryuu
P30
Medlem

31 maj 2011 18:12 | #276 Xhinryuu

Skrivet av IronyFist View Post
Dessutom så heter jorden Tellus och jag föredrar att nämna jorden vid dess riktiga namn.
Jorden heter Tellus på latin. Tellus, eller terra, betyder jord på latin. Så Tellus är inte mer rätt namn än Jorden.
För jag slår vad om att du inte kallar du England för Anglia, Storbritannien för Britannia, Frankrike för Gallia eller Tyskland för Germania. För om det latiska namnet på Jorden, Tellus, är det rätta så måste ju de latinska namnen på olika länder också vara de rätta.

Och ja, det gjorde jag mest för att jävlas.

Kvittar mig om det är på det sättet, jag säger Tellus om jag vill, Desutom så heter det faktiskt Terra på amerikanska. Om det nu är det ameerikanska latin eller något sådant konstigt så får du rätta mig om jag har fel, Jag menar att det skulle finnas 2 stycken Latin låter inte rimligt, men varför skulle då Jorden som ni säger heta både Terra och Tellus?
Så helt enkelt, vad jag vet så heter Jorden Tellus på Svenska och Terra på Amerikanska/Engelska

(Hoppas fortfaranade på att Tellus/Terra ska gå under)

goodday
P26
Medlem

9 juli 2011 02:52 | #277 goodday

SNÄLLA, tro inte på sånt skit. Ingen har kunnat bevisa att det händer nåt det datumet, det är alltså ett stort hoax. Det enda är att mayakalendern går ut och INGET mer :)

Neet33
P69
Medlem

22 juli 2011 14:12 | #278 Neet33

Nostradamus (egentligen Michel de Nostredame), fransk astrolog, matematiker och läkare. Född 14 december 1503 i Saint-Rémy-de-Provence, död 2 juli 1566 i Salon-de-Provence. Nostradamus är mest känd för att ha nedtecknat profetior vilka sägs förutse framtida händelser från 1500-talet och framåt. De publicerades i förtäckt versform i boken Les Propheties 1555.
Nostradamus studerade i sin ungdom medicin, och blev med tiden känd för att framgångsrikt behandla pestsjuka. Nostradamus blev även en prominent läkare vid det franska hovet, där han bland annat sammanställde ett horoskop för konungen Henrik II.
Alltsedan Nostradamus död har hans bok Les Propheties fascinerat generationerna. Kritiker pekar på att det är möjligt att tolka hans profetior näst intill hur man vill och att samma stycken använts som en förutsägelse av en mängd olika händelser. Det påpekas också att inte någon lyckats förutse en händelse med hjälp av texterna, de har istället använts för att leta efter lämpliga textpassager, som kan tolkas som en beskrivning av händelser som redan inträffat. Trots, eller på grund av, denna dunkelhet har hans skrivelser ännu i våra dagar en fascinerande dragningskraft. Under andra världskriget användes de till och med som krigspropaganda. Tyska Luftwaffe släppte år 1940 ner flygblad med Nostradamus profetior som ansågs förutspå ett franskt nederlag i kriget.
Många böcker har skrivits om Nostradamus profetior. Bland annat har Terry Pratchett tillsammans med Neil Gaiman skrivit en parodi, Goda Omen, som driver hejdlöst med både Nostradamus och uppenbarelseboken. Hårdrocksbandet Judas Priest har också gjort ett konceptalbum som handlar om honom. Det finns även en TV-serie som heter First Wave, som har en grundpelare i Nostradamus profetior

Neet33
P69
Medlem

22 juli 2011 14:15 | #279 Neet33

Vad kan vi förvänta snart Nostradamus?

Enligt många, tiden kring 2010 har 2012-2015 många profetior av Nostradamus om krig och raseri. Under dessa år, uppenbarligen väntan på världskrig, förorening av vegetation, kommersiell boskap dödlighet, hudsjukdomar, människor gömmer sig i bergen och världen kommer att förgås. Allt blir så småningom till det goda och världen överlever. Sista datum att Nostradamus nämns är 3797. Året efter detta datum ingen ytterligare profetia är det inte.

Xhinryuu
P30
Medlem

6 augusti 2011 18:01 | #280 Xhinryuu

neet33..... Vad hade detta med 2012 att göra?

1 .. 10 11 12 13 14 15 16

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.