Bok tips

Jappar
P29
Medlem

20 mars 2009 21:02 | #1 Jappar

Jag tyckte att det borde finnas en tråd när vi kan diskutera böcker och läsningens underbara värld.
Jaja jag kan börja med att rekomendera en bok , The best little girl in the world heter den och jag rekomenderar den starkt . Den enda nackdelen är att den bara finns på Engelska men det ska inte vara något problem för er som aa minst är 15år

pirka
P32
Moderator

20 mars 2009 21:06 | #2 pirka

Någon som vet någon bra bok på svenska där det är någon som går igenom en kris, eller har något problem/handkapp som "Pojken som kallades Det" ( problem) Och "Möss och människor" handikapp.

Ge tips på böcker där folk går igenom en kris eller har problem av olika slag.

m3nto3z
P31
Medlem

20 mars 2009 21:09 | #3 m3nto3z

Läs 1984 den boken är skit bra

yesman56
P28
Medlem

20 mars 2009 21:12 | #4 yesman56

Boken svenne som per nilsson har skrivit är jättebra woot!

Borttagen medlem

20 mars 2009 21:16 | #5 Avslutat konto

Skrivet av OMG77 View Post

Han var på min skola i förrgår. Han är både cool och intressant.

Inte för att jag har läst boken, men han berättade om den, och den verkar intressant.

Tezszy
F32
Medlem

28 mars 2009 14:06 | #6 Tezszy

Skrivet av pirka View Post
Någon som vet någon bra bok på svenska där det är någon som går igenom en kris, eller har något problem/handkapp som "Pojken som kallades Det" ( problem) Och "Möss och människor" handikapp. Ge tips på böcker där folk går igenom en kris eller har problem av olika slag.

Karens många ansikten. Handlar om en kvinna med multibla personligheter eftersom hon blev utsatt för sadistiska ritualer som barn och även såld som sexslav av sin pappa. Den är seg på sina ställen men på det hela taget väldigt bra.

Skrivet av Trashmaster View Post
Skrivet av OMG77 View Post
Han var på min skola i förrgår. Han är både cool och intressant. Inte för att jag har läst boken, men han berättade om den, och den verkar intressant.

Jag har både läst boken och träffat Per. Han är helt briljant! Lärde mig en massa som kan vara bra att veta när man skriver under den vecka som jag spenderade med honom!

superpolle123
P27
Medlem

28 mars 2009 15:19 | #7 superpolle123

Om man gillar detektiv och lite romans i så ska ni läs Martin Widmarks bok: David och larissa, det finns en 1,2,3,4, Men den första handlar om en ny tjej som börja i ''Davids'' klass och så blir dom vänner och det börjar hända konstiga saker och så ska dom lösa det och så......

Borttagen medlem

4 december 2010 16:54 | #8 Avslutat konto

Kan starkt rekomendera James Cavalli`s böcker, och inte för att skryta men han är min farbror.

HaliCali
F29
Medlem

4 december 2010 17:20 | #9 HaliCali

Da Vinci-koden, Pride & Prejudice, Just In Case, Tuesdays with Morrie, Catch 22, The Host samt alla Skulduggery Pleasant böcker. :D<3

thedimm
P33
Medlem
Ziiplight
F28
Medlem

4 december 2010 21:38 | #11 Ziiplight

Jag kan rekommendera Nicholas Sparks(författare), hans böcker berörde verkligen mig.
Specielt "The Last Song", dock så är dom flesta böckerna på engelska men jag hade inte alls några problem med att läsa dom.
En del böker finns även som film, "The Notebook", "Dear John" och "The Last Song" finns på film som jag vet, och Miley Cyrus gör sin roll som Ronnie jävligt bra!

psykisktinstabil
P25
Medlem

4 december 2010 21:52 | #12 psykisktinstabil

Skrivet av yesman56 View Post

Jag har l'st den 3 gånger för att den är så jävla bra !!! jag har läst alla hans ungdomsböcker:)

frste26
P27
Medlem

4 december 2010 21:55 | #13 frste26

ung,bög och jävligt kär av Johannes Sandreyo den e riktigt bra har läst den 3 gånger på 2 veckor :P så bra skriven :)

mango45
P31
Medlem

7 december 2010 01:23 | #14 mango45

World War Z.

Vizzie
F29
Medlem

9 februari 2011 15:00 | #15 Vizzie

Någon som vet bra deckare? Gärna i stil med Håkan Nesser, Carin Gerdhardsen osv.
Och om ni vet några böcker om universum, naturkatastrofer, andra världskriget eller musik (kan vara allt inom musiken i princip) vore det väldigt uppskattat. =)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.