Bok tips
20 mars 2009 21:06 | #2 pirka
Någon som vet någon bra bok på svenska där det är någon som går igenom en kris, eller har något problem/handkapp som "Pojken som kallades Det" ( problem) Och "Möss och människor" handikapp.
Ge tips på böcker där folk går igenom en kris eller har problem av olika slag.
28 mars 2009 14:06 | #6 Tezszy
Karens många ansikten. Handlar om en kvinna med multibla personligheter eftersom hon blev utsatt för sadistiska ritualer som barn och även såld som sexslav av sin pappa. Den är seg på sina ställen men på det hela taget väldigt bra.
Jag har både läst boken och träffat Per. Han är helt briljant! Lärde mig en massa som kan vara bra att veta när man skriver under den vecka som jag spenderade med honom!
28 mars 2009 15:19 | #7 superpolle123
Om man gillar detektiv och lite romans i så ska ni läs Martin Widmarks bok: David och larissa, det finns en 1,2,3,4, Men den första handlar om en ny tjej som börja i ''Davids'' klass och så blir dom vänner och det börjar hända konstiga saker och så ska dom lösa det och så......
4 december 2010 16:54 | #8 Avslutat konto
Kan starkt rekomendera James Cavalli`s böcker, och inte för att skryta men han är min farbror.
4 december 2010 17:20 | #9 HaliCali
Da Vinci-koden, Pride & Prejudice, Just In Case, Tuesdays with Morrie, Catch 22, The Host samt alla Skulduggery Pleasant böcker. :D<3
4 december 2010 21:38 | #11 Ziiplight
Jag kan rekommendera Nicholas Sparks(författare), hans böcker berörde verkligen mig.
Specielt "The Last Song", dock så är dom flesta böckerna på engelska men jag hade inte alls några problem med att läsa dom.
En del böker finns även som film, "The Notebook", "Dear John" och "The Last Song" finns på film som jag vet, och Miley Cyrus gör sin roll som Ronnie jävligt bra!
4 december 2010 21:52 | #12 psykisktinstabil
Jag har l'st den 3 gånger för att den är så jävla bra !!! jag har läst alla hans ungdomsböcker:)
4 december 2010 21:55 | #13 frste26
ung,bög och jävligt kär av Johannes Sandreyo den e riktigt bra har läst den 3 gånger på 2 veckor :P så bra skriven :)
9 februari 2011 15:00 | #15 Vizzie
Någon som vet bra deckare? Gärna i stil med Håkan Nesser, Carin Gerdhardsen osv.
Och om ni vet några böcker om universum, naturkatastrofer, andra världskriget eller musik (kan vara allt inom musiken i princip) vore det väldigt uppskattat. =)
P29
Medlem
20 mars 2009 21:02 | #1 Jappar
Jag tyckte att det borde finnas en tråd när vi kan diskutera böcker och läsningens underbara värld.
Jaja jag kan börja med att rekomendera en bok , The best little girl in the world heter den och jag rekomenderar den starkt . Den enda nackdelen är att den bara finns på Engelska men det ska inte vara något problem för er som aa minst är 15år