Religion, bra eller dåligt?

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 12
MrQ
P30
Medlem

20 december 2007 23:44 | #81 MrQ

Det heter "tro" alltså är det ingenting som går att bevisa.. Religion är ingenting säkert, men det är något man kan tro och hoppas på..
Btw, om ni som 13åringar får lära er sådan avancerad kemi och biologi så vet jag fan inte vad det är förfel på våra lärare.. Du verkar iaf väldigt duktig på det..

Och det var någon som undrade ifall jag kunde tro mer på en onaturlig partikel istället för en naturlig,, svaret är: JA. Det onaturliga behöver man inget bevis för..

MrQ
P30
Medlem

20 december 2007 23:45 | #82 MrQ

Heheh..

Borttagen medlem

20 december 2007 23:55 | #83 Avslutat konto

Jag förstår din poäng, om folk i alla länder hade ägnat mer energi till forskning och teknologisk utveckling istället för att vända sig mot Mecka och dyrka en sten som föll från skyn, hade världen sett helt annorlunda ut. Tänk bara på alla brillianta hjärnor som gått förlorade pga religioner.

MrQ
P30
Medlem

21 december 2007 00:36 | #84 MrQ

Jag tror bara att ny forskning och ny teknologi har försämmrat världen..

MrQ
P30
Medlem

21 december 2007 00:41 | #85 MrQ

Jag tror bara att ny forskning och ny teknologi har försämmrat världen..

thakiller26
P28
Medlem

21 december 2007 07:50 | #86 thakiller26

Kanske med vapen och sådant. Men dom har kommit med fler goda saker än onda saker. Utan vetenskapen skulle du nu suttit och gnagat på en rå hjort typ..

Borttagen medlem

21 december 2007 08:46 | #87 Avslutat konto

Vi är ju typ i det sämsta läget nu.... Vi har bilar men ingen metod för att få dem att funka utan att förstöra.... Det finns men de är inte bra nog eller inte färdiga. 2005 kom det en bil som gick på koldioxid. Den var dock så svag så man kunde bara köra den i new mexico och new york, Den hade 2 platser och gick i 30 km/h
Det kan vara en framtid om man kan stärka den så att den går i 100 och har 5 platser.

Borttagen medlem

21 december 2007 08:55 | #88 Avslutat konto

Jag kommer att övervaka denna tråd och se till att svara på alla frågor och påståenden jag kan.

Btw Vi är inte så nära undergången som alla tror. Den måste göras nåt åt men det är inte akut just nu. Mycket av värmen är det NATURLIGA väderfenomenet El ninjo som gör. Nu har jag skolavslutning. Ses senare.

Corpse
P39
Medlem

21 december 2007 11:00 | #89 Corpse

Correction compadré. El Niño heter det :P

Borttagen medlem

21 december 2007 12:46 | #90 Avslutat konto

Kan inte göra en såndära grej över n.....

thakiller26
P28
Medlem

21 december 2007 19:10 | #91 thakiller26

Jag tror vi kommer klara os genom växthusefekten... även om det blir MYCKET varmt. Bara så ni vet så om typ 5-10 år tror dom att det kommer finnas ett kryp som är skapat av människorna. Dom tar någon sorts dna eller något sånt från bakterier sedan sätter dom i den i en annan så kan det skapas en ny. Såg det på tv för typ en vecka sedan verkar skit coolt.

BigFish
P33
Medlem

21 december 2007 19:16 | #92 BigFish

menar du som spider-man?

thakiller26
P28
Medlem

21 december 2007 19:16 | #93 thakiller26

Asså typ andra krig och sådant. Experiment som gått fel bomberna och sådant. Men jag tycker att vetenskapen har bidragit till mer gott än ont. ( Mycket mer )

Borttagen medlem

21 december 2007 20:16 | #94 Avslutat konto

Människan är såpass miljömedveten nu förtiden och det jobbas rejält med att förbättra miljön. Jag är helt övertygad om att det inte är växthuseffekten som kommer leda till vår död. Då mycket pekar på att den kommer stoppas innan den blir en fara för oss.
Det handlar om hundratals år innan man ens kan börja märka av effekter som kan vara skadliga för oss. Och bara under dom få senaste åren har extremt mycket gjorts för att fördröja den. Om kanske 10 eller 20 år kommer allt tjat om växthuseffekten och världens undergång vara ett minne blott.

thakiller26
P28
Medlem

21 december 2007 21:42 | #95 thakiller26

Hehe, va fan vet jag ^^ Men dom är iaf nära att göra det. Jag tror dom skapade en ny bakterie eller något sådant.

Borttagen medlem

22 december 2007 04:56 | #96 Avslutat konto

Jag tycker det har påverkat både bra och dåligt, de bra är att folk har fått vissa riktlinjer om hur de ska behandla andra och vad som är rätt och fel, de har ju också gett oss ståtliga mötesplatser och en del jobb och låt oss inte glömma högtiderna, de dåliga med relion är då de krig som har uppstått genom åren o de som gjort att folk avskilljer sig från varandra och bestämmer över folk vad de ska inte ska gilla o ogilla så som judar dör pga tro, islam äter inte va de vill sen något annat negativt är ju också alla de pengar som läggs på relion. Det är bara min åsikt =)

thakiller26
P28
Medlem

23 december 2007 12:53 | #97 thakiller26

Jaha har någon någon anann tanke om religonen? Vill prata...

konkkurs
P29
Medlem

15 januari 2008 19:34 | #98 konkkurs

bror ju på, om du använder en religon till att smutsa ner personer eller att ex. säga"du är inte kristen om du inte..." då är det ju negativt men annars tycker ajg religon är bra! jag som kristen älskar religon och jag vill att fler sak känna till Jesus him self!

Borttagen medlem

15 januari 2008 19:59 | #99 Avslutat konto

Vapen har ursprungligen kommit till för att döda, Inte varandra utan Djur för att få tag på föda, utan vapen, Redskap hade vi inte varit någonstans, Ur vapen föder Teknik, Krig skapar Teknik, Krig för fram och sponsrar annan teknik, Krig kan i vissa fall vara en gynnande faktor, Hur tror du Internet kom till?, jo, Amerikanerna skapade det för att hålla kontakten med varandra, Det var det första steget mot det moderna nätet vi har idag.

WooHoo8
P31
Medlem

15 januari 2008 21:50 | #100 WooHoo8

Religon är en ursäkt för att man ska få kriga

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 12

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.