Snus och Cigaretter.

Minkeen
P26
Medlem

9 juli 2013 12:33 | #1 Minkeen

Som trådens namn lyder, vilka här snusar eller röker ?

Själv snusar jag regelbundet, cirka 1-2dosor om dagen beroende på om jag arbetar (bygg&anläggnings programmet). Jag började snusa när jag gick i 6an, nu går jag i tvåan (andra ring). På tal om rökning så rökte jag ett paket om dagen, nu röker jag inte alls ofta.

Det jag undrar är om det är mycket ungdomar idagens samhälle som röker/snusar. Jag själv ångrar att jag börjat snusa, har fakitskt försökt sluta snusa många gånger, vilket jag inte lyckats med.

Ni ungdomar som inte är beroende av snus eller cigaretter, ni som (röker eller snusar i smyg för att verka tuffa) bör sluta med det, det kostar alldeles för mycket pengar och det värsta är att det förkortar livet med MÅNGA dagar, veckor.

Tack på förhand //Minkeen

IronyFist
P32
Medlem

9 juli 2013 12:46 | #2 IronyFist

Jag provade snus en gång i sjuan, det slutade med att jag gick och spottade och fräste resten av dagen, så det var ingen favorit.

Tar gärna en cigg eller två när vi är ute på krogen eller på nån fest i allmänhet, men jag vägrar röka om jag inte druckit.

W16
P25
Medlem

9 juli 2013 13:34 | #3 W16

Jag har aldrig snusat eller rökt och kommer förhoppningsvis inte att börja.

izuzu96
P27
Medlem

9 juli 2013 17:09 | #4 izuzu96

Testade att snusa nån gång i 4:an men har aldrig rökt. Tur att man inte blev fast :P

Minkeen
P26
Medlem

9 juli 2013 18:27 | #5 Minkeen

<div class="quote-content">Citat av: IronyFist

Jag provade snus en gång i sjuan, det slutade med att jag gick och spottade och fräste resten av dagen, så det var ingen favorit.

Tar gärna en cigg eller två när vi är ute på krogen eller på nån fest i allmänhet, men jag vägrar röka om jag inte druckit.</div>

samma med mig vad det gäller rökning :/

Minkeen
P26
Medlem

9 juli 2013 18:29 | #6 Minkeen

Citat:
Citat av: W16
Jag har aldrig snusat eller rökt och kommer förhoppningsvis inte att börja.

Bra inställning :)

Minkeen
P26
Medlem

9 juli 2013 18:30 | #7 Minkeen

Citat:
Citat av: izuzu96
Testade att snusa nån gång i 4:an men har aldrig rökt. Tur att man inte blev fast :P

Bra gjort att du inte fortsatte :)

Checkone
P24
Medlem

21 juli 2013 16:06 | #8 Checkone

Har aldrig gjort, och aldrig ska!

friteradkanin
P27
Medlem

22 juli 2013 17:06 | #9 friteradkanin

rökte i ett halv år i 9 an och en bit in på gymnastiet. började sen att snusa i vintras. slutade med detta för 3 veckor sen. känner inget nikotin sug alls.

W16
P25
Medlem

22 juli 2013 21:33 | #10 W16

Citat:
Citat av: friteradkanin
rökte i ett halv år i 9 an och en bit in på gymnastiet. började sen att snusa i vintras. slutade med detta för 3 veckor sen. känner inget nikotin sug alls.
Citat:
Citat:
Bra jobbat! :)

Minkeen
P26
Medlem

23 juli 2013 21:56 | #11 Minkeen

[ Kommentaren togs bort av anvöndare ]

Removed by: (ADD-ON's) [Auto Remove]

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.