Gå ner i vikt

Epic12345
P26
Medlem

21 juni 2013 04:54 | #1 Epic12345

Hej jag ska snart åka utomlands och där är det ungefär 30 grader varmt varje dag. Jag undrar om jag är ute och joggar i 30 min,slår på boxningssäck,Hoppa hopprep,armhävningar,Situps varje dag i 1,5 timme kommer jag då gå ner i vikt då? Sedan så äter jag inga kolhydrater.Snälla svara snabbt

blabarspaj
P22
Medlem

22 juni 2013 00:40 | #2 blabarspaj

Slälvklart kommer du gradvis börja gå ner i vikt om du motionerar, fast hur snabbt det går är inget man kan vara säker på.

sheep326
P24
Medlem

30 juni 2013 04:48 | #3 sheep326

No shit, Sherlock. Det är ungefär som att fråga: Om jag äter på Mc Donalds varje dag och inte rör mig på dagarna kommer jag att gå upp i vikt då? Det är klart att du kommer gå ner i vikt och du tränar och motionerar.

W16
P23
Medlem

7 juli 2013 20:53 | #4 W16

Citat:
Citat av: sheep326
No shit, Sherlock. Det är ungefär som att fråga: Om jag äter på Mc Donalds varje dag och inte rör mig på dagarna kommer jag att gå upp i vikt då? Det är klart att du kommer gå ner i vikt och du tränar och motionerar.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

W16
P23
Medlem

9 juli 2013 12:43 | #5 W16

<div class="quote-content">Citat av: Epic12345

Hej jag ska snart åka utomlands och där är det ungefär 30 grader varmt varje dag. Jag undrar om jag är ute och joggar i 30 min,slår på boxningssäck,Hoppa hopprep,armhävningar,Situps varje dag i 1,5 timme kommer jag då gå ner i vikt då? Sedan så äter jag inga kolhydrater.Snälla svara snabbt</div>

Om du gör allt det seriöst och intensivt så kommer du definitivt att gå ner i vikt! Det är svårt att inte få i sig några kolhydrater, lite skadar inte!

Minkeen
P24
Medlem

10 juli 2013 14:12 | #6 Minkeen

Man går först ner i vikt, sedan när muskelmassorna börjar växa går du upp i vikt, eftersom muskler är ju ganska tunga beroende på storlek osv ;)

//Minken

JammyFredrik
P22
Medlem

10 juli 2013 15:06 | #7 JammyFredrik

Hur mycket väger du? Vilken är din kroppstyp? Har du mycket muskelmassa eller är det fett du vill bränna? Är du lång eller kort.

Några viktiga frågor i denna disskusion. Jag antar att du är är endomorph (http://www.muscleandstrength.com/articles/body-types-ectomorph-mesomorph-endomorph.html)

Du kan inte börja med att lyfta vikter och köra hårdträning. Då börjar du bygga muskler under fettet och du kommer bara gå upp i vikt. Om vi säger att du är 170 och väger 85-90 ska du börja med att gå. En timmes promenad om dagen duger gott och väl. Efter ett tag kan du ta små springturer. Drick bara eller mycket vatten. Gå på kalori underskott. Kolhydrater ska du inte undvika men inte vräka i dig heller. Ät mycket grönsaker. Skippa all skitmat. Sen när du har bränt fettet kan du börja köra hårdare träning så börjar du bygga muskler.

Ta råd av den här mannen. Väldigt lärorikt. http://www.youtube.com/watch?v=lozkwiyVefw

W16
P23
Medlem

11 juli 2013 12:30 | #8 W16

<div class="quote-content">Citat av: JammyFredrik

Hur mycket väger du? Vilken är din kroppstyp? Har du mycket muskelmassa eller är det fett du vill bränna? Är du lång eller kort.

Några viktiga frågor i denna disskusion. Jag antar att du är är endomorph (http://www.muscleandstrength.com/articles/body-types-ectomorph-mesomorph-endomorph.html)

Du kan inte börja med att lyfta vikter och köra hårdträning. Då börjar du bygga muskler under fettet och du kommer bara gå upp i vikt. Om vi säger att du är 170 och väger 85-90 ska du börja med att gå. En timmes promenad om dagen duger gott och väl. Efter ett tag kan du ta små springturer. Drick bara eller mycket vatten. Gå på kalori underskott. Kolhydrater ska du inte undvika men inte vräka i dig heller. Ät mycket grönsaker. Skippa all skitmat. Sen när du har bränt fettet kan du börja köra hårdare träning så börjar du bygga muskler.

Ta råd av den här mannen. Väldigt lärorikt. http://www.youtube.com/watch?v=lozkwiyVefw</div>

När du bygger muskler så bränner man fett. Jag gick ner 15 kg förra sommaren pga styrketräning på ett gym. Jag var runt 185 cm lång och vägde 100 kg, jag gick ner till 85 kg. Jag motionerade aldrig, det är bland det värsta jag vet! Jag hade även ingen bra kost.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.