Kusin blir misshandlad

Dovahking
P23
Medlem

26 december 2012 23:23 | #1 Dovahking

Hej Jesper.Nu, nu har jag en frågor som jag behöver svar på ganska snabbt. Detta har jag funderat att göra en tråd av detta länge nu men det har inte blivit av. Men ja.. Min kusin är 14 år och bor i ja... Ett trubbel område vid Uppsala.. Han är en bra kille, han är ingen ängel men.. Sen ett år tillbaka så fick vi höra från hans mamma att han hade blivit fasthållen och slagen av invandrare som var 17 år. Han hade inte gjort något fel eller någonting det enda anledningen var att han stod upp för sig själv och lät dom inte göra vad dom ville mot han. Han fick självklart byta skola men böt då till en annan i samma område. Polisen fick till slut tag på gärnings männen och dom fick tyvärr inte göra något annat än att böta en 17 000 (dom var 6 st) inget annat hände.. Det var lugnt i ett år och han gillade sin nya skola men idag fick vi ett samtal från hans mamma igen.. När han idag satt på bussen hade någon kommit (som också var 17 år) och frågade honom om det var han som polisanmälde dom andra... Då hade han tagit en glashammare från bussen, hoppat på honom och slagit han i ansiktet flertal gånger, det höll på antagligen i en 8 sekunder men ingen annan i bussen gjorde något. Just nu ligger han på sjukhus med skador. Rätta mig om jag har fel men är inte det Misshandel mot rätt (något sådant) att han blev misshandlad igen på grund av att han polisanmälde dom förra. Jag hoppas att han får ett allvarligt straff. Jag älskar min kusin, vi har stått varandra nära sen barnsben. Nu ska han och hans pappa flytta långt bort antagligen (Vill inte säga precis vart) Jag tror att det är bäst för honom... Vad skall vi göra? Jag känner mig väldigt ledsen när jag hör sånt här. Någon med juridiska kunskaper eller bara någon som kan ge förslag? :(

izuzu96
P27
Medlem

27 december 2012 00:36 | #2 izuzu96

Sjukt att sånt här fortfarande händer :s Hälsa din kusin att han gör rätt och ska fortsätta stå på sig, de som inte gör det bör skämmas!

Vi kan nog inte göra så mycket än att stå upp för varandra så att det som hände honom på bussen inte inträffar igen, hade jag personligen varit där så hade jag ju såklart hjälpt din kusin(sålänge killen som hoppade på honom inte är värsta hulken, då larmar jag polis istället). Ni har ju polisen inkopplad redan så de borde kunna fixa't.

Dovahking
P23
Medlem

27 december 2012 12:17 | #3 Dovahking

Vi börjar bli lite oroliga nu, han har fått åka hem från sjukhuset och är själv hemma, både hans mamma och pappa har försökt ringa honom på mobil och hem-telefonen men får inget svar. Min mamma ligger bara och gråter just nu, det är ju trots allt hennes systerson. Världen är orättvis och full av idioter. Jag saknar honom jättemycket och vill säga att allt blir bra men det är det som är jobbigt att bo långt ut på landet just nu och kan inte göra något. Tack för ditt svar, det uppskattas

arebokert
P29
Medlem

27 december 2012 16:42 | #4 arebokert

Citat:
Citat av: izuzu96
Sjukt att sånt här fortfarande händer :s Hälsa din kusin att han gör rätt och ska fortsätta stå på sig, de som inte gör det bör skämmas!

Vi kan nog inte göra så mycket än att stå upp för varandra så att det som hände honom på bussen inte inträffar igen, hade jag personligen varit där så hade jag ju såklart hjälpt din kusin(sålänge killen som hoppade på honom inte är värsta hulken, då larmar jag polis istället). Ni har ju polisen inkopplad redan så de borde kunna fixa't.

Jag måste säga att jag uppskattar att du inte nämnde invandrare i ditt svar. Jag var beredd på ännu en argumentation, men blev glad när jag såg att ditt svar var genomtänkt och moget reflekterat. Detta vill vi se mer av!

Jag håller självfallet med i det du säger, det är hemskt att det finns så sjuka människor i vår värld. Hämnd är en vanligt förekommande faktor i dagens samhälle, och det är förjävligt rent utsagt.

izuzu96
P27
Medlem

27 december 2012 23:46 | #5 izuzu96

Citat:
Citat av: arebokert
[quote]Citat av: izuzu96

Jag måste säga att jag uppskattar att du inte nämnde invandrare i ditt svar. Jag var beredd på ännu en argumentation, men blev glad när jag såg att ditt svar var genomtänkt och moget reflekterat. Detta vill vi se mer av!

Jag håller självfallet med i det du säger, det är hemskt att det finns så sjuka människor i vår värld. Hämnd är en vanligt förekommande faktor i dagens samhälle, och det är förjävligt rent utsagt.
[/quote]

Har jag nånsin kommenterat omoget och utan god grund?

N0BST3R
P25
Medlem

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.