Airsoft behöver hjälp!

daniel10haha
P29
Medlem

6 oktober 2012 19:50 | #1 daniel10haha

Hej alla :D ! Jag funderar på att skaffa en M4 CQB RAS airsoft gun http://www.milgear.fi/...-dboys-bi5781-p-2957.html men skulle vilja ha en silencer på den (är jävlit noob) vet någon vilken modell eller om man ska ha någon speciell adapter eller något sånt? =O skriv gärna mer information om hur den påverkar och försämrar (om) Tack snälla! =)

kakan1234
P25
Medlem

6 oktober 2012 21:24 | #2 kakan1234

vad fan ska man göra med en silencer när den ändå inte låter?

Lars-Olof
P71
Medlem

7 oktober 2012 10:29 | #3 Lars-Olof

Silencer...? På airsoft...?? Du har då extremt känsliga öron måste jag påpeka...

IronyFist
P31
Medlem

7 oktober 2012 11:28 | #4 IronyFist

Särskillt med tanke på att en ljuddämpare inte skulle göra nån som helst skillnad på en airsoft eftersom kulan i sig inte producerar nåt ljud...

daniel10haha
P29
Medlem

7 oktober 2012 19:51 | #5 daniel10haha

jag vet men det beror på vilket vapen jag köper. Vi ska inte ha vanligt airsoft utan det är mer sneaky missions

men tack alla ni har gett mig mer erfarenhet ;) tack men borde man ha någåt red dot eller är dom inte något att lita på?

Splazh
P24
Medlem

7 oktober 2012 20:45 | #6 Splazh

Citat:
Citat av: daniel10haha
jag vet men det beror på vilket vapen jag köper. Vi ska inte ha vanligt airsoft utan det är mer sneaky missions

men tack alla ni har gett mig mer erfarenhet ;) tack men borde man ha någåt red dot eller är dom inte något att lita på?

Jag skulle inte ta red dot, fan om fienderna har EMP ju!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då är du ju helt jävla körd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IronyFist
P31
Medlem

9 oktober 2012 14:09 | #7 IronyFist

Personligen så om du ska ha typ en AK eller M16 eller dylikt så skulle jag skita i alla tillval och köpa två extra magasin eller nåt istället. Tillval kan tänkas se coola ut, men de gör inte mycket annat än så, inte värda pengarna imo. Lägg som sagt de pengarna på antingen en värre bössa eller fler magasin.

Red dot/kikarsikte: Såvida du inte köper en airsoftversion av ett prickskyttegevär så är den inte tillräckligt träffsäker för att dessa ska göra någon nytta. Dessutom så när man skjutit in sig så beöver man inte använda siktet så ofta, för att inte tala om att du inte har tid om du hamnar i strid. Man klarar sig med järnsikten.

Ljuddämpare: Helt meningslöst annat än för syns skull.

Lasersikte: Som sagt var så är en normal airsoft inte tillräckligt träffsäker för att det ska göra nytta.

Lampa: Användbart om ni ska spela på natten, men samtidigt så avslöjar den var du är, jag föredrar att bara låta ögonen vänja sig.

Extra magasin: Du slipper fylla samma magasin lika ofta och riskerar inte att få slut skott mitt i en strid.

Dyrare bössa: Du får ofta träffsäkrare och mer hållbara grejer om du slantar up en lax extra.

Kort och gott: Har du begränsad budget; köp en bättre bössa snarare än tillbehör.

Hypnotica
P29
Medlem

9 oktober 2012 15:09 | #8 Hypnotica

Ey Daniel, din idiot. Sidan är ju på finska.

daniel10haha
P29
Medlem

13 oktober 2012 10:42 | #9 daniel10haha

hypnotica jag är från finland......... -.- men är finlandssvensk bor i hangö sydligaste staden och alla pratar typ svenska där

ateland
P27
Medlem

15 oktober 2012 18:49 | #10 ateland

Daniel gå in på http://www.airsoftsverige.com/forum/ och fråga om hjälp där, finns endas folk med erfarenhet utav "sporten" eller hobbyn till skillnad ifrån här ;) dessutom finns det visst användning utav ljuddämpare som har stor effekt vid pricksäkerhet :)

fireblast
P24
Medlem

15 oktober 2012 19:27 | #11 fireblast

dom far ändå så jävla snett av vinden om man skjuter ute :P

rasslle
P22
Medlem

3 november 2012 05:32 | #12 rasslle

Jävla tönt köp ett riktigt vapen din dumme neger. Häng dig själv.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.