Ladda ner på skolans nätverk

jaggillarcod
P27
Medlem

29 september 2012 13:40 | #1 jaggillarcod

hej vet ni om man kan åka fast om man ladda ner på skolans nätverk från sin egen dator.

typ torrenter

Hypnotica
P29
Medlem

29 september 2012 14:40 | #2 Hypnotica

Eftersom det är olagligt, jaaaaaa.

Nickieponken
P30
Medlem

29 september 2012 17:06 | #3 Nickieponken

om jag verkligen behöver nått så brukar jag fjärrstyra min dator hemma att ladda ner det åt mig och sen föra över genom min ftp server, då kommer det på en icke misstänkt port och den kollar dom inte

Borttagen medlem

2 oktober 2012 10:24 | #4 Avslutat konto

Tror att din skolas nätverk har blockerat dem flesta torrentsidor, men om du nu skulle hitta en sida där du kan ladda ner torrents så åker du nog i trubbel.

laynus
P27
Moderator

2 oktober 2012 10:38 | #5 laynus

Varför ens behöva tanka på skolans nätverk?

hejjosefine
F27
Medlem

2 oktober 2012 17:03 | #6 hejjosefine

Asså jag har laddat ner en massa låtar från youtube på skolans nätvärk Men asså dom bryr sig inte bah man inte gör ngt olagligt. Okej jag har nog fel här känner jag hehe.

laynus
P27
Moderator

4 oktober 2012 14:06 | #7 laynus

Citat:
Citat av: hejjosefine
Asså jag har laddat ner en massa låtar från youtube på skolans nätvärk Men asså dom bryr sig inte bah man inte gör ngt olagligt. Okej jag har nog fel här känner jag hehe.

Asså de är inte olagligt tekniskt sett, eller mjo gränsfall. Men om du kör med torrent så syns det ganska bra om man gör det!

heloa
P37
Medlem

8 juni 2013 09:51 | #8 heloa

Hehe, jag laddade ner på skolans nätverk med min låtsas brors inlogging.. Varje gång vår rektor skulle prata i högtalaren så trodde jag att de skulle säga hans namn elr nåt :D

blabarspaj
P23
Medlem

22 juni 2013 00:41 | #9 blabarspaj

Tips för blockade sidor i skolan: Testa att ha https:// innan urlet istället för vanliga http:// , funkar på min skola som blockat typ alla sidor och sedan sätter man in ett s så kommer man in på allt xD

sheep326
P26
Medlem

30 juni 2013 04:44 | #10 sheep326

Skolan har ingen koll alls. Varken på grundskolan eller gymnasiet. Jag har laddat ner hur många låtar, spel, program osv som helst. Varje år har dom varnat att skolan ser alla hemsidor man besöker och att de resetar datorn om man laddar ner något. Detta har aldrig hänt och är bara tomma löften. Visst kan din skola vara strängare en mina men jag har frågat kompisar som gått på andra skolor och de har hänt exat likadnt som för mig så oroa dig inte

Checkone
P24
Medlem

21 juli 2013 16:10 | #11 Checkone

På min skola säger dem stt de bevakar vad vi är inne på, och de har spärrat många websidor och man kan ine ladda ner något nästan. De spärrar kontot om man laddar ner på någotnde inte spärrat och är olämpligt, eller något skit med nedladdning.

Det konstiga är att under flera år har bara en elev blivit spärrad, då han besökte en porrsida.

Och många elever besöker sådana sidor utan att bli spärrad, så mitt svar är nog, risken finns, men är inte stor...

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.