regnbågs fiske

x93x
P27
Medlem

8 juli 2012 15:39 | #1 x93x

hej jag och en kompis ska fiska regnbåge snart och jag undrar om dom här dragen e bra för regnbågs fiske.

sen undrar jag om man ska kasta in mot vass och stenar som när man fiskar gädda

http://www.beten.nu/shop/7359/grp0/grp-gridimage-cef803.png 12g

http://pfcatalogarc.com/upload/products/photos/file_11480.jpg 12g

Jacko91
P30
Medlem

9 juli 2012 01:42 | #2 Jacko91

Ja dom funkar säkert. Inplanterade Regnbågar är dumma fiskar hugger på det mesta i betesväg.

Det är mest små gäddor vid vass stråk ,större håller sig en bit utanför vid branter och på öppet vatten . Dagtid är nu bortastad tid om man vill ha bra fiske, kväll och tidig morgon är bäst samt beror på vädret mkt vind är med bra!

VetEjVem
P27
Medlem

10 juli 2012 03:25 | #3 VetEjVem

Mitt rekord ligger på 11,1 KG, SLÅ DET DU! :D (PÅ FLUGSPÖ)

jojje00
P22
Medlem

10 juli 2012 14:42 | #4 jojje00

MAN SKA KASTA FISKESPÖT I MITTEN AV BADKARET OM MAN FISKAR REGNBÅGE sry for caps

MajorLenny
P28
Medlem

10 juli 2012 21:23 | #5 MajorLenny

Citat:
Citat av: Jacko91
Ja dom funkar säkert. Inplanterade Regnbågar är dumma fiskar hugger på det mesta i betesväg.

Det är mest små gäddor vid vass stråk ,större håller sig en bit utanför vid branter och på öppet vatten . Dagtid är nu bortastad tid om man vill ha bra fiske, kväll och tidig morgon är bäst samt beror på vädret mkt vind är med bra!

Fiskar man inne i en grund vik med hög beväxtlighet nappar smågäddorna som fan, inte stora men de är vilda och aggresiva. Mycket kul, mycket kul.

Detta på dagen asså.

Jacko91
P30
Medlem

11 juli 2012 02:17 | #6 Jacko91

<div class="quote-content"> </div>

Jacko91
P30
Medlem

11 juli 2012 02:31 | #7 Jacko91

Citat:
Citat av: MajorLenny
[quote]Citat av: Jacko91

Fiskar man inne i en grund vik med hög beväxtlighet nappar smågäddorna som fan, inte stora men de är vilda och aggresiva. Mycket kul, mycket kul.

Detta på dagen asså.
[/quote]

Ja på UL är det kul man ska helst anpassa fiskeutrustningen så det blir en utmaning så klart. Annars tycker jag att små gäddor bli irriterande när dom hugger på. När man är ute efter större fisk så är klart hand stora beten bäst , men små beten lurar klart ibland stora också .

x93x
P27
Medlem

12 juli 2012 17:51 | #8 x93x

sorry men nu va de inte gädda undra över för de vet jag hur man fiskar men hur fiskar man regnbåge?

Jacko91
P30
Medlem

13 juli 2012 21:47 | #9 Jacko91

På ätan dsamma

Citat:
Citat av: x93x
sorry men nu va de inte gädda undra över för de vet jag hur man fiskar men hur fiskar man regnbåge?

Mete,fluga och spinn man kan använda samma fiskeutrustning till Regnbåge som till abborre . Spinnare ,jigg , små skeddrag , Wobbler , dock är Fluga roligast och mete enklast :)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.