Övernaturliga upplevelser
3 juli 2012 12:32 | #2 lekter
stamp och frust? låter som en vilsen tjur i ditt vardagsrum bara, inga problem om du är matador. rekommenderar att du inte klär dig i rött nattline.
3 juli 2012 17:54 | #3 Noname1
Hej Nallif! :D
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men.. Min mamma har berrättat en del saker hon varit med om, när min mamma var liten flyttade dom in i ett hus. Där hade en man bott tidigare men han gasade ihjäl sig och i källaren så öppnades lådor och dörrar och small väldigt ofta, min mormor trodde att det var min mamma som höll på men det var det inte. Mamma tror att det var han som bodde där innan som var där. Både jag och mamma tror på andar. När vi bodde i stan så var det en massage-salong över oss. Det är ju en massage-salong så det är ju stängt på natten, men på natten hörde man någon/några som sprang som galningar där uppe och det lät som dom flyttade saker ibland, typ som att man puttar på en byrå. Hon som äger massage-salongen sa till min mamma att det känns som en konstig energi eller något på en speciell plats i rummet. En natt eller kväll, kommer inte ihåg så gick mamma och hennes kille upp och kollade och lyssnade i brevlådan, det var svart men hörde någon/några som sprang. Hissen åkte av sig själv också, man hörde om hissen åkte och ifall någon gick ur den, och den åkte en del på kvällarna/nätterna utan att någon gick ur och när morsans killes kompis var ute på balkongen och rökte som var i trappuppgången såg han hur hissen åkte utan att någon var i den.
F30
Medlem
3 juli 2012 08:55 | #1 nallif
Hej på er!
Känner att jag måste få dela med mig av detta. Har ni någon gång upplevt att ni sett/hört/känt ett spöke/ en ande? Hur var det och skrämde det er?
Jag har nästan alltid varit en skeptiker, trots att jag upplevt några små saker i mitt liv, t.ex. när min katt dog så såg jag den några dagar efter i sängen vid fotändan. En och en annan person har nog någon gång känt sig iakttagen och tagit småljud på större allvar än andra. Så jag vill veta, vad tror ni om sånt här?
Anledningen till att jag startar denna tråd är också för att jag vill berätta vad som just har hänt mig. Jag och min sambo flyttade för två veckor sedan in i hans pappas och sambos hus för att "vakta" det när de är bortresta på långsemester. Jag har varit i huset massor av gånger innan och aldrig upplevt detta jag nu har gjort. De första dagarna där var helt normala, jag kunde vistas ensam i huset länge och vara i alla rum. Men efter ännu några dagar märkte både jag och min kille att källardörren nere i vardagsrummet hade öppnats två nätter i rad. Vi hade alltså stängt den och sedan på morgonen var den öppen. För kanske tre dagar sedan så började en liten ängel som sitter fasthängd i taket ovanför sängen vi sover i att svaja väldigt mycket. Vi försökte hitta en logisk förklaring till detta men misslyckades. I går hörde jag flera dunkar nedifrån källaren, utan logisk förklaring. Dessutom känner jag mig grymt iakttagen konstant nu, det gjorde jag inte de första dagarna. Jag kan inte vara ensam i huset, något tittar på mig. Visserligen kan det ligga lite paranoia i detta, men hear me out.
Det värsta hände inatt. Min kille sover jättehårt, vaknar nästan för inget, och sovrumsdörren var totalt igenstängd. Jag vaknade runt 2.00-2.30 någonstans, antar att jag vaknade pga att jag låg dåligt eller så. Lägger mig till rätta nära min kille och när jag precis ska slappna av och försöka sova igen så hör jag två tunga fotsteg precis där dörren är, det var som att dörren inte ens fanns, och när dessa steg slutat låta så börjar någon frusta, andas jättehögt. Det överröstade min killes andetag som låg precis vid mitt öra. Jag kunde verkligen känna hur något kom för att stirra på oss, det kändes verkligen hotfullt. Detta var ingen dröm, inbillning eller något liknande. Frustningen höll på i flera sekunder och när det slutade så kändes det rent ut sagt förjävligt att ligga där inne. Låg vaken i flera timmar, hjärtat bankade så hårt och svetten bokstavligen rann från hela kroppen. Jag kunde inte väcka min kille heller, fast jag nöp han i armen och puttade på honom. Jag vågade dock inte göra ett pip.
Det känns som att detta jag upplever stegrar hela tiden och blir alltmer påtagligt, och nu vägrar jag vara i det där huset något mer, i alla fall sova där. Vad tror ni om detta egentligen? Behöver åsikter och kommentarer om detta.