magrutor ?

1 2
mr_king
P21
Medlem

27 oktober 2011 12:08 | #1 mr_king

hej jag är en kille på 13 år som undrar om jag har för mycket fet på magen jag är 155 cm lång
väger 44 kg vill verkligen ha magrutor så snabbt som möjligt är situps bra träning om inte säg några bra träningsövningar vill ju ha snygg kropp till sommaren

tacksam för svar mvh/Daniel

Swem
P21
Medlem

27 oktober 2011 17:03 | #2 Swem

Åk längdskidor/rullskidor!

mr_king
P21
Medlem

27 oktober 2011 17:22 | #3 mr_king

Skrivet av Ett_Namn View Post
Åk längdskidor/rullskidor!

ja vi kommer snart åka längd skidor i skolan så fort det kommer snö vi åker 2gånger i veckan

Borttagen medlem

27 oktober 2011 22:28 | #4 Avslutat konto

Du är för ung för att fokusera på magrutor. Det kan förstöra din växt helt och jävla hållet. Vänta ett par år.

mr_king
P21
Medlem

28 oktober 2011 13:38 | #5 mr_king

okej då väntar jag

wistrom
P25
Medlem

28 oktober 2011 17:11 | #6 wistrom

Skrivet av Goddagens View Post
Du är för ung för att fokusera på magrutor. Det kan förstöra din växt helt och jävla hållet. Vänta ett par år.

Men är du totalt jävla efterbliven eller? Uttryck dig inte om du inte kan någonting.
För att magrutor ska komma fram behöver du minska ditt kroppsfett för att åstadkomma detta så behöver du förbruka mer energi än vad du stoppar i dig per dag. Simple as that!

Borttagen medlem

28 oktober 2011 17:54 | #7 Avslutat konto

Uttryck dig inte själv om du bara ska vara otrevlig. Min poäng var att han är för ung för att träna på riktigt. Och jag antar att han vill börja på gym, för det är det man tjänar på i längden muskelmässigt. För att magrutorna ska synas måste du träna magen, inte bara minska kroppsfettet.

Swem
P21
Medlem

28 oktober 2011 18:48 | #8 Swem

Skrivet av Goddagens View Post

Magrutor har ingenting med åldern att göra.

Det som behövs är helt enkelt magträning, någonting som (automatiskt) utövas i många sporter, t.ex. längdskidor.

Åldersgräns på längdskidor? Nej.

ZentroX90
P29
Medlem

28 oktober 2011 22:43 | #9 ZentroX90

Det första jag vill säga till er är att ni har FEL! eller i allafall bara delvis rätt. (Detta gäller inte dig wistrom)

1. Det ni har rätt i är att det inte blir så mycket magrutor utan träning. (Sen har ALLA magrutor, bara mer eller mindre synliga)

2. Det ni har fel i är att även om man skulle göra 1000 situps per dag så är det inte garanterat att man får magrutor.
EFTERSOM det är hur mycket kroppsfett man har som avgör om man har Synliga magrutor eller inte.

Så ja Längdskidor skulle vara riktigt bra träning men inte bara för att det tränar stora delar av kroppen utan för att man rör sig väldigt mycket så att man förbränner mer kalorier.

Sen till alla er som läser detta och till dig Daniel träning tar tid! Kroppen tar lång tid på sig att lägga på sig muskler. När det gäller FETT så dom flesta som går ner mycket i vikt på väldigt kort tid har också stor risk för att lägga på sig det dom blivit av med. Vilket typ 90% gör efter att dom tränat helt desperat för att få den "snygga sommarkroppen".

Låt träningen ta den tid den behöver och ät bra mat så kommer ni se att ni får bra resultat!

OBS!

Är ingen expert inom området och påpekar inte heller detta, Det här är information som jag lärt mig under den tiden jag tränat. Och jag respekterar allas åsikter fullt ut!

chiiips
F23
Medlem

29 oktober 2011 02:16 | #10 chiiips

neeej, inte magrutor :(

mr_king
P21
Medlem

29 oktober 2011 08:50 | #11 mr_king

tack för dit fantastiska svar ZentroX90

mr_king
P21
Medlem

29 oktober 2011 09:32 | #12 mr_king

jag har nyss ätit gröt och druckit juice är det bra ?

jag har mer fett nere på magen men uppe har jag nästan ingenting

wistrom
P25
Medlem

29 oktober 2011 13:43 | #13 wistrom

Skrivet av ZentroX90 View Post
Det första jag vill säga till er är att ni har FEL! eller i allafall bara delvis rätt. (Detta gäller inte dig wistrom)

1. Det ni har rätt i är att det inte blir så mycket magrutor utan träning. (Sen har ALLA magrutor, bara mer eller mindre synliga)

2. Det ni har fel i är att även om man skulle göra 1000 situps per dag så är det inte garanterat att man får magrutor.
EFTERSOM det är hur mycket kroppsfett man har som avgör om man har Synliga magrutor eller inte.

Så ja Längdskidor skulle vara riktigt bra träning men inte bara för att det tränar stora delar av kroppen utan för att man rör sig väldigt mycket så att man förbränner mer kalorier.

Sen till alla er som läser detta och till dig Daniel träning tar tid! Kroppen tar lång tid på sig att lägga på sig muskler. När det gäller FETT så dom flesta som går ner mycket i vikt på väldigt kort tid har också stor risk för att lägga på sig det dom blivit av med. Vilket typ 90% gör efter att dom tränat helt desperat för att få den "snygga sommarkroppen".

Låt träningen ta den tid den behöver och ät bra mat så kommer ni se att ni får bra resultat!

OBS!

Är ingen expert inom området och påpekar inte heller detta, Det här är information som jag lärt mig under den tiden jag tränat. Och jag respekterar allas åsikter fullt ut!

Bra svar. Tillägger att Situps är dåligt. Det kan skada ryggen och höften. Gör crunches istället. Vet ni inte vad det är så sök på youtube! :)

"Vilket typ 90% gör efter att dom tränat helt desperat för att få den "snygga sommarkroppen"."

Det är väl för att man tömmer sina glykol depåer och när man börjar äta "normal" igen så fylls dem på och du lägger på dig massa vatten vikt, eller är jag helt ute och cyklar?

Skrivet av nyponsoppa123 View Post
jag har nyss ätit gröt och druckit juice är det bra ?

jag har mer fett nere på magen men uppe har jag nästan ingenting

Bra för vad menar du? Du kan äta det mesta. Det gäller bara att du ligger på ett underskott av kalorier för att gå ner i vikt.
Har också för mig att fettet på nedre delen av magen är nästan svårast att få bort. Dessutom kan man inte punktförbränna fett så för att du ska få fram rutorna längst ner så behöver du nog har 6-10% kroppsfett vilket inte är speciellt hälsosamt i längden.

S3RBIA
P22
Medlem

13 november 2011 09:20 | #14 S3RBIA

Skrivet av Goddagens

i helvete heller!! Jag har följt med min pappa till gymet sen jag varit 3år. Jag började träna när jag var 5 år. Inte växer jag fel. Jag kan lika gärna säga att man får krokiga ben och bakåtvända fötter när man spelar fotboll. Ni som är unga och vill börja träna lyssna inte på goddagens det är bara strunt prat.

Borttagen medlem

13 november 2011 11:13 | #15 Avslutat konto

Skrivet av S3RBIA View Post
Skrivet av Goddagens
i helvete heller!! Jag har följt med min pappa till gymet sen jag varit 3år. Jag började träna när jag var 5 år. Inte växer jag fel. Jag kan lika gärna säga att man får krokiga ben och bakåtvända fötter när man spelar fotboll. Ni som är unga och vill börja träna lyssna inte på goddagens det är bara strunt prat.

du kan dock bli mycket kortare än vad du skulle ha blivit annars. (ser dock inte speciellt mkt negativt med att va kort...)

mr_king
P21
Medlem

13 november 2011 21:06 | #16 mr_king

hur vet man hur mycket % kropps fett man har ??

är det bra att Dricka mycket vatten ??'

Hjalmz
P27
Medlem

13 november 2011 21:14 | #17 Hjalmz

Att dricka kallt vatten är en sorts bantning då det kalla vattnet värms upp av våran kropp vilket kostar energi = fett. Vi gjorde en beräkning på det i fysiken för nått år sen så jag kommer inte ihåg exakt vilka värden vi fick fram men om jag minns rätt så skulle det krävas ex antal liter om dan för att bara den metoden skulle vara värd att fokusera på enbart. Men om du dricker en liter kallt vatten om dan i kombination med träning så hjälper det till med fettförbränningen, om än så lite

mr_king
P21
Medlem

13 november 2011 21:28 | #18 mr_king

Skrivet av Hjalmz View Post

Att dricka kallt vatten är en sorts bantning då det kalla vattnet värms upp av våran kropp vilket kostar energi = fett. Vi gjorde en beräkning på det i fysiken för nått år sen så jag kommer inte ihåg exakt vilka värden vi fick fram men om jag minns rätt så skulle det krävas ex antal liter om dan för att bara den metoden skulle vara värd att fokusera på enbart. Men om du dricker en liter kallt vatten om dan i kombination med träning så hjälper det till med fettförbränningen, om än så lite

Tack för dit fantastiska svar

friteradkanin
P23
Medlem

14 november 2011 18:55 | #19 friteradkanin

ät mycket tonfisk mycket protein då blir musklerna större.

Master_Chief_150
P27
Medlem

14 november 2011 19:05 | #20 Master_Chief_150

Skrivet av S3RBIA View Post
Skrivet av Goddagens

Man får inte gå till gymmet förns man är 16 år:D

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.