Finns det några dansare här?

tigerkvinnan
P27
Medlem

28 februari 2011 01:10 | #1 tigerkvinnan

Har haft tankar på att börja dansa (o har kollat in base23 i stockholm) och undrar om det är några här inne som dansar? Tänkte om det är något speciellt man bör tänka på innan man börjar, o hur man bäst hittar något som passar en själv. Jag är mest intresserad av utav dans där man gör sig av med massor av energi så att man är helt slut efteråt :P

Sbp
P29
Medlem

6 mars 2011 21:31 | #2 Sbp

Jag var själv för något år sedan dansare, eller jag är väl fortfarande har bara inte tid över att dansa just nu. Jag höll på med bugg på tävlingsnivå i 3.5 år från 15-18 unjefär, klart bland det bättre jag har gjort, både kul och sjukt bra träning.

Men vad är det för typ av dans du är ute efter? pratar vi pardans, solodans, modernt, jass eller kanske balroom? du får nog ruta in dig lite innan folk kan komma med tips, blir lätt lite annars som: "hej jag bor i sthlm och vill hålla på med bollsport, några tips?"

tigerkvinnan
P27
Medlem

8 mars 2011 16:55 | #3 tigerkvinnan

Jag vet inte riktigt, jag kan tyvärr inte skillnaden på så många olika dansformer. Men gärna någonting där man får röra på sig som sagt eftersom jag annars inte tränar regelbundet, så jag hoppas att dans ska vara min grej :P Base23 ska ha en uppvisningsshow imorgon för sitt 1-årsfirande, så då tänkte jag dra dit o se vad de har att erbjuda.

Sbp
P29
Medlem

9 mars 2011 20:43 | #4 Sbp

Okej, hoppas du hittar något du gillar hos base23.

Men tänker ställa dig en till fråga, ser du framför dig att du vill dansa pardans eller solodans? och planerar du att dansa i sthlms området eller någon annanstans i landet?

Maareng
P25
Medlem

9 mars 2011 20:59 | #5 Maareng

har dansat sen jag var 5 ... :D
Vad för musik smak gillaru mest??

mango45
P27
Medlem

30 juli 2012 16:05 | #6 mango45

Ni som dansar här, skulle ni kunna rekommendera några bra höstkurser som man kan gå? (frågar inte för min del). Gärna något med dropin, så att man snabbt kan hitta något man gillar. Jag tittade igenom Base 23s utbud eftersom att den nämndes tidigare i tråden. Men moar tips plz

dagenefter
P30
Medlem

30 juli 2012 18:12 | #7 dagenefter

Lindy Hop, eller Jitterbugg som det också kallas, är faktiskt jäkla kul. Beroende på vart du bor kan du hitta, i alla fall en del, info här. Finns bland annat ett väldigt stort swingläger i Herräng, norr om Stockholm, som går varje år.

mango45
P27
Medlem

1 augusti 2012 11:54 | #8 mango45

Ah, super-buggigt med länkar, jag skickar vidare :) Den första dansen ju såg riktig skoj ut, men verkar kräva en del utav en :P

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.