Ert bästa sportminne?

1 2 3
mickefloos
P32
Medlem

30 november 2009 11:49 | #1 mickefloos

Kan inte bli enklare, dela med er av era finaste, skönste, tråkigaste eller tuffaste sportminne.

Självklart spelar det ingen roll om det är något du själv varit med om, sett live, eller på tv.

jallajansson
P29
Medlem

30 november 2009 15:27 | #2 jallajansson

Modo hockey SM guld 2007, Man United Champions League winner 2008

Coone
P26
Medlem

2 december 2009 13:19 | #3 Coone

Hollands gruppspel i EM 08.

Sämsta: När ryssarna slog ut dem.

Mirez73
P25
Medlem

2 december 2009 15:49 | #4 Mirez73

När man gick obesegrad igenom en hockeykupp i Nälden

cladius
P25
Medlem

2 december 2009 16:39 | #5 cladius

Bästa minnet: 8 november 2009
Jag står i klacken, det har precis blivit 3-0 i min 118 och helt radoom människor krmar mig. Djurgårdens IF har klarat sig kvar i allsvenska!

mickefloos
P32
Medlem

4 december 2009 08:54 | #6 mickefloos

Jag säger det. Det finns få stunder av oerhörd glädje, eller för den delen djup sorg, som inte har direkt med en själv att göra men som ändå berör på ett sätt som är i det närmaste obegripligt, som de få stunder på eller vid en idrottsplan av något slag.

Av er som hittills delat med er finns exempel på både egna perstationer, live event och saker som faktiskt bara setts på tv, men för oss som skriver om det, tänker på det och lever med det, så har det ingen egentlig betydelse eftersom vi alla, var och en på sin plats, i sin match, var exakt lika glada.

Forsätt dela med er, delad glädje är ju, som det heter, dubbel glädje.

DavyJones
P27
Medlem

4 december 2009 16:10 | #7 DavyJones

bodypumpen i måndes på idrotten se alla snygga tjejer i min klass med tajta triåker bakifrån och den kvinnliga instruktören med klyfta <3

r0ckst4r
P21
Medlem

4 december 2009 18:09 | #8 r0ckst4r

bandy cuppen !!!! 24mål av 57 XD

mickefloos
P32
Medlem

4 december 2009 18:10 | #9 mickefloos

Iwahimani>

Inte illa, inte illa =)

mickefloos
P32
Medlem

8 december 2009 16:51 | #10 mickefloos

Om jag kanske skulle ta och bikta mig jag då.

Både mitt bästa och mitt värsta sportminne är faktiskt från Fotbolls VM. Inte för att jag föredrar fotboll speciellt men det har blivit så.

Vi börjar med det sämsta och spar det bästa tills sist.

Sämsta; Sverige - Senegal Åttondelsfinal i VM 2002.

Åtta år sedan snart. tur är väl det. Allt vi skulle göra var att slå Senegal. Sen skulle vi ta Turkiet i en kvartsfinal (har jag för mig) Och vara med och spela om medaljerna. Nu vart det ju inte riktigt så, en sne spark och en snurrfint i stolpen satte stopp för det och jag var ledsen som min hund just dött, eller något sånt länge, riktigt länge. Det var ju tänkt att bli ett nytt -94 eller jag hade iaf hoppats på det. Det skulle ju alltså ha gett mig chansen att uppleva något som dem som var 10 år äldre än mig fått uppleva redan från USA. Ack, jag misstog mig.

Bästa; Sverige - Paraguay Gruppspelsmatch VM 2006.

Dra åt Helv... officiellt var det 30 000 svenskar på Olympiastadion. i realiteten var det nog närmare 50 000. Alla var gula och blå och alla skrek, åtminstonde innan hoppet sakta sjönk och vi förstod att vi inte skulle få någon åtondelsfinal. Vi var ju tvugna att vinna efter 0-0 mot Trinidad. Men 0-0 var det. Sen kom Fredrik. På nick dessutom. Sjukt, fullständigt sinnessjukt. Men vi vann, det vet ni ju om så klart, men jag kan, utan att ljuga ens litegrann, säga att jag fortfarande får rysningar när jag tänker på det.

En kul grej från min vistelse i Tyskland var tidigare på eftermidagen under matchdagen. Jag och min papp satt och drack ett par öl och laddade, efter ett tag gick jag på toa. I enmanspissoarerna hade dem hängt små billar och mål och grejen var att man skulle pissa på follen så att den glistrades fast i nätet. Koncentrerad som fan så stod jag där och gjorde vad jag kunde när någon skriker "Hey." Jag pissar klart och vänder mig om och ser en man där som jag aldrig tidigare sett. efter ett par sekunders paus säger han bara "I'm Scottish." (Jag är Skotsk) Jag har en Sverigetröja på mig så det är underförstått var jag kommer från. Så istället säger jag "Oh nice, but really, what are you doing here when Scotland never even kvallified for the world cup" (Trevligt, men varför är du här, skottland tog sig ju aldrig till VM) varpå han tittar på mig, ler och säger på en mycket bred, nästan oförstålig skotsk dialekt "You are absolutly right mate, we're just here to see you beat England" (Du har helt rätt kompis, vi är bara här för att se er slå England.)
Skön kille, där kan man snacka om rivalitet ;)

CandyBarxD
P23
Medlem

13 december 2009 11:28 | #11 CandyBarxD

Blåvit<3 sm-guld 2007
och mitt första innebandy mål(det var riktigt snyggt skott från halva plan upp i krysset)
och då vi slog ett lag med 7-6 (dom har inte förlorat en match på över 2år och aldrig har dom behövt ta ut målvakten!) dom började gråta och alla i mitt lag började gråta
mitt första fotbolls mål, ett av görande i en match. vi fick ett anfall då jag och två av mina lagkamrater mot typ 4 av deras spelare. min kompis går ut på kanten och gör in lägg jag slänger mig i luften (p.b i höjdhopp minst!) och gör en karatespark upp i krysset bigsmile vi vann den matchen med 2-1

CandyBarxD
P23
Medlem

13 december 2009 11:32 | #12 CandyBarxD

kom på en till sak... min första fotbolls match (vi förlorade den matchen) jag är en av dom minsta i mitt lag och var itne större då, men jag var den tuffaste på plan och motståndarlaget hade en riktigt stor spelare som var kanse 2dm längre än mig minst (jag var typ 8år och var svinkort) iallafall han kommer springade med bollen i straffområdet och heltplötsligt gör jag en glidtackling han faller och börjar gråta och jag känder mig stolt (H)

Brolix
P25
Medlem

22 januari 2010 13:35 | #13 Brolix

Mitt bästa fotbollsminne är att mitt lag kommer 3a i en grupp i en turnering.
Inte särkilt bra :D
Men vi gick ändå vidare som bästa 3a och vi besegrade sedan det laget vi hade förlorat mot i förra matchen.
Sen utklassade vi det enda lag som hade besegrat oss i serie spelet för någon månad sen.
I finalen var vi underlägsna men efter att jag räddat 4-8 skott så satte vi 1-0 till oss och vann turneringen trots att vi var tippade att komma sist i slutspelet.

ThaThaiMaster
P
Medlem

22 januari 2010 13:39 | #14 ThaThaiMaster

Skrivet av CandyBarxD View Post
Blåvit&lt;3 sm-guld 2007
och mitt första innebandy mål(det var riktigt snyggt skott från halva plan upp i krysset)
och då vi slog ett lag med 7-6 (dom har inte förlorat en match på över 2år och aldrig har dom behövt ta ut målvakten!) dom började gråta och alla i mitt lag började gråta
mitt första fotbolls mål, ett av görande i en match. vi fick ett anfall då jag och två av mina lagkamrater mot typ 4 av deras spelare. min kompis går ut på kanten och gör in lägg jag slänger mig i luften (p.b i höjdhopp minst!) och gör en karatespark upp i krysset bigsmile vi vann den matchen med 2-1

:) jag gjorde okcså mitt mål från halva plan upp i krysset

Kirreboy
P27
Medlem

22 januari 2010 13:47 | #15 Kirreboy

Vi skulle göra en övning på gympan i skolan för ca 2år sedan..
Vi skulle klättra upp på en avsats som var ca 1meter hög, hoppa ner på en studsmatta och över en träplanka och landa mjukt på en matta på andra sidan plankan.

Jag var först ut.. så jag klättra de upp på avsatsen med tankarna att detta skulle bli en baggis att klara av.
Jag hoppade ner mot studsmattan men räknade inte med den extra svikten jag skulle få från höjden.. flög upp säkert 2,5meter i luften, slog över och *KRACK* landade mitt på nacken..

det värsta var att jag hade varit på konsert dagen innan, o nackmusiklerna var möra som smör efter all headbangning..

Det var kul smile

LuftLars
P25
Medlem

26 januari 2010 21:32 | #16 LuftLars

Guldet 2lax9. :D Något annat färskt härligt minne är när Markus Berg slår in 3-3 mot England i U21-em.
Spana in det här :D http://www.youtube.com/watch?v=B2L5Y73luYg
Ljudet ligger lite efter men ändå en grym känsla. :D:D:D

pitepalt
P22
Medlem

29 januari 2010 15:49 | #17 pitepalt

när arsenal grundades. inte för jag minns det men jag hade nog börjat gråtitsmile!

pitepalt
P22
Medlem

29 januari 2010 15:50 | #18 pitepalt

jag var inte född

duckisen
P23
Medlem

6 februari 2010 18:57 | #19 duckisen

GLADASTE SPORTSTUND: När jag var i hangö stats hus och få fotbolls trofe OCH BARA SÅDÄR UTSÅ DOM MIG TILL :ÅRETS KÄMPE!!jag fick en pokal som var 40,50cm lång!!!

Lillsmurfen
P24
Medlem

6 februari 2010 19:15 | #20 Lillsmurfen

Uttagen till 94ornas Distrikslag fastän jag bara är 95a. Innebandy jag pratar om :)

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.