era värsta sportskada?

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 11
sugisu
P28
Medlem

20 december 2008 23:46 | #1 sugisu

ja vad är eran värsta sportskada??

det var när jag spelade fotboll så glidtacklade en kille mig så fick jag hans bubbar på knät både doktorn och sjukgymnasten sa att ajg inte fick fortsätta för det kunde bli värre det knäckte mig totalt...

Borttagen medlem

21 december 2008 00:02 | #2 Avslutat konto

Var nog när jag sabbade knät i en handbollsmatch fick en smäll på sidan av knät i en sidledsförflyttning.
Vilket ledde till att jag vart stillasittande i 4 månader och sedan operation och 2 månaders rehab träning.
Gjorde så fruktansvärt ont är det jag kommer ihåg och jag ångrar att ja spelade klart den halvleken trots smärtan för det har nog kostat mej en hel del.
Har inte och kommer aldrig bli riktigt återställd=/

Borttagen medlem

21 december 2008 00:32 | #3 Avslutat konto

Spelade en fotbollsmatch i mitten av sommaren. Jag som är rätt tanig gick in i en närkamp med en stor jävel, vet inte vad som hände riktigt, men han puttade undan mig och jag fastnade med dobbarna i gräset. Jag flippade ett varv men benet var liksom kvar, så jag vred om benet, satte på bänken hela matchen då det svullnade upp som fan. Vi åkte till akuten efteråt där de typ tömde knäskålen på blod och sade att jag nästan vridit av korsbandet.

Efteråt sade de att jag behövde operera för att ett ben som satt i knäskålen hade lossnat och låg därinne och skavde, men de opererade aldrig.

Sex månader rehabilitering blev det, sen var jag fullt frisk, med ett ben i knäskålen :>

Ändrat: 2008-12-21 00:33:59

Coone
P26
Medlem

21 december 2008 12:11 | #4 Coone

Spelade fotboll och skulle skjuta ett skott, nånting hände med knäet så jag inte kunde stå på benet, när jag kände på knäskålen gjorde det jätteont.

Stod över all sport den hösten (2004)

evilkangaro
P26
Medlem

21 december 2008 12:19 | #5 evilkangaro

spelade amerikansk fotboll och fick en tackling från sidan på vänster knä, spräckte ledbandet eller nåt, 6 veckors väntan, operation, 1 veckas väntan till och sen kunde jag spela igen=)

theorox
P23
Medlem

21 december 2008 12:54 | #6 theorox

Skrivet av Randomer View Post
Spelade en fotbollsmatch i mitten av sommaren. Jag som är rätt tanig gick in i en närkamp med en stor jävel, vet inte vad som hände riktigt, men han puttade undan mig och jag fastnade med dobbarna i gräset. Jag flippade ett varv men benet var liksom kvar, så jag vred om benet, satte på bänken hela matchen då det svullnade upp som fan. Vi åkte till akuten efteråt där de typ tömde knäskålen på blod och sade att jag nästan vridit av korsbandet.
Efteråt sade de att jag behövde operera för att ett ben som satt i knäskålen hade lossnat och låg därinne och skavde, men de opererade aldrig.

Sex månader rehabilitering blev det, sen var jag fullt frisk, med ett ben i knäskålen :>

Ändrat: 2008-12-21 00:33:59

ouj, är benet kvar och märker du av det?

Borttagen medlem

21 december 2008 13:04 | #7 Avslutat konto

Fick en spark på knät som gjorde att miniskerna gick sönder samt att knäskålen hamnade fel. Fick ta uppehåll från all idrott i 1 år, rehab i cirka 9 månader.

eLdi
P27
Medlem

21 december 2008 13:18 | #8 eLdi

Jag har konstigt nog inte gjort mig illa så mycket. Jo, en gång då jag på en träning blev avskjuten en nagel. Jag är bandymålvakt och bollen träffade min nagel rakt frammifrån. Nageln blev blå, sen gul och efter ett tag lossnade den :)
Sen har ju ett antal fingrar hoppat ur led, men det gör inge ont :)

rofl95
P24
Medlem

21 december 2008 14:10 | #9 rofl95

jag har skadat mitt knä en gång jag vred om knät på en fotbolls match så miniskerna gick av så jag fick operera å fick va borta 1 år sen rehab i 7 månader wink

Mimsson
P23
Medlem

26 december 2008 12:46 | #10 Mimsson

ööm.. Typ stukat en tå och fick stå över hockey i 2 dagar.. kanske det woot

olssonidis
P27
Medlem

26 december 2008 13:05 | #11 olssonidis

brutit ben/armar, fått mitt ledband i knät urfuckat.

Eriksson
P28
Medlem

26 december 2008 13:32 | #12 Eriksson

Orka att ni skadar er så mycket scared
De e ju motståndaren man ska skada...

exit
P35
Moderator

26 december 2008 13:35 | #13 exit

Jag tappade hakan en gång när jag blev omsprungen väldigt fort.

Borttagen medlem

26 december 2008 13:51 | #14 Avslutat konto

Skar upp ansiktet under en match, syddes på plats och in i matchen igen.¨
Har ett fult ärr där, som nu är fler pga knivrån mot mig som gick snett.

Remburg
P25
Medlem

26 december 2008 14:08 | #15 Remburg

stukade foten när jag fortfarande tränade fotboll.

a_long_time_ago
P29
Medlem

26 december 2008 14:56 | #16 a_long_time_ago

jag vet inte hur det gick till men jag skadade ryggen en gång och fick inte träna på 2 månader fick gå på rehab och massa skit

notok
F31
Medlem

26 december 2008 15:25 | #17 notok

Ridolycka. Vi hamnade i obalans, jag ramlade, han ramlade över mina ben (jättemysigt med 650 kg häst över sig) När han skulle upp trampade han på mitt ben så nu har jag ett jag i min ena lårmuskel och utbuktning där han satte hoven :P

Borttagen medlem

30 december 2008 23:47 | #18 Avslutat konto

Sköt ett skott (Fotboll) så kände jag att det knaka till i höften vet fan vad det var men fick inte träna på 2 mån och ibland när jag hoppar ex: hjödhopp elr en nickduell så kan jag få ont i höften. så kan jag inte träna på 0.5-2 Veckor

Slem
F28
Medlem

30 december 2008 23:51 | #19 Slem

snowboardolycka.. var lite för våghalsig och tog för mycket fart på bigjump och av någon skum anledning lossnade bindningen så jag flög flera meter förbi "landningsbanan" och landade på ett ben... det knaka till rejält.. fick mig en höftförskjutning och kunde inte gå ordentligt på ett halvår.. inte så mysigt.

970904
P24
Medlem

30 december 2008 23:51 | #20 970904

Skrivet av Eriksson View Post
Orka att ni skadar er s? mycket scared De e ju motst?ndaren man ska skada...
Skrivet av Eriksson View Post
Orka att ni skadar er s? mycket scared De e ju motst?ndaren man ska skada...

exakt..

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 11

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.